|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| بیست و یکم دی

روایتی از دیدارهای روزانه؛ از اشرفی اصفهانی تا دبیر کل جامعه زینب و حسین مرعشی

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی رفسنجانی بیستم و یکم دی روایتی دارد از دیدارهایی که داشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

روایتی از دیدارهای روزانه؛ از اشرفی اصفهانی تا دبیر کل جامعه زینب و حسین مرعشی

آقای محمد اشرفی‌اصفهانی‌ آمد. وضع شهرک ناجا [= ژاندارمری (مرزداران فعلی)] و نیز مجتمع فرهنگی آن را گفت که با درآمدهای بخش تجاری آن و کمک مردم و کمک سابق من می‌سازند. از آقای خاتمی، [رئیس‌جمهور] و دوم‌خردادی‌ها گله‌ داشت‌ که او را به کار نگرفته‌اند و خواستار وسعت بیشتر کارش در دانشگاه آزاد اسلامی شد و برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری، مشورت‌کرد.گفتم، بعید است رأی بیاورد، اما فرصتی برای ابراز نظرات و برنامه‌هایش هست؛ اگر داشته باشد.

دکتر [مهدی] اکبرزاده، [مشاور وزیر کشاورزی] آمد. نگران وضع مرکز تحقیقات مواد اولیه سموم کشاورزی‌اش است که مورد حمایت دکتر [عیسی] کلانتری، [وزیرکشاورزی] بوده و گفت، آقای [محمدرضا] عارف هم قول حمایت داده است.گفت، اکثر [اعضای] شورای مرکزی حزب مشارکت، در آمریکا و اروپا دانشجو بودند و آن زمان، بخشی سوسیالیست و بخشی طرفدار اقتصاد آزاد بودند و جمع همگنی نیستند و به خاطر شرایط سیاسی همکاری می‌کنند. خانم [مریم] بهروزی، [دبیرکل جامعه زینب] آمد. وضع جامعه زینب را گفت و برای مواضع‌شان در انتخابات، مشورت کرد. نامزد قابل‌توجهی ندارند.

سرشب، آقای حسین مرعشی، نماینده کرمان آمد.گزارشی از وضع بودجه در مجلس داد و گفت، برای تکمیل طرح‌های مهم سدسازی، راه و راه‌آهن، یک میلیارد دلار علاوه بر اعتبارات پیشنهاد دولت دیده‌اند. گفت، دوم‌ خردادی‌ها اکنون اعتراف دارند که با از دست دادن شما، ضربه غیرقابل‌ جبرانی خوردند و اگر در مجلس بودید، این مشکلات را نداشتند. در مورد حضور آقای [سیدمحمد] خاتمی یا آقای میرحسین موسوی در انتخابات، بحث کرد.گفت، آقای خاتمی در جلسه مشاورانش‌گفته، نظام تحمل برنامه‌های ایشان را ندارد و شاید به افکار افرادی مثل آقای مهندس موسوی نزدیک‌تر باشد که احتمالاً این اظهارات به گوش آقای موسوی می‌رسد و ناراحت می‌شود.

دیشب، خسوف [= ماه‌گرفتگی] کلی داشتیم. قبل از خواب، نماز آیات خواندیم. در اخبار آمده بود که در نیجریه، مسلمانان بعضی از استان‌های شمالی، پس از مراسم نماز، به مراکز مشروب فروشی و ضداخلاقی و کلیساها، حمله و تخریب‌کرده‌اند. چند استان شمالی نیجریه که اکثرشان مسلمان‌اند، با قانون اسلامی اداره می‌شوند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها