|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| بیستم آبان

باندبازی؛ عامل محروم‌شدن دانشگاه‌ها از نیروهای لایق/درخواست قطع رابطه کشورهای اسلامی با اسراییل

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی بیستم آبان از ملاقات با خانواده وحیددستجردی و گفت‌و‌گو در مورد دانشگاه‌ها و همچنین اخبار بین‌الملل نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

باندبازی؛ عامل محروم‌شدن دانشگاه‌ها از نیروهای لایق/درخواست قطع رابطه کشورهای اسلامی با اسراییل

در منزل بودم. به مطالعه و تکمیل مقدمه خاطرات سال ۱۳۶۱ [‌پس از بحران] و بررسی جلد اول فرهنگ قرآن، برای اظهارنظر جهت چاپ‌های بعدی و جلدهای بعدی پرداختم؛ اشکال قابل‌توجهی، جز نحوه صفحه‌‌بندی و فصل‌بندی ندیدم.

محسن [هاشمیان] عموزاده آمد. با اعضای خانواده‌اش در کانادا زندگی می‌کنند. از مشکلات ایرانیان فاقد سرمایه و درآمد در کانادا گفت و از عقب‌رفت وضع کشور از هر جهت، اظهار تعجب کرد. ظهر بچه‌ها جمع بودند.

سر شب خانواده مرحوم دکتر [سیف‌الله] وحید [دستجردی، رئیس فقید هلال احمر] آمدند. بیشتر به احوال‌پرسی گذشت و از وضع بد بهداشت و درمان و دانشگاه‌های پزشکی گفتند؛ سه نفر استاد دانشگاه و پزشک در جمع بود. باندبازی و استفاده از نیروهای نالایق به خاطر باندگرایی را عامل محروم‌شدن دانشگاه‌ها از نیروهای لایق می‌دانند.

در پایان اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی در دوحه [قطر]، خواهان قطع رابطه کامل همه کشورهای اسلامی با اسرائیل شدند. انتخابات آمریکا، هنوز در بن‌بست است و دو طرف، صریحاً همدیگر را متهم به تقلب می‌کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها