|

حمله به ۳۶ موضع حوثی‌ها در ۱۳ نقطه یمن

آمریکا و انگلیس در بیانیه مشترکی از حمله به ۳۶ موضع حوثی‌ها در ۱۳ نقطه در یمن خبر دادند.

حمله به ۳۶ موضع حوثی‌ها در ۱۳ نقطه یمن

به گزارش شبکه شرق، منابع خبری بامداد دوشنبه اعلام کردند که جنگنده‌های آمریکا و انگلیس بار دیگر به مناطق مختلف یمن حمله کردند.

بامداد امروز «دوشنبه، ۱۶ بهمن ۱۴۰۲» برخی نقاط در استان‌های «صعده» در شمال و «الحدیده» در غرب یمن هدف حملات هوایی واشنگتن و لندن قرار گرفته است.

این حمله ساعاتی پس از آن انجام می‌شود که ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس شامگاه یکشنبه در پیامی بر همکاری و مشارکت با آمریکا در حملات به حوثی‌های یمن تاکید کرد.

آمریکا و انگلیس شامگاه شنبه (۱۴ بهمن ماه) نیز در بیانیه مشترکی اعلام کردند که نیرو‌های آن‌ها به ۳۶ موضع «حوثی‌ها» (انصارالله) در ۱۳ نقطه در یمن حمله کرده‌اند.

پیش از این، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا به نقل از مقامات این کشور اعلام کرد که ایالات متحده و انگلستان، بیش از ۳۰ هدف حوثی‌های یمن را در ۱۰ نقطه از یمن هدف حملات خود قرار داده‌اند و این اهداف شامل مراکز فرماندهی و انبارها، سامانه‌های موشکی، پرتابگر‌ها و سایر توانایی‌های نظامی حوثی‌های یمن بوده است.

به گفته مقامات آمریکایی، این حملات با استفاده از جنگنده‌هایی که از روی ناو هواپیمابر «یو.اس.اس آیزنهاور» به پرواز درآمدند، انجام شده است.

آمریکا و انگلیس، بامداد ۲۱ دی‌ماه، در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع حوثی‌های یمن را آغاز کردند.

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها