|

العالم فی 60 ثانیة

از مدیران جوان امارات تا جذب سرمایه‌گذاری 80 میلیارد دلاری در بخش گردشگری عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،البیان، الشرق، روسیا الیوم سومریه نیوز و خبرگزاری رسمی عراق.

از مدیران جوان امارات تا جذب سرمایه‌گذاری 80 میلیارد دلاری در بخش گردشگری عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

 

البیان: امارات اولین کشور در انتصاب جوانترین مدیران عامل در جهان 

امارات متحده عربی در انتصاب جوانترین مدیران عامل برای رهبری شرکت ها در صدر جهان قرار گرفت.

آخرین گزارش Heydrick & Stergels، ارائه‌دهنده خدمات جستجوی اجرایی، ارزیابی رهبری و توسعه، تأیید کرد که شرکت‌های خاورمیانه از نظر مدیران عامل با تجربه بین‌المللی رتبه اول را در جهان دارند. شرکت های خاورمیانه از نظر مدیران عامل با تجربه بین المللی با نرخ 50 درصد در رتبه اول جهان قرار گرفتند و از منطقه آسیا و اقیانوسیه و اروپا که مجموعاً با نرخ 38 درصد در رتبه دوم قرار گرفتند، پیشی گرفتند.در منطقه خاورمیانه کمترین میانگین سنی در حال حاضر 54.5 سال است. به طور خاص، مدیران عامل منصوب در امارات متحده عربی دارای کمترین میانگین سنی فعلی با 52.7 سال در جهان هستند.

 

الشرق:  عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذاری 80 میلیارد دلاری در بخش گردشگری

عربستان برای تامین مالی برنامه های خود در راستای تبدیل شدن به قطب گردشگری به دنبال تقویت منابع مالی و جذب 80 میلیارد دلار سرمایه گذاری در این بخش است.

احمد الخطیب وزیر گردشگری عربستان اعلام کرد به دنبال این هستیم تا اغلب سرمایه گذاری ها توسط بخش خصوصی انجام شود.

الخطیب افزود هدف عربستان این است که تا آغاز سال 2030، 60 تا 80 میلیارد دلار جذب کند.

پیش از این، سفر بیش از 100 میلیون گردشگر به عربستان سعودی در سال 2023 و کسب درآمد بیش از 66 میلیارد دلاری از این بخش مورد تمجید سازمان جهانی گردشگری و شورای جهانی سفر و گردشگری قرار گرفت.

 

 

سومریه نیوز: عربستان میزبان بازی‌های فوتبال زیر 23 سال غرب آسیا

در مسابقات بازی‌های فوتبال زیر 23 سال غرب آسیا که قرار است در ماه مارس به میزبانی  شهر «الأحساء» در عربستان سعودی برگزار شود، هشت تیم عربستان، اردن، عراق و امارات در کنار تیم های ملی کره جنوبی، تایلند، استرالیا و مصر بنا به دعوت کنفدراسیون فوتبال آسیا، به عنوان تیم های میهمان حضور دارند.

تیم های شرکت کننده در این مسابقات در قالب چهار گروه دو تیمی به مصاف هم خواهند رفت که طبق قرعه، تیم فوتبال زیر 23 سال عراق با استرالیا در گروه «دی » این رقابت ها قرار دارد و در  گروه «إی» نیز تیم های اردن و عربستان، گروه «بی» کره جنوبی و تایلند و در گروه «سی » نیز مصر و امارات متحده عربی قرار دارند.

 

 

روسیا الیوم: کشف یک گنجینه باستانی عظیم در شمال مصر

مقامات مصری از کشف یک گنجینه باستانی عظیم زیر یک بیمارستان در حال احداث در شهر بنها در شمال مصر خبر دادند.

شرکت عامل احداث این بیمارستان در شهر بنها، یک تابوت و برخی آثار باستانی در این منطقه کشف کرد.

محمد سعید، مشاور رئیس دانشگاه بنها گفت که پس از پایان نخستین مرحله احداث بیمارستان، و به هنگام آغاز حفاری، یک تابوت و درب آن به وزن حدود 50 تن از جنس سنگ که بر بالای آن به زبان هیروگلیف نوشته شده است، کشف شد.

جنس این تابوت از سنگ کوارتزیت است و قدمت آن به دوران پادشاهی پسامتیک اول باز می گردد و وزن درب آن حدود 62 تن است.

 

 

خبرگزاری رسمی عراق: اعزام بیش از 6 هزار عمره‌گزار از عراق طی یک ماه

دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که شمار عمره گزاران عراقی که از طریق ناوگان هوایی عراق در ماه فوریه به حج اعزام شدند، افزایش قابل توجهی داشته است.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق آمده است که شمار کل عمره گزاران اعزام شده در ماه فوریه 2024، 65 هزار و 834 نفر هستند که طی 460 پرواز به عربستان اعزام شدند.

مناف عبدالمنعم، مدیرکل هواپیمایی العراقیه تاکید کرد که این موفقیت در افزایش شمار عمره گزاران و پروازها، به دلیل برنامه دقیق ناوگان هوایی عراق در سال 2024 است که تحت نظر رزاق محیبس السعداوی، وزیر حمل و نقل عراق انجام شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها