|

روز گذشته حزب‌الله لبنان شهادت سید‌حسن نصرالله را تأیید کرد

در سوگ سید جهاد

اسرائیل شامگاه جمعه با هدف ترور سید‌حسن نصرالله، بخش‌هایی از ضاحیه جنوبی بیروت، پایتخت لبنان را هدف حملات سنگین هوایی قرار داد. در همان لحظات ابتدایی وقوع این حمله، منابع خبری اسرائیلی گزارش دادند ‌ارتش این رژیم در بمباران ضاحیه بیروت از بمب‌های دو‌‌هزار پوندی سنگرشکن (حدود یک تن) استفاده کرده است.

در سوگ سید جهاد

‌شرق: اسرائیل شامگاه جمعه با هدف ترور سید‌حسن نصرالله، بخش‌هایی از ضاحیه جنوبی بیروت، پایتخت لبنان را هدف حملات سنگین هوایی قرار داد. در همان لحظات ابتدایی وقوع این حمله، منابع خبری اسرائیلی گزارش دادند ‌ارتش این رژیم در بمباران ضاحیه بیروت از بمب‌های دو‌‌هزار پوندی سنگرشکن (حدود یک تن) استفاده کرده است. در این حمله که با استفاده از جنگنده‌های اف-۳۵ انجام شد، دست‌کم شش ساختمان مسکونی به‌طور کامل با خاک یکسان شده‌ است. خبرگزاری فلسطینی سمانیوز نیز از ۱۰ بار بمباران بیروت از سوی ارتش رژیم اشغالگر خبر داد. رسانه‌های لبنانی نیز از ویرانی کامل ساختمان‌ها و شهید و زخمی‌شدن شماری از شهروندان این کشور بر اثر حملات پیاپی و بسیار شدید رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند. ‌امیر بوخبوط، روزنامه‌نگار صهیونیستی، این حمله را یکی از بزرگ‌ترین حملاتی دانست که بیروت پس از سال ۲۰۰۶ شاهد آن بوده است و تصریح کرد‌ میزان دود برخاسته از ساختمان‌ها، شدت حمله و میزان اصرار بر حملات، بی‌سابقه است. خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد: ما نمی‌خواهیم اغراق کنیم، اما آنچه رخ داد یک قتل‌عام بزرگ است. این حمله علاوه‌بر شهادت و زخمی‌شدن ده‌ها لبنانی، ویرانی گسترده‌ای بر‌جای گذاشت. حملات تجاوزکارانه اشغالگران به بیروت‌ در طول شب گذشته ادامه یافت و چند منطقه دیگر در ضاحیه جنوبی این شهر هدف قرار گرفت.

تأیید خبر شهادت دبیرکل حزب‌الله

‌یکی از نکات دردناک این حملات، شایعه شهادت سیدحسن نصرالله بود؛ زیرا هدف از حمله هولناک اسرائیل به ضاحیه بیروت با بمب‌های سنگرشکن، سیدحسن نصرالله و کادر فرماندهی حزب‌الله اعلام شده بود. دیروز‌ حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، شهادت ‌سید‌حسن نصرالله‌، دبیرکل این جنبش در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را تأیید کرد. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ خود تأیید کرد که سید‌حسن نصرالله، دبیرکل این جنبش، در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است. در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: سرور مقاومت، بنده صالح، به‌ عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر و مؤمن به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. حزب‌الله اعلام کرد: جناب سید‌حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، به شهدای بزرگی پیوست که حدود ۳۰ سال آنها را به سمت پیروزی رهبری کرد. او در سال ۱۹۹۲ جانشین سیدالشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخار تا نبرد حمایت و قهرمانی در پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد. حزب‌الله در ادامه این شهادت را به حضرت صاحب‌الزمان‌(عج) و مقام معظم رهبری دام‌ظله و تمامی مجاهدان مقاومت تسلیت و تبریک گفت. در ادامه این بیانیه تأکید شد: رهبری حزب‌الله با مقدس‌ترین و گران‌قدرترین شهید در سفر فداکاری عهد می‌بندد که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار و شریف آن ادامه خواهد داد. در این بیانیه همچنین خطاب به مجاهدان مقاومت آمده است: رهبر ما همچنان با فکر، اندیشه و راه و روش‌شان در میان ما هستند و شما متعهد به وفاداری و تعهد به مقاومت و فداکاری تا پیروزی هستید.

شهادت سردار نیلفروشان

در میان شهدای حمله اسرائیل به جنوب بیروت، نام سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان نیز به چشم می‌خورد که در‌نهایت تأیید شد. سردار نیلفروشان بعد از شهادت سردار زاهدی‌ در فروردین‌ گذشته و در جریان حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، جایگزین او شده بود. سردار نیلفروشان به دلیل تجارب گسترده‌اش در میدان‌های نبرد و تلاش‌های مستمر برای حمایت از محور مقاومت، از‌ جمله حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت فلسطینی، به‌ عنوان یکی از شخصیت‌های کلیدی در حمایت از آرمان‌های مقاومت شناخته می‌شود. حضور فعال او در برنامه‌ریزی‌های نظامی و دیپلماتیک به جبهه مقاومت کمک کرد در مقابل تهدیدات مستمر رژیم صهیونیستی و دیگر نیروهای متجاوز، توانایی خود را افزایش دهد. او همچنین به‌ عنوان یک فرمانده استراتژیک، نقش بسزایی در هماهنگی بین نیروهای مقاومت در سراسر منطقه ایفا کرده است. نیلفروشان با پایبندی به اصول انقلاب اسلامی و دفاع از حقوق ملت‌های مظلوم منطقه، از‌ جمله مردم فلسطین و لبنان، همواره بر اهمیت مبارزه با ظلم و استکبار جهانی تأکید کرده و از این طریق، محبوبیت و احترام بالایی میان نیروهای مقاومت کسب کرده است. 

۵ روز عزای عمومی در ایران

همچنین‌ رهبر انقلاب به ‌مناسب شهادت سیدحسن نصرالله و یاران شهیدش پنج روز عزای عمومی اعلام کردند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها