|

۲۶ هزار پرونده تخلف در شعب تعزیرات حکومتی کشور تشکیل شد

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: از اسفندماه پارسال تا چهارم اردیبهشت سالجاری ۲۶ هزار پرونده تخلف در حوزه گران‌فروشی، کم‌فروشی، اجرای نکردن ضوابط قیمت‌گذاری، احتکار، عرضه خارج از شبکه، امتناع از عرضه کالا و تقلب در شعب تعزیرات حکومتی تشکیل شد.

۲۶ هزار پرونده تخلف در شعب تعزیرات حکومتی کشور تشکیل شد

به گزارش شبکه شرق، احمد جعفری‌نسب روز چهارشنبه در سفر به شهرکرد در آیین معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان افزود: در این مدت ۱۸ هزار پرونده تشکیل شده در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی و مختومه شد.

وی با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی یک مجموعه دادرسی محور است که وظیفه رسیدگی به تخلفات مختلف در حوزه اصناف، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و درمان را برعهده دارد، گفت: دستگاه‌های اجرای و نظارتی از جمله سازمان صنعت، معدن وتجارت، جهادکشاورزی، بهداشت و ضابطان قضایی در راستای کشف تخلفات فعالیت دارند و کشفیات تخلفات را در اختیار تعزیرات حکومتی قرار می‌دهند.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: امسال با توجه به اینکه از سوی مقام معظم رهبری شعار سال که " مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری شده است، برای افزایش نظارت بر بازار و همچنین فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی نیازمند همکاری و همراهی همه جانبه از سوی مردم، مدیران دستگاه‌های اجرای و ناظران و ضابطان قضایی است تا شعار سال را به عمل تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه گرانفروشی و کم‌فروشی اعتماد مردم و امانتداری را کاهش می‌دهد و در زندگی روزانه مردم اثرگذار است، گفت: قاچاق کالا و ارز تولید را از بین می‌برد و سرمایه‌گذار را ناامید می‌کند.

جعفری‌نسب افزود: از 18 اسفندماه سال گذشته تا چهارم اردبهشت‌ماه سالجاری در قالب قرارگاه نظارت بر بازار ۱۱۷ هزار و ۳۵۹ مورد بازرسی از اماکن صنفی کشور انجام شده که در این مدت سه هزار و ۶۷۶ واحد صنفی پلمب شد.

وی افزود: در کشور ۱۵ میلیون پرونده در شعب تعزیرات حکومتی نیاز به امحا داشت که از این تعداد ۶ میلیون پرونده در یک‌سال گذشته امحا شده و فضای بسیار قابل توجهی از ادارات تعزیرات در استان‌ها آزاد شد.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان تعزیرات حکومتی کشور با بیان اینکه تعهد تعیین شده برای سازمان تعزیرات حکومتی برای وصول درآمدهای از سوی سازمان برنامه و بودجه در سال گذشته یک‌هزار میلیارد تومان بود، گفت: پارسال سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان توسط این سازمان وصول شد که این میزان سه برابر تعهد بود.

در آیین معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری از تلاش‌های هفت ساله "محمدرضا عمرون" تجلیل و سعید فلاح به عنوان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان معرفی شد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها