|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| سیزدهم دی

روایت هاشمی از خانه‌های ایثارگران ارتش در شهرک غرب /جلسه اضطراری کابینه اسراییل

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی رفسنجانی سیزدهم دی روایتی از ماجرای ۶۰۰ خانه در شهرک غرب و درخواست یک تعاونی مربوط به ارتش نوشته است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

روایت هاشمی از خانه‌های ایثارگران ارتش در شهرک غرب /جلسه اضطراری کابینه اسراییل

آقای حسن واعظی، [کارشناس دبیرخانه شوراى عالى امنیت ملى] آمد. سه کتاب جدیدش را آورد. یکی در مورد علل فروپاشی شوروی است؛ در رابطه با اظهارات رهبری و تشبیه وضع شوروی و برنامه آمریکا برای ایران. سفری به روسیه کرده و با جمعی از مقامات، منجمله آقای [میخاییل] گورباچف، [آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی]، مصاحبه کرده است. نکاتی در مورد برنامه‌های انحرافی دوم‌ خردادی‌ها گفت و من تذکراتی دادم. فاطی آمد و راجع به مسائل خانوادگی، مذاکراتی شد.

عصر هیئت‌مدیره تعاونی غدیر [= مجتمع پردیسان] آمدند. از کمک‌های گذشته من قدردانی‌ کردند که توانستند، بیش از ۶۰۰ خانه در شهرک غرب، برای ایثارگران ارتش و به‌ خصوص نیروی هوایی بسازند. خواستند که‌ کمک‌شان‌ کنم، برای مشکلی‌ که از ناحیه قطعه زمینی در محدوده تعاونی‌شان پیش‌آمده و در آنجا برنامه‌های تفریحی راه انداخته‌اند که باعث فساد و بدنامی شهرک شده است. خواستند که آن زمین، در اختیار شهرک قرار گیرد. چند نفرشان از خلبان‌های زمان جنگ بودند و یکی فرمانده سابق پایگاه هوایی شیراز.

دیروز در شمال تل‌آویو، انفجاری رخ داد که ۵۴ نفر زخمی داشته و نیز فرزند رهبر یکی از سران اسرائیلی‌صهیونیستی در عملیات دیگری‌ کشته شد. جلسه‌ اضطراری کابینه اسرائیل، دستور فشار بیشتر بر فلسطینی‌ها را داده و [ایهود] باراک، [نخست‌وزیر اسرائیل]، امروز به فرماندهان ارتش مطالبی‌گفته که بوی جنگ می‌دهد. محاصره کرانه باختری و غزه را تنگ‌ترکرده‌اند؛ در حالی که [یاسر] عرفات، [رئیس دولت خودگردان فلسطین]، با خواست کلینتون، برای پیگیری مسئله سازش، به آمریکا رفته است.

اظهارات منفی و غیردوستانه مقامات‌کشورهای شورای همکاری خلیج فارس‌علیه ایران، بعد از نشست اخیر و بیانیه بد و جواب محکم ایران، زیاد شده و افق روابط را تیره می‌کند. ظهر هیئت‌رئیسه [مجلس] خبرگان [رهبری]، در دفترم جلسه داشت. برای وقت و برنامه اجلاس‌آینده، تصمیم‌گیری‌کردیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها