|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| چهاردهم دی

درگیری در مرز لبنان و اسراییل/ استعفای رئیس سازمان انتقال خون

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی رفسنجانی چهاردهم دی در مورد درگیری در مرز لبنان و اسراییل و استعفای رئیس سازمان انتقال خون نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

درگیری در مرز لبنان و اسراییل/ استعفای رئیس سازمان انتقال خون

رئیس و معاونان دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان و نماینده رهبری‌ آمدند. درخواست‌کردند که برای افتتاح همایش «دین و دنیا در نظر علی(ع)» که دانشگاه برگزار می‌کند، شرکت کنم. گزارشی از وضع دانشگاه دادند و برای توجهات زیاد به این دانشگاه در زمان ریاست‌جمهوری، قدردانی کردند. تعداد ۱۰ هزار دانشجو و ۶۰۰ کادر علمی دارد.

آقای سید یوسف سنایى، رئیس مرکز تحقیقات آفریقا [= مؤسسه مطالعاتى کارا پژوهش سبز] آمد. نمونه‌های تحقیقاتی و اطلاعات را آورد و خواست که به او کمک شود.گفتم، اگر سیاست دولت سازندگی در مورد آفریقا را اجرا کند، نیاز به مؤسسه او زیاد می‌شود. عصر دکتر [احد] میلانی‌نیا، [رئیس سازمان انتقال خون] آمد. از مشکلاتی که از کارش در سازمان انتقال خون ایجاد می‌کنند، ناراحت بود و استعفا داده است.

در مرز لبنان و اسرائیل، درگیری‌های محدودی پیش‌آمده و مذاکرات [یاسر] عرفات، [رئیس دولت خودگردان فلسطین] و [بیل] کلینتون، [رئیس‌جمهورآمریکا]، ناموفق بوده. امروز اخباری منتشر شد که صدام [حسین، رئیس‌جمهورعراق]، سکته مغزی کرده، ولی متعاقباً تکذیب شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها