|

العالم فی 60 ثانیة

از  دبی در حال تبدیل شدن به مقصد جهانی گردشگری غذا تا کنفرانس نفت و گاز جهان عرب در بغداد

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم.

از  دبی در حال تبدیل شدن به مقصد جهانی گردشگری غذا تا کنفرانس نفت و گاز جهان عرب در بغداد
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،البیان امارات، الخلیج اونلاین، الشرق، الصباح و الخلیج أونلاین.

الخلیج اونلاین:

نخستین نشست گفت‌وگوهای امنیت منطقه ای بین شورای همکاری خلیخ فارس و اروپا

نخستین نشست کشورهای شورای همکاری و اروپا در ریاض پایتخت عربستان سعودی فرصت های  موجود برای افزایش همکاری میان دو طرف را در طرحه ای صلح و امنیت مورد بحث و بررسی قرار داد.

در این نشست که روز گذشته به میزبانی عربستان سعودی و به ریاست قطر در مقر دبیرخانه شورای همکاری در شهر ریاض برگزار شد؛ راه‌های تقویت همکاری های مشترک  کشورهای شورای همکاری و اروپا برای مقابله با چالش‌های منطقه و همچنین موضوع تشدید فعالیت ها برای تقویت ساختارهای دفاعی و امنیتی، تبادل تجارب و بحث در خصوص فرصت های افزایش همکاری در طرح های صلح و امنیت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

البیان:

دبی مقصد جهانی منحصر به فرد در گردشگری غذا

در دومین گزارش در مورد بخش غذا و رستوران در دبی، "گزارش صنعت غذا و خوراک دبی"، که اخیرا وزارت اقتصاد و گردشگری منتشر شده است، نشان دهنده رشد دبی به عنوان یک مقصد جهانی پیشرو در گردشگری غذایی و مشارکت آن در بهبود صحنه جهانی هنرهای آشپزی است.

برتری دبی در این بخش با چشم انداز اقتصادی گسترده تر آن مطابقت دارد که در دستور کار اقتصادی دبی D33 گنجانده شده بود که هدف آن دوبرابر کردن اندازه اقتصاد دبی تا سال 2033 و تثبیت موقعیت آن در بین سه شهر برتر جهانی در تجارت و سرگرمی است.

الصباح:

عراق هفته آینده میزبان کنفرانس نفت و گاز جهان عرب خواهد بود

عادل الحدیثی دبیرکل اتحادیه  مهندسان عرب، با اعلام اینکه بغداد میزبان کنفرانس نفت و گاز جهان عرب خواهد بود، تصریح کرد این کنفرانس، نخستین کنفرانس در زمینه نفت و گاز است که به همت اتحادیه مهندسان عرب در دوره معاصر برگزار می شود، زیرا آخرین کنفرانس از این دست، در سال 1945 در اسکندریه مصر برگزار شد.

وی افزود: افزون بر متخصصان عراقی به عنوان میزبان، محققان و متخصصان این حوزه از کشورهای  مصر، لبنان، اردن، سوریه، قطر و لیبی نیز  در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

خبرگزاری رسمی عراق :

انتخاب رئیس جدید مجلس عراق در دستور کار جلسه روز شنبه

پارلمان عراق پس از آنکه در دوره قبل موفق به انتخاب رئیس نشد، روز شنبه آینده را به عنوان تاریخ انتخاب رئیس جدید پارلمان مشخص کرد.

علاوه بر موضوع انتخاب رئیس پارلمان موضوعات و مصوبات دیگری نیز در برنامه نشست روز شنبه پارلمان قرار دارد که از جمله آنها می توان به اولین قرائت لایحه قانون اصلاح قانون مجازات و بررسی پیش نویس قانون تصویب پروتکل اصلاح مواد  کنوانسیون بین المللی هواپیمایی کشوری اشاره کرد.

الشرق:

مزایده مصر برای اکتشاف سه ماده معدنی

یکی از مقامات دولتی مصر که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد که دولت مصر قصد دارد برای اکتشاف مواد معدنی در ماه مارس آتی یک مزایده جهانی برگزار کند.

مصر تلاش های خود برای افزایش سرمایه گذاری در بخش معدن خصوصا در بخش طلا را تشدید کرده و در تلاش است که تا سال 2030 یک میلیارد دلار در بخش معادن سرمایه گذاری کند.

بر اساس گفته های این مقام دولتی مزایده آتی مصر شامل مناطقی برای استخراج مواد معدنی و معدن های دارای سه ماده اصلی فسفات، گوگرد و پتاس است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها