|

سفیر روسیه: تعامل مسکو با پکن نظم جهانی چندقطبی را تقویت می‌کند

ایگور مورگولف سفیر روسیه در چین در یک مراسم به مناسبت روز روسیه گفت: تعامل روسیه و چین در صحنه جهانی به تقویت اصول اساسی نظم جهانی چند قطبی کمک می‌کند.

سفیر روسیه: تعامل مسکو با پکن نظم جهانی چندقطبی را تقویت می‌کند

به گزارش شبکه شرق، به نقل از رسانه‌های روسی، مورگولف در سخنرانی خود تاکید کرد صرف نظر از تغییر وضعیت بین المللی، توسعه مستمر مشارکت و همکاری راهبردی همه جانبه با چین، در سیاست خارجی روسیه ثابت است.

وی تاکید کرد که تحت رهبری روسای جمهوری دو کشور، روابط روسیه و چین در حال ورود به دوره جدیدی است، آنها "به سطح عالی بی سابقه‌ای رسیده‌اند. "

مورگولف خاطرنشان کرد که امسال روابط روسیه و چین به طور پویا ادامه می‌یابد. سفیر همچنین بر گسترش شتابان همکاری‌های تجاری و اقتصادی دوجانبه تاکید کرد. در عین حال، به گفته وی، پس از همه گیری کرونا، تماس‌های بشردوستانه بین کشورها به طور فعال در حال بازسازی است.

وی افزود: تعامل ما در صحنه جهانی مطمئناً به تقویت اصول اساسی نظم جهانی چندقطبی کمک می‌کند. مسکو و پکن از این واقعیت سرچشمه می‌گیرند که در روابط بین‌دولتی هیچ جایگزینی برای پیروی از اصل تقسیم ناپذیری امنیت و تکیه بر هنجارهای شناخته شده جهانی حقوق بین‌الملل وجود ندارد.

سفیر روسیه تاکید کرد که مسکو از دوستان چینی به خاطر موضع متوازن در رابطه با حوادث اوکراین سپاسگزار است. مورگولف افزود طرف روسی از تلاش‌های پکن برای حل بحران و برقراری صلح قدردانی می‌کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، زمستان گذشته در جریان گفت و گو با شیء جینپینگ، رئیس جمهور چین گفت که همکاری بین المللی بین روسیه و چین در خدمت ایجاد یک نظم جهانی عادلانه است.

پوتین خاطرنشان کرد که کشورها «در مورد علل، مسیر و منطق» تغییرات جاری در حوزه ژئوپلیتیک دیدگاه یکسانی دارند. وی همچنین به فشارها و تحریکات غرب اشاره کرد. به گفته رئیس جمهوری روسیه، در چنین شرایطی، فدراسیون روسیه و چین نه تنها از منافع خود، بلکه از منافع کشورهای حامی"نظم جهانی واقعاً دموکراتیک" دفاع خواهد کرد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها