|

وقوع چند عملیات تروریستی در شرق کشور؛ بازی خطرناک تل‌آویو برای وقت‌کشی در ایران و ایجاد دردسرهای بزرگ برای تهران

‌تله اسرائیلی

‌حوادث تروریستی دیروز در استان سیستان‌وبلوچستان هشت شهید و‌ چندین مصدوم از جمله چند کودک داشت که در راستای سناریوی ایجاد رعب‌ و وحشت و نا‌امنی در ایران در هفته‌های گذشته، عملیاتی شده‌اند.

‌تله اسرائیلی

‌حوادث تروریستی دیروز در استان سیستان‌وبلوچستان هشت شهید و‌ چندین مصدوم از جمله چند کودک داشت که در راستای سناریوی ایجاد رعب‌ و وحشت و نا‌امنی در ایران در هفته‌های گذشته، عملیاتی شده‌اند.

از زمان جدی‌شدن احتمال پاسخ قاطع ایران به اسرائیل، شاهد موج‌ جدیدی از اقدامات تروریستی در جنوب شرق کشور هستیم و در روزهای گذشته سیستان‌وبلوچستان بارها زخم خورده و داغ عزیزی را تجربه کرده است.

ایجاد نا‌امنی در ایران با هدف تضعیف تمرکز و توانایی در برخورد قاطع با جنایت‌های اسرائیل، هر روز رنگ جدی‌تری به خود گرفته و تروریست‌هایی که با حمایت مالی اسرائیل در منطقه در‌ حال رشد و نمو هستند، امنیت کشور را نشانه رفته‌اند.

دیروز اوج این حملات بود و سه حادثه تروریستی پی‌در‌پی نشان‌دهنده اهمیت بررسی ابعاد مختلف ورود تروریست‌ها از مرزهای شرقی و شناسایی حامیان آنها در منطقه بود.

روابط‌عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه درباره حادثه تروریستی شهرستان نیکشهر بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: صبح رئیس شورای شهر بنت شهرستان نیکشهر به نام یوسف شیرانی که همراه تنی چند از مردم در جشن عاطفه‌ها در مدرسه دخترانه محدثه روستای شیخان شرکت کرده بود، در حین خروج از مدرسه مورد حمله تروریستی و تیراندازی افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و به همراه سه نفر دیگر به نام‌های ستوان‌سوم پاسدار پرویز کدخدایی فرمانده حوزه عشایری شهر بنت، نجیب بلوچی دانشجوی اهل سنت پردیس دانشگاه آزاد اسلامی بنت و سرباز وظیفه سید جواد ساداتی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. هویت مهاجمان در دست بررسی و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

اسکندر مؤمنی، وزیر کشور هم به سردار پورجمشیدیان، معاون امنیتی-انتظامی و محمد کرمی، استاندار سیستان‌وبلوچستان دستور داد به حوادث تروریستی مقابل مدرسه، تیراندازی به سمت خودروهای هنگ مرزی جکیگور و به سمت مأموران سیستان‌وبلوچستان به‌سرعت رسیدگی و نتیجه آن گزارش شود. او در این دستورها بر لزوم شناسایی، برخورد با تروریست‌ها و بررسی ابعاد سه حادثه تروریستی امروز تأکید کرد. در سه حادثه تروریستی دیروز در سیستان‌وبلوچستان، مقابل مدرسه کودکان، سه نفر از جمله دو سرباز و عضو شورای شهر شهید و یک‌ نفر مجروح شد‌. همچنین در حادثه حمله به خودروهای هنگ مرزی جکیگور دو مرزبان شهید شدند. در حادثه تیراندازی به سمت مأموران در محور جکیگور راسک دو نفر مجروح شدند. همچنین ظهر سه‌شنبه بر اثر تیراندازی افراد مسلح به سمت خودروی مأموران انتظامی در حال تردد در شهرستان خاش، دو نفر از حافظان امنیت به شهادت رسیدند.

در همین راستا، شمس‌آبادی، دادستان زاهدان هم در گفت‌وگو با میزان گفت: امروز در پی تیرانداری اعضای گروهک تروریستی در محور خاش به زاهدان به سوی مأموران یگان تکاوری، دو مأمور شهید شدند. دادستان زاهدان گفت: در این حادثه تروریستی حسینعلی کیخا از نیروهای هنگ مرزی جکیگور و ابوالفضل جهانی از مأموران یگان تکاوری، شهید شدند. شمس‌آبادی گفت: در رابطه با این حادثه تروریستی دستورات قضائی صادر شده است. این در‌ حالی است که براساس بیانیه‌های جداگانه، «جیش‌الظلم»، دو اقدام تروریستی امروز در استان سیستان‌وبلوچستان را بر عهده گرفت. چند روز پیش نیز بر اثر درگیری اشرار مسلح با نیروهای مرزبانی در محدوده روستای پشامگ شهرستان راسک (سیستان‌‌وبلوچستان) یک نفر شهید و دو نفر مجروح شدند. به گزارش ایرنا، در درگیری اشرار مسلح با نیروهای مرزبانی در شهرستان راسک، یک سرباز شهید و دو نفر از نیروهای کادر مرزبانی مجروح می‌‌شوند. همچنین در شامگاه 30 شهریور‌ فرمانده مرزبانی فراجا گفت: اعضای گروهک تروریستی که به منظور اقدامات خراب‌کارانه شب گذشته قصد ورود به کشور از منطقه مرزی سیرکان را داشتند با هوشیاری مرزبانان سیستان‌وبلوچستان با ضربه و شکست سنگین مواجه شدند. فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به هلاکت دو نفر از اعضای این گروهک تروریستی، اظهار کرد: مرزبانان در پاکسازی منطقه مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات، تعداد دو دستگاه بی‌سیم دستی، ۲۱ عدد سینه خشاب، دو عدد شارژر بی‌سیم، یک عدد دوربین مادون قرمز، یک عدد تله انفجاری دست‌ساز، دو عدد باتری تله انفجاری، یک عدد گوشی هوشمند، البسه پلنگی و خاکی، اقلام غذایی و یک دستگاه تلفن ماهواره‌ای کشف کردند.

‌هرچند حضور ادامه‌دار این تروریست‌ها زندگی عادی مردم در جنوب شرق کشور را با چالش مواجه می‌کند، اما نقش اسرائیل در وقوع چنین بحرانی قابل چشم‌پوشی نیست و تلاش این رژیم برای به‌آشوب‌کشیدن منطقه و‌ گسترش جنگ، هدف غایی چنین اقداماتی است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها