|

العالم فی 60 ثانیة

از تحریم نمایشگاه کتاب فرانکفورت تا نظر اقتصاددانان در مورد امارات

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم، الرایة قطر، عکاظ عربستان، الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمی عراق "واع".

از تحریم نمایشگاه کتاب فرانکفورت تا نظر اقتصاددانان در مورد امارات
خبرنگار: ذلفا معیبل

عکاظ عربستان: 

ناشران عرب نمایشگاه کتاب فرانکفورت  را تحریم کردند

تصمیم لغو شرکت اتحادیه ناشران عرب در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، فرهنگ «بایکوت» را بار دیگر به منصه ظهور رساند، به طوری که نخبگان این تصمیم را یک اقدام قدرتمند شجاعانه ستایش می کردند . یورگن بوس رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت با اظهارات خود در مورد جنگ غزه خشم بسیاری را برانگیخت. به طوری که اتحادیه ناشران عرب، انجمن ناشران امارات، نمایشگاه کتاب شارجه و انجمن ناشران اندونزی در هفتاد و پنجمین نشست خود از لغو حضور خود در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت خبر دادند.

با اینکه بوس اظهارات قبلی خود را پس گرفت و گفت: از اینکه می‌بینیم برخی از غرفه‌داران منطقه عربی امسال از شرکت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت انصراف دادند، ناراحتیم. 

 

 

الرایة قطر: 

دیدار امیر قطر و نخست وزیر بریتانیا

 تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در حاشیه برگزاری نشست شورای همکاری و کشورهای جنوب شرق آسیا در ریاض، با ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا دیدار کرد. در این دیدار روابط استراتژیک بین دو کشور و راه های توسعه آن علاوه بر تحولات منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک درخصوص تحولات در اراضی فلسطین بررسی شد.

سوناک از قطر بابت تلاش هایش برای رهاسازی گروگان ها تقدیر کرد.سوناک و امیر قطر بر لزوم جلوگیری از هرگونه تنش و خشونت در سراسر منطقه تاکید کردند.

دو طرف بر سر نیاز فوری به رساندن غذا و دارو به غیرنظامیان در غزه توافق کردند و دوحه نیز مخالفت خود با سیاست مجازات جمعی را اعلام کرد.

 

الخلیج اونلاین: 

بن سلمان: خشونتی که در غزه رخ می دهد، دل ما را به درد می آورد

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در نشست شورای همکاری و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا بر حمایت از دستیابی به راه حل دائمی برای قضیه فلسطین و مخالفت با هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه تاکید کرد.

وی خشونت فزاینده در غزه که بهای آن را غیرنظامیان می پردازند اشاره کرد و گفت، خشونتی که در غزه رخ می دهد، دل ما را به درد می آورد و ما بر لزوم توقف خشونت و حمایت از غیرنظامیان تاکید می کنیم. ولیعهد عربستان تاکید کرد که عملیات نظامی در غزه که جان غیرنظامیان و زیرساخت ها را تهدید می کند، باید متوقف شود.

 

خبرگزاری رسمی عراق:

تکمیل 63 درصدی پروژه آب نجف-کوفه

وزارت عمران عراق از تکمیل 63 درصدی پروژه جدید آب نجف-کوفه خبر داد. در بیانیه این وزارتخانه آمده است: این پروژه در صورت تکمیل، آب آشامیدنی بیش از یک میلیون نفر از ساکنان مناطق شمالی استان نجف را تامین می کند.

این بیانیه می افزاید: این پروژه که با ظرفیت 16 هزار متر مکعب در ساعت فعالیت خواهد کرد، در زمینی به مساحت بیش از 27 هکتار ساخته شده و تحت نظر اداره کل آب وزارت عمران عراق در حال اجراست.

 

الامارات الیوم:

نظر اقتصاددانان  در مورد امارات

امارات یک مرکز جهانی تجارت و مقصدی جذاب برای سرمایه گذاری است، این کشور دارای زیرساخت ها و قوانینی است که محیط سرمایه گذاری انعطاف پذیر و باز را فراهم می کند.  

مقامات اقتصادی بین‌المللی در حاشیه شرکت در هشتمین نشست مجمع جهانی سرمایه‌گذاری که در ابوظبی برگزار شد بر تلاش‌های پیشگام امارات در آماده‌سازی زیرساخت‌ها و قوانین خود برای ارائه یک فضای انعطاف‌پذیر تاکید کردند. فضای باز و جذاب سرمایه گذاری درتمامی بخش ها، علیرغم عدم اطمینان حاکم بر اقتصاد جهانی با افزایش نرخ بهره و افزایش نرخ تورم، در سال گذشته امارات موفق به جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی عظیم شد که بزرگترین سرمایه گذاری در تاریخ خود بود. این سبب شد که موقعیت جهانی خود را به عنوان مرکز بین المللی تجارت تقویت کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها