|

العالم فی 60 ثانیه

از حضور زنان عربستانى در مسابقات ورزشى زنان عرب تا کنفرانس نفت و گاز جهان عرب در بغداد

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین البیان امارات، الجزیره، خبرگزارى رسمى عراق، الفرات نیوز و عکاظ عربستان.

از حضور زنان عربستانى در مسابقات ورزشى زنان عرب تا کنفرانس نفت و گاز جهان عرب در بغداد
خبرنگار: زلفا معیل

عکاظ عربستان: حضور زنان عربستانى در بزرگترین رویداد ورزشی زنان عرب

عربستان در حال آماده شدن برای شرکت در بازی‌های باشگاهی زنان عرب در سال 2024 است که با شعار «هر قهرمان داستانی برای گفتن در میدان‌ها» در امارات برگزار می‌شود. عربستان با چهار تیم ورزشی شامل چهار بازی بسکتبال، کاراته، دوومیدانی و تیراندازی با کمان، در این مسابقات حضور خواهند داشت.

هفتمین دوره از برجسته‌ترین مسابقات قهرمانی عربی در ورزش زنان از دوم فوریه آینده با حمایت همسر حاکم شارجه، شیخه جواهر بنت محمد القاسمی، رئیس بنیاد ورزش زنان شارجه و با مشارکت باشگاه‌های عربستانی (العاصمه، الاتحاد، الخلیج و الثقبه) برگزار می شود.

 

 البیان: امارات در سرعت اینترنت موبایل در جهان عرب و در اینترنت ثابت پیشتاز جهان است

بر اساس شاخص جهانی اسپید تست بازار امارات در سال گذشته به نتیجه بهتری رسیده است، ودربخش خدمات داده موبایل ارائه شده توسط اتصالات در پایان دسامبر سال 2023 در صدر شبکه های جهان قرار گرفت.

داده‌های شاخص جهانی نشان می‌دهد که تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس در صدر شبکه‌های جهان قرار دارند، زیرا بازار امارات میانگین سرعت اینترنت تلفن همراه را ثبت کرده است که سقف آن در شبکه‌های اپراتورهای محلی به بیش از 303 مگابیت بر ثانیه رسیده است و پس از آن بازار قطر با ثبت 244 مگابیت قرار دارد.

 

 الفرات نیوز: ممنوعیت واردات انواع کیک و بیسکویت به عراق

 سازمان گمرک عراق واردات انواع کیک و بیسکوئیت را ممنوع اعلام کرد. بر اساس سند منتشرشده از سازمان گمرک عراق، بر اساس مصوبه هیئت دولت عراق واردات انواع کیک و خوراکی‌های خمیری و کراوسان و پتی بور و کلوچه و پیتزا و سمبوسه ممنوع اعلام شده است.

در این بخشنامه آمده که واردات انواع نان و برشتوک (کورن فلکس) و مواد اولیه انواع خوارک‌های خمیری و شکلات و ویفر و بیسکویت آزاد است.

 

 خبرگزاری رسمی عراق: مذاکرات عراق با ترکیه، ایران، امارات و قطر درباره «جاده توسعه»

رزاق محیبس السعداوی، وزیر حمل و نقل عراق، با اعلام نسبت پیشرفت در طراحی‌های اولیه پروژه جاده توسعه، گفت که عراق از مشارکت همه کشورها در این پروژه استقبال می‌کند.

السعداوی تأکید کرد که روند طراحی پروژه جاده توسعه به خوبی جریان دارد و مذاکرات عراق با کشورهایی که به مشارکت در آن تمایل نشان داده‌اند ادامه دارد.

او گفت که در این باره مذاکراتی با کشورهای گوناگون از جمله ترکیه، ایران، امارات و قطر انجام شده و عراق از پیوستن دیگر کشورها به این پروژه استقبال می‌کند.

 

الجزیره: افزایش احتمال توافق میان حماس و اسرائیل با تشدید تحرکات دیپلماتیک

در حالی که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) بر امتناع خود از مذاکره تا زمان توقف تجاوزات به نوار غزه و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز بر ادامه جنگ تا نابودی حماس تاکید می‌کنند، گزارش‌های غیررسمی همچنان حاکی از امکان دستیابی طرفین به توافق است.

خبرنگار «الجزیره» گزارش داد که دو وزیر در شورای جنگ اسرائیل، بنی گانتس و گادی آیزنکوت، در دیدار با خانواده‌های گروگان‌ها تاکید کردند که بازگشت گروگان‌ها در نوار غزه اولویت اصلی است.

اظهارات دو وزیری که پس از تجاوز به غزه به دولت نتانیاهو پیوستند، در حالی است که تلاش‌های میانجی‌گری برای انعقاد توافق بین جنبش حماس و دولت نتانیاهو در حال افزایش است

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها