|

العالم فی 60 ثانیة

از شکایت بنزما و تهدید جیجى حدید تا  چشم انداز اقتصادى و حمل و نقل برقی امارات

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم

از شکایت بنزما و تهدید جیجى حدید تا  چشم انداز اقتصادى و حمل و نقل برقی امارات
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم، نیوم نیوز، عکاظ عربستان، الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمی عراق "واع".

عکاظ عربستان:

شکایت  بنزما از4 مقام در فرانسه

اعلام همبستگی کریم بنزما، بازیکن الاتحاد جده، با فلسطین در حوادث جنگ و نسل کشی در شهر غزه منجر به حمله شدید وزارت کشور فرانسه و پارلمان اروپا به او شد. وکیل او گفت: آنچه که درمورد این بازیکن، گفته می شود که او به "اخوان المسلمین" تعلق دارد را تکذیب کرد و اشاره کرد که موکلش درعربستان بازی می کند، کشوری که "اخوان المسلمین" را ممنوع کرده است، پس چگونه می تواند او در آنجا باشد و بازی کند؟

او گفت که بنزما علیه چهار مقام ارشد در فرانسه از جمله جرالد دارونین وزیر کشور، که او را به عضویت در "اخوان المسلمین" متهم کرد، نادین مورانو و فرانک تاپیرو، نمایندگان پارلمان اروپا که گفتند بنزما با حماس همدست است ووالری پویا، نماینده پارلمان فرانسه، که رسماً خواستار لغو تابعیت کریم بنزما شد، شکایت می کند.

نیوم نیوز:

تهدیدها خانواده جیجی حدید به خاطر حمایت از فلسطین

جیجی حدید مدل آمریکایی و اعضای خانواده‌اش، از جمله خواهرش بلا حدید، در میان تهدیدهای صریح که خانواده او دریافت می‌کنند، پس از به اشتراک گذاشتن پست‌هایی که در آن حمایت خود را از فلسطین نشان می‌دهند، مجبور شدند شماره تلفن خود را تغییر دهند

جیجی با انتشار پستی در استورى اینستاگرام خود نوشت: محکوم کردن دولت اسرائیل به معنای یهودی ستیزی نیست و حمایت از فلسطینی ها به معنای حمایت از حماس نیست، این استوری جیجی را در معرض انتقاد شدید از سوی سازمان ملل قرار داد.

خانواده حدید تهدیدهای وحشتناکی را از طریق ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و تلفن‌هایشان پس از افشای شماره‌هایشان در فضای مجازی دریافت کردند.

الخلیج اونلاین: 

چشم انداز اقتصادی امارات تا سال 2031

وزارت اقتصاد امارات اعلام کرد که از طریق 5 دستورالعمل اصلی، به دنبال دو برابر کردن حجم اقتصاد این کشور به 3 تریلیون درهم (820 میلیارد دلار) تا سال 2031 است.

این دستورالعمل ها شامل تبدیل امارات به قطب جهانی فناوری، حمایت از استراتژی اقتصاد دیجیتال، حمایت از انقلاب صنعتی چهارم، ایجاد بازارهای جدید و جذب بهترین استعدادهای جهانی برای فعالیت در امارات است.

فاطمه الهاجری، رئیس اداره سرمایه گذاری و استعدادیابی وزارت اقتصاد امارات در یک نشست هم اندیشی در حاشیه مجمع جهانی سرمایه گذاری ابوظبی گفت که تلاش ها برای تنوع بخشی به اقتصاد امارات شاهد موفقیت پی در پی است. مشارکت بخش غیرنفتی در اقتصاد امارات به 72.4 درصد و بخش نفتی نیز به 27.6 درصد در سال گذشته رسید.

خبرگزاری رسمی عراق: 

توقف جنگ غزه اولویت عراق است

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در مقاله ای با عنوان «توقف جنگ غزه اولویت عراق است» که توسط روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن منتشر شد، اشاره کرد: ما بار دیگر موضع روشن و قاطع خود در مورد حق فلسطین برای ایجاد یک کشور مستقل به پایتختی قدس را به گوش جهانیان می رسانیم.

نخست وزیر عراق اعلام کرد که به درخواست مصر برای برگزاری کنفرانس بین المللی بررسی تحولات میدانی در غزه پاسخ خواهد داد و خاطرنشان کرد: زمان آن فرا رسیده که جهان عرب و اسلام موضع واحدی در قبال فلسطینی ها اتخاذ کنند. ما به سرعت برای ارسال کمک های بشردوستانه به غزه با هماهنگی دولت مصر اقدام کردیم.

الامارات الیوم:

امارات اولین منطقه و هفتمین جهان در حمل و نقل برقی

امارات در بین بازارهای آماده برای عصر تحرک با وسایل نقلیه الکتریکی، رتبه اول منطقه و هفتم جهان را کسب کرد.

امارات از چندین کشور مانند ایالات متحده، ژاپن، استرالیا، نیوزلند و هند بهتر عمل کرده است، در حالی که نروژ پیشتاز جهانی خود را در آمادگی بازار برای تحرک الکتریکی حفظ کرده است، پس از آن چین، سپس آلمان، سپس سنگاپور، انگلستان و هنگ کنگ قرار دارند.

آرتور دی لیتل در گزارشی که دیروز منتشر شد اظهار داشت که دولت امارات در ترویج پذیرش تحرک الکتریکی پیشگام بوده است، که از طریق بسیاری از ابتکارات، از جمله طرح حرکت سبز دبی 2030، که هدف آن ارائه تقریباً 42000 خودروی الکتریکی در خیابان های دبی تا سال 2030 است، مشهود است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها