|

سرمربی جدید آبی‌پوشان تهرانی بالاخره معرفی شد

رونمایی از ورژن آفریقایی استقلال

استقلال، یکی از مدعیان قهرمانی در این دوره از لیگ برتر، روزهای متفاوتی را سپری می‌کند. این تیم پس از شکست سنگین مقابل ذوب‌آهن در لیگ برتر و در جریان هفته هشتم که سه بار دروازه‌اش را بازشده دید، بالاخره از سرمربی جدید و خارجی‌اش رونمایی کرد به این امید که از آماج حملات هواداران در امان بماند.

رونمایی از ورژن آفریقایی استقلال

استقلال، یکی از مدعیان قهرمانی در این دوره از لیگ برتر، روزهای متفاوتی را سپری می‌کند. این تیم پس از شکست سنگین مقابل ذوب‌آهن در لیگ برتر و در جریان هفته هشتم که سه بار دروازه‌اش را بازشده دید، بالاخره از سرمربی جدید و خارجی‌اش رونمایی کرد به این امید که از آماج حملات هواداران در امان بماند. چند ساعت قبل از آنکه این باشگاه از پیتسو موسیمانه به عنوان سرمربی جدیدش نام ببرد، این تیم در شرایطی که سهراب بختیاری‌زاده را به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت داشت، برابر ذوب‌آهن در دیداری خانگی تحقیر شد تا حسابی از صدر جدول فاصله بگیرد و کار سختی برای بازگشتن به جمع قدرت‌های برتر این دوره از رقابت‌ها داشته باشد. استقلال فصل را با جواد نکونام شروع کرد، ولی خیلی زود زمزمه نارضایتی مدیریت از این سرمربی جوان، خاصه به دلیل سبک بازی استقلال، به گوش رسید و رفته‌رفته شایعات به واقعیت تبدیل شد؛ نکونام با وجود آنکه قراردادی سه‌ساله با استقلال داشت در هفته‌های ابتدایی از کارش در این باشگاه استعفا کرد تا پروژه انتخاب سرمربی جدید کلید بخورد. در این بین اسامی بسیار زیادی مطرح و حتی در برهه‌ای عنوان شد که ممکن است ریکاردو سا پینتو و آندرئا استراماچونی دوباره به این تیم برگردند. بعدها حتی خبر رسید که استقلال با پل لوگوئن فرانسوی قرارداد امضا کرده و او با پنج دستیار راهی تهران می‌شود، ولی حمله موشکی ایران به اسرائیل و ترس این مربی از واکنش احتمالی باعث شد تا این قرارداد منتفی شود. از سوی دیگر، بلافاصله خبر رسید که این باشگاه با همین پیتسو موسیمانه توافق کرده ولی عده‌ای در داخل باشگاه این خبر را هم تکذیب کردند؛ تکذیبیه‌ای که شب شکست بد استقلال مقابل ذوب‌آهن به واقعیت تبدیل شد و بالاخره این سرمربی آفریقایی به عنوان مرد اول نیمکت آبی‌پوشان تهرانی معرفی شد. موسیمانه سابقه حضور در لیگ امارات را دارد و در تیم‌های مطرحی مانند آفریقای جنوبی و الاهلی مصر هم مربی‌گری کرده است. پیتسو ۶۰ساله، تاکنون ۱۷ جام کسب کرده و سرمربی پرافتخاری محسوب می‌شود. افتخارات این سرمربی به قدری زیاد است که او اکنون پرافتخارترین سرمربی حاضر در لیگ برتر ایران است. سه قهرمانی جام باشگاه‌های آفریقا؛ دو بار با الاهلی مصر (2020 و 2021) و یک‌ بار با ماملودی سانداونز آفریقای جنوبی (2016)، یک قهرمانی لیگ مصر با الاهلی (2020)، یک قهرمانی جام حذفی مصر با الاهلی (2020)، دو قهرمانی سوپرجام آفریقا با الاهلی (2021 و 2022) و یک‌ بار با ماملودی سانداونز آفریقای جنوبی (2017)، چهار بار قهرمانی لیگ آفریقای جنوبی، دو قهرمانی جام حذفی آفریقای جنوبی، دو قهرمانی جام ندبانک آفریقای جنوبی همگی با ماملودی سانداونز و قهرمانی در لیگ دسته اول عربستان با الاهلی در سال 2023 و بازگشت این تیم به لیگ حرفه‌ای عربستان، از جمله افتخارات موسیمانه است. این سرمربی در سال ۲۰۲۰ جزء فهرست ۱۰نفره برترین مربیان جهان بود و از این حیث، حضور چنین سرمربی‌ای در لیگ ایران بی‌سابقه است. همان‌طورکه عنوان شد استقلالی‌ها چندین بار با پیتسو موسیمانه بر سر میز مذاکره نشستند و اگر توافق روی برخی جزئیات باقی نمانده بود، این سرمربی پیش از بازی با ذوب‌آهن معارفه می‌شد. موسیمانه برای دور نهایی مذاکرات راهی ترکیه شد و درنهایت قرارداد رسمی خود با آبی‌ها را امضا کرد. رقم قرارداد پیتسو برای یک سال، ۱.۲ میلیون دلار است که برای سرمربی با کارنامه او رقم منطقی محسوب می‌شود. 

موسیمانه: ۲ ستاره استقلال می‌گوید به چه باشگاهی رفته‌ام

سرمربی جدید استقلال قبل از آغاز کار در این تیم به دو قهرمانی آبی‌ها در رقابت‌های آسیایی اشاره کرد. پیتسو موسیمانه در اولین اظهارات خود پس از پذیرفتن پیشنهاد سرمربی‌گری تیم فوتبال استقلال، به سایت «MT Sports» گفت: استقلال یک باشگاه بسیار بزرگ است و از تاریخی طولانی و برجسته بهره می‌برد. دو ستاره بالای نشان باشگاه به شما می‌گوید که استقلال چه باشگاهی است. سرمربی جدید استقلال با بیان اینکه برای کار در تیم جدید خودش آمادگی دارد، گفت: آخرین جام استقلال در سال 2022 رقم خورد و می‌توانیم باور کنیم که هواداران آنها تشنه یک افتخار دیگر هستند. چالش دشواری در انتظار ماست، اما هدایت چنین تیمی یک امتیاز برای ماست. دوست دارم از مدیریت باشگاه استقلال برای اعتماد به ما تشکر کنم. همچنین سایت «MT Sports» که پیش از باشگاه استقلال از سرمربی‌گری موسیمانه در جمع آبی‌ها خبر داد، نوشت ‌سرمربی جدید استقلال با چهار دستیار به ایران می‌آید. ماهیر داویدز، کابلو رانگواگا، موسی ماتلابا و کایل سولومون، نفراتی هستند که مطابق ادعای سایت فوق قرار است در استقلال مشغول به فعالیت شوند. استقلال قرار است روز اول آبان در شهر دوبی به مصاف النصر عربستان برود.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها