|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| بیست و ششم اردیبهشت

دو نفر از متهمان یهودی به جاسوس‌بودن اعتراف‌ کردند/ عبدالناصر همتی در مورد استعفا مشورت کرد

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز بیست و ششم اردیبهشت به دیدارهای سیاسی خود اشاره کرده و نوشته‌است: «آقای حسین مرعشی [نماینده‌کرمان] آمد. گفت، در جلسه نمایندگان گروه‌های دوم‌ خردادی، بر سر صدور بیانیه در استقبال از اظهارات رهبری در نمازجمعه بحث شده که با مخالفت آقای [سیدمحمد موسوی] خویینی‌ها تصویب نشده، ولی اجازه دادند که آقای بهزاد نبوی، در مصاحبه‌ای استقبال را اعلان نماید.» متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

دو نفر از متهمان یهودی به جاسوس‌بودن اعتراف‌ کردند/ عبدالناصر همتی در مورد استعفا مشورت کرد

آقای [عبدالناصر] همتی، رئیس بیمه مرکزی و عضو شورای مرکزی [حزب] کارگزاران آمد و با گزارشی از وضع اختلاف نظر در کارگزاران و چپ‌روی بعضی از آنها، برای ماندن یا استعفا مشورت کرد؛ گفتم بماند. آقای سیداحمد موسوی آمد. از مشکلاتی که در راه تحویل کارهایش در لبنان به حزب‌الله پیش‌ آمده گفت و استمداد کرد.

آقای حسین مرعشی [نماینده‌کرمان] آمد. گفت، در جلسه نمایندگان گروه‌های دوم‌ خردادی، بر سر صدور بیانیه در استقبال از اظهارات رهبری در نمازجمعه بحث شده که با مخالفت آقای [سیدمحمد موسوی] خویینی‌ها تصویب نشده، ولی اجازه دادند که آقای بهزاد نبوی، در مصاحبه‌ای استقبال را اعلان نماید. در مورد وضع مجلس و انتخابات تهران هم صحبت شد؛ می‌خواست بداند که به مجلس می‌روم یا نه؟ گفتم، هنوز معلوم نیست.

آقای جواد مقصودی، مسئول ستاد [برگزاری] نمازجمعه تهران آمد. خواست که در مراسم شهدای هفت‌تیر شرکت‌ کنم و برای هزینه جلسات روضه‌خوانی ستاد، کمک خواست. عصر آقای [محمدرضا] عباسی‌فرد [عضو شورای نگهبان و مدیرکل اجرایی مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد و گفت، انتخابات تهران باطل است، ولی بعید است که بطلان در شورای نگهبان رأی بیاورد و ممکن است تعدادی صندوق باطل شود و چند نفری به دور دوم بروند. از ملاقاتش با آقای [سیدمحمد] خاتمی و آقای [مهدی] کروبی- به خواست آنها -گفت که از او خواسته‌اند، برای تأیید انتخابات [تهران] کمک کند؛ قولی نداده است.

امروز هم در دادگاه، دو نفر از متهمان یهودی، به جاسوس‌بودن اعتراف‌ کردند که باعث سرافکندگی اسرائیل و غربی‌هاست که آنها را بی‌گناه می‌گویند. بعضی گروه‌های دوم‌ خردادی، به [نتیجه] دادگاه ضاربان آقای [سعید] حجاریان، اعتراض کرده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها