|

اسرائیل صدور خودکار روادید برای کارکنان سازمان ملل را قطع کرد

اسرائیل با متهم کردن سازمان ملل متحد به جانبداری از حماس روند صدور روادید خودکار برای کارکنان این نهاد بین‌المللی را قطع کرد.

اسرائیل صدور خودکار روادید برای کارکنان سازمان ملل را قطع کرد

به گزارش شبکه شرق، اسرائیل بامتهم کردن سازمان ملل متحد به جانبداری از حماس روند صدور روادید خودکار برای کارکنان این نهاد بین‌المللی را قطع کرد.

«ایلون لوی»، یکی از سخنگوهای کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل گفت که اسرائیل از این به بعد درخواست‌های صدور روادید از سوی کارکنان سازمان ملل را به صورت مورد به مورد بررسی خواهد کرد.

لوی در بخش دیگری از اظهاراتش، ادعاهای تأییدنشده درباره استفاده حماس از بیمارستان‌ها به عنوان پایگاه نظامی و یا ربودن کمک‌ها به غزه توسط حماس را تکرار کرد و مدعی شد که سازمان ملل حماس را بابت این رفتارها محکوم نکرده است.

ادعای این مقام اسرائیلی در حالی بیان شده که روزنامه واشنگتن‌پست چند روز قبل در یک گزارش تحقیقی ادعاهای مطرح‌شده توسط تل‌آویو درباره استفاده نظامی حماس از بیمارستان‌ها را رد کرد.

اسرائیل بارها ادعا کرده حماس از بیمارستان الشفاء به عنوان یک مرکز فرماندهی و کنترل استفاده می‌کند. با وجود این، بررسی تصاویر ماهواره‌ای و دیگر منابع اطلاعاتی توسط روزنامه واشنگتن‌پست نشان می‌دهد که شواهد چندانی در تأیید این ادعاها وجود ندارد. 

یافته‌های اصلی تحقیق واشنگتن‌پست حاکی از آن است که هیچ نشانه‌ای مبنی بر استفاده نظامی از اتاق‌های این بیمارستان وجود ندارد. علاوه بر این، هیچ ارتباطی بین ساختمان‌های بیمارستان و شبکه تونلی حماس یافت نشد. همچنین امکان دستیابی به تونل‌ها از داخل بیمارستان میسر نبود. 

روز گذشته الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل هم گفته بود که به وزارتخانه تحت امرش دستور داده که تمدید روادید کارکنان سازمان ملل در اسرائیل را متوقف کنند.

کوهن در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد که رفتارسازمان ملل بعد از حمله ۷ اکتبر «مایه شرم برای این سازمان و جامعه بین‌المللی بوده است.»

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها