|

العالم فی 60 ثانیة

از شلوغ ترین خطوط هوایی دنیا تا نابودی مشاغل غزه

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، البیان امارات، خبرگزاری رسمی قطر ، النهار، الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمی عراق.

از شلوغ ترین خطوط هوایی دنیا  تا نابودی مشاغل غزه
خبرنگار: ذلفا معیل

 

البیان امارات: بعد از "قاهره - جده" کدام خطوط شلوغ ترین خطوط هوایی  هستند؟ 

 پلتفرم داده تخصصی در صنعت سفر جهانی، شلوغ ترین خطوط  جهان برای سال 2023 را معرفی کرد،خطوط هوایی  بین دبی و لندن پنجمین جاده شلوغ در اروپا، خاورمیانه و آفریقا بوده است. در این گزارش آمده است که شلوغ‌ترین خطوط جهان در منطقه آسیا و اقیانوسیه واقع شده‌اند، زیرا 7خط  از 10 خط بین‌المللی برتر جهانی و 9 خط محلی جهانی در آنجا واقع شده‌اند. شلوغ ترین خطوط بین المللی جهان خط اتصال کوالالامپور و شانگهای سنگاپور با ظرفیت 4.9 میلیون مسافر است و پس از آن قاهره و جده با ظرفیت 4.8 میلیون مسافر در رتبه دوم قرار دارد که این میزان از 3.4 افزایش یافته است.   

 

خبرگزاری رسمی قطر: امیر قطر بودجه سال 2024 تقدیم کرد 

 تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر روز چهارشنبه قانون شماره 17 سال 2023 درباره بودجه کل این کشور برای سال مالی 2024 را تنفیذ کرد. 

 امیر قطر دستور داد تا این قانون از ابتدای ژانویه (نخستین ماه میلادی) سال 2024 اجرا شده و در روزنامه رسمی این کشور منتشر شود.در بودجه سال 2023 قطر پیش بینی مازاد 8 میلیارد دلاری و برآورد درآمد 62.6 میلیاری در مقابل هزینه 54.6 میلیارد دلاری شده بود. 

علی بن احمد الکواری، وزیر دارایی قطر اعلام کرد: مجموع درآمدهای مورد انتظار در بودجه سال 2024 به 55.48 میلیارد دلار می رسد که نسبت به درآمد پیش بینی شده برای سال 2023 11.4 درصد کاهش یافته است. 

 

خبرگزاری رسمی عراق: انجام نخستین عمل پیوند قلب مصنوعی در عراق 

 صالح الحسناوی، وزیر بهداشت عراق از موفقیت آمیز بودن نخستین عمل پیچیده و نادر پیوند قلب مصنوعی در عراق خبر داد. پزشکان عراق، نخستین عمل پیوند قلب مصنوعی در عراق را برای بیماری 60 ساله که از نارسایی احتقانی قلب رنج می برد، انجام دادند.وزیر بهداشت عراق گفت که این عمل شب گذشته انجام شد و با موفقیت به پایان رسید.وی از کادر بیمارستان قلب الناصریه بابت این دستاورد ویژه و تاریخی برای دولت عراق و وزارت بهداشت و اداره بهداشت ذی قار تقدیر و تشکر کرد. 

 

الخلیج اونلاین: دیدار وزیر دفاع عربستان با مکرون  

خالد بن سلمان وزیر دفاع عربستان شاهد رزمایش هوایی هواپیماهای رافال بود که عربستان سعودی پیش از این برای خرید 54 فروند از آن ابراز علاقه کرده بود. 

خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان سعودی در کاخ الیزه با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه جلسه گفت و گو کرد و او همچنین در تمرین هوایی با شرکت هواپیمای رافال شرکت کرد. دو طرف همچنین درباره روابط دوجانبه بین عربستان و فرانسه گفتگو کردند. بن سلمان در این بازدید شاهد یک رزمایش پدافند هوایی با شرکت تعدادی از هواپیماهای رافال بود و در جریان این رزمایش توضیحاتی را شنید که شامل  قابلیت‌های دفاعی رافال و فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته و پیشرفته آن بود.  

 

النهار: نابودی 66 درصد از مشاغل در غزه 

 سازمان بین المللی کار روز چهارشنبه اعلام کرد که از آغاز وقوع جنگ میان اسرائیل و جنبش حماس در هفتم اکتبر گذشته، دست کم 66 درصد از مشاغل در نوار غزه از دست رفته است.  این سازمان در دومین ارزیابی خود از تاثیر حملات زمینی و هوایی اسرائیل علیه غزه اعلام کرد که دست کم 192 هزار شغل در نوار غزه از بین رفته است.  

در ارزیابی اولیه که نوامبر گذشته منتشر شد، سازمان بین المللی کار از فقدان 182 هزار شغل در نوار غزه معادل بیش از 60 درصد مجموع مشاغل در این منطقه خبر داد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها