|

چهارمین شماره دو فصلنامه اخگر منتشر شد‌

ویرجینیا وولف به عنوان نویسنده‌ای مدرن و فمینیست شناخته شده است و آثار زیادی درباره او و جایگاهش قابل دسترس است. در این شماره اخگر از منظری دیگر به این نویسنده و جایگاهش پرداخته شده است‌.

چهارمین شماره دو  فصلنامه اخگر  منتشر  شد‌

ویرجینیا وولف به عنوان نویسنده‌ای مدرن و فمینیست شناخته شده است و آثار زیادی درباره او و جایگاهش قابل دسترس است. در این شماره اخگر از منظری دیگر به این نویسنده و جایگاهش پرداخته شده است‌. تلاش‌های سیاسی و اجتماعی او، مساهمت او در مقابله‌ اندیشمندان مدرنیست با مردسالار، فاشیسم و سرمایه‌داری را مورد توجه قرار داده است. در مقاله «خاطرات اتحادیه زنان کارگر» به تحول نگرش وولف درباره تصویر مسائل طبقاتی اشاره شده و به همکاری او با مارگارت لولین دیویس، دبیرکل اتحادیه تعاونی زنان، اشاره و از تلاش‌هایی که برای تغییر جایگاه زنان انجام شده، مانند تلاش برای حق طلاق، دستمزد برابر و تحصیل زنان خانه‌دار، یاد شده است. برج کج، صنعت‌گری از مقالات وولف است. همچنین مقالاتی نظیر «اندیشیدن به گذشته از طرق مادرانمان»، «زحمت، فکر و کار نویسندگی» و «ترکیبات هیولایی» از دیگر آثار منتشرشده در این نشریه است. پیوست تصاویر، مقاله آتی از تی‌اس الیوت درباره ویرجینیا وولف در بخش‌های دیگر این نشریه آمده است.

مدیرمسئول این مجله مهدی محمدیان کبریا و سردبیر آن «میرسعید نیک‌زاد» است. این مجله عمومی با رویکرد وحدت علوم انسانی به صورت مستقل و بی‌هیچ گرایش سیاسی منتشر می‌شود و بینشی انتقادی دارد و درعین‌حال معتقد به فضای گفت‌وگوست‌. این شماره نشریه در 212 صفحه و با قیمت 200 هزار تومان به چاپ رسیده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها