|

العالم فی 60 ثانیه

از افزایش قیمت بلیت هواپیما تا جمع‌آوری سلاح‌های غیرقانونی در عراق

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب، به عناوین رسانه‌های عربی مانند الامارات الیوم، عکاظ عربستان، الخلیج اونلاین، الفرات نیوز و خبرگزاری رسمی عراق نگاهی مى‌اندازیم.

از افزایش قیمت بلیت هواپیما تا جمع‌آوری سلاح‌های غیرقانونی در عراق
خبرنگار: ذلفا معیل

الامارات الیوم: افزایش قیمت بلیت هواپیما به 3 مقصد عربی 

قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای مستقیم از بازار محلی به مقاصد عربی مانند عمان، قاهره و بیروت از هفته اول آوریل تا 32 درصد نسبت به سطح خود در فوریه امسال افزایش یافته است. 

دو مقام در دو شرکت گردشگری و مسافرتی گفتند که قیمت‌ها همزمان با تعطیلات بهاره مدارس در ماه مارس آینده و تعطیلات عید فطر در ابتدای آوریل به دلیل تقاضای زیاد برای تعداد زیادی از مقاصد بین المللی، از جمله ایستگاه‌های عربی در حال افزایش هستند.

عکاظ عربستان: برگزاری نماز باران در عربستان

امروز نمازگزاران در تمام مناطق عربستان نماز باران را به جای آوردند، به این امید که در سراسر کشور باران ببارد.

ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان خواست در روز پنج‌شنبه نماز استسقاء (طلب باران) اقامه شود. در بیانیه روز سه‌شنبه (30 ژانویه) دیوان پادشاهی عربستان آمده است که در راستای پیروی از سنت پیامبر اکرم‌(ص) در اقامه نماز استسقاء برای طلب باران، ملک سلمان بن عبد العزیز، پادشان عربستان خواستار اقامه این نماز در سراسر کشور در روز 20 ماه رجب برابر با 1 نوامبر شد.

الخلیج اونلاین: قطر به دنبال افزایش تولید نفت از میدان شاهین

 قطر قصد دارد تولید نفت از میدان دریایی شاهین که یکی از بزرگترین میادین نفتی این کشور است را به حدود صد هزار بشکه در روز افزایش دهد.

شرکت انرژی قطر در این راستا، چهارشنبه، چهار مجموعه قرارداد اصلی در حوزه مهندسی، تدارکات، ساخت و نصب تجهیزات به ارزش 6 میلیارد دلار برای توسعه میدان شاهین امضا کرد.

گفتنی است این میدان نفتی در قطر از ژوئیه 2017 از سوی شرکت نفت شمال به بهره برداری رسید.

میدان نفتی شاهین در 80 کیلومتری ساحل قطر واقع شده و یکی از بزرگترین میادین نفتی جهان از لحاظ ذخایر نفت به شمار می رود.

الفرات نیوز: جمع‌آوری سلاح‌های غیرقانونی در عراق

وزارت کشور عراق در چارچوب مرحله دوم طرح انحصار و محدود کردن سلاح در دستان دولت، اعلام کرد مبلغی بالغ بر یک میلیارد دینار به هر استان به منظور خرید سلاح های سبک و نیمه سنگینی که در دست شهروندان است؛ اختصاص داده است.

عادل الخالدی معاون وزیر کشور در امور پلیس در گفتگویی مطبوعاتی اعلام کرد: این طرح یکی از مهمترین طرحهای دولتی است که می تواند تاثیرات و بازتاب های زیادی داشته باشد  که مهمترین آن جمع آوری سلاحهای بی ضابطه در جامعه و در نتیجه فائق آمدن بر همه اشکال وجود تسلیحات در دست غیر نظامیان است.

خبرگزاری رسمی عراق (واع): کاهش 10 هزار مگاواتی تولید برق عراق به دلیل کمبود گاز

زیاد علی فاضل وزیر برق عراق چهارشنبه (31 ژانویه) اعلام کرد که به علت کاهش سوخت وارداتی، میانگین تولید برق در حال حاضر به 16 هزار مگاوات رسیده است.

فاضل در نشستی با موضوع امنیت و آینده انرژی در عراق گفت: میانگین تولید برق در عراق 26 هزار مگاوات است، اما به علت کمبود واردات گاز، میانگین تولید برق به 16 هزار مگاوات رسیده و این امر همچنان یک چالش خطرناک است.

او افزود: اگر حجم گاز مورد نیاز همه نیروگاه ها تامین شده بود، عراق از برق رسانی 24 ساعته برخوردار می شد، اما به علت کمبود سوخت در طول روز از 16 ساعت برق برخوردار هستیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها