|

العالم فی 60 ثانیة

از ثروتمندترین فرد جهان عرب تا یک فیلم ایرانی برنده جایزه جشنواره بین‌المللی اکسپوژر شارجه

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الامارات الیوم، الشرق، الخلیج اونلاین، سومریه نیوز و العربی الجدید.

از ثروتمندترین فرد جهان عرب تا یک فیلم ایرانی برنده جایزه جشنواره بین‌المللی اکسپوژر شارجه
خبرنگار: ذلفا معیل

الامارات الیوم: 

کاهش ساعات مدارس امارات در ماه رمضان

مدارس خصوصی در ابوظبی به خانواده‌های دانش‌آموزان از کاهش ساعات مدرسه در ماه رمضان اطلاع داده‌اند، زیرا تعداد ساعات مدرسه چهار ساعت از نه و نیم صبح تا یک و نیم ظهر تعیین شده است. به استثنای روز جمعه مدت زمان مطالعه فقط دو ساعت از ساعت نه و نیم تا یازده و نیم صبح خواهد بود.

مدارس از خانواده‌های دانش‌آموزان می‌خواهند که نسبت به حضور فرزندانشان در زمان‌های تعیین‌شده متعهد باشند و آنان را به غیبت تشویق نکنند.

 

العربی الجدید: 

عضویت قریب‌الوقوع عراق در سازمان تجارت جهانی

 عراق اعلام کرد به زودی به سازمان تجارت جهانی خواهد پیوست و قانون حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده را نیز فعال خواهد کرد.

ستار الجابری، معاون وزیر بازرگانی عراق، در جریان «همایش گفتگوهای الرافدین 2024» در بغداد اعلام کرد: پس از سالها تاخیر، به زودی پیوستن عراق به سازمان تجارت جهانی را اعلام خواهیم کرد و معتقدیم این اقدام، زمانی که عراق وارد جلسات آتی سازمان تجارت جهانی شود؛ بر اعتماد سرمایه گذاران و بخش خصوصی تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

وی افزود: ما تمام موانع قبلی پیش روی عضویت عراق در سازمان تجارت جهانی را برطرف کرده ایم و برای نخستین بار شیوه واردات شامل جلوگیری از هرج و مرج ها و شناسایی تجار واقعی و برخی جزئیات دیگر  را به رای گذاشتیم.

 

الشرق: 

پیشنهاد عربستان برای سرمایه‌گذاری در باشگاه میلان ایتالیا

 یک نشریه ایتالیایی خبر داد که صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان پیشنهاد شراکت گسترده با شرکت امریکایی «رد برد» مالک فعلی باشگاه میلان ایتالیا را دریافت کرده است.

روزنامه ایتالیایی «Il Sole 24 Ore» خبر داد صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان در این شرکت سرمایه گذاری خواهد کرد.

روزنامه «Il Sole 24 Ore» افزود که مذاکرات سرمایه گذاری در باشگاه میلان ادامه دارد و تا پایان ماه جاری تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.

این نشریه جزئیات بیشتری از این مذاکرات و حجم سرمایه گذاری احتمالی عربستان در این باشگاه منتشر نکرده است.

 

الخلیج اونلاین: 

ولید بن طلال، ثروتمندترین فرد جهان عرب در سال 2024

ولید بن طلال شاهزاده و میلیاردر عربستانی در صدر فهرست ثروتمندترین افراد جهان عرب قرار گرفت.

بر اساس فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال 2024، که توسط «بلومبرگ» ارائه شده، ولید بن طلال مالک شرکت هلدینگ «المملکه» با دارایی 14.7 میلیارد دلاری در جایگاه اول جهان عرب و 136 جهان قرار گرفت.

سلیمان الحبیب پزشک عربستانی و مالک گروه پزشکی «سلیمان حبیب» با دارایی 13.1 میلیارد دلاری در جایگاه دوم جهان عرب و 157 جهان قرار گرفت.

محمد العمودی تاجر عربستانی سومین فرد عرب ثروتمند جهان، با دارایی 9.14 میلیارد دلاری جایگاه 270 جهان را به خود اختصاص داد.

 

السومریه نیوز: 

فیلم ایرانی برنده جایزه جشنواره بین‌المللی اکسپوژر شارجه 

اسامی برندگان اولین دوره جوایز بین المللی فیلم اکسپوژر در چهار بخش آن اعلام شد. جشنواره بین المللی عکاسی اکسپوژر در هشتمین دوره خود در مرکز اکسپو شارجه امارات، اسامی برندگان اولین دوره جوایز بین المللی فیلم اکسپوژر در چهار بخش «فیلم کوتاه و تصاویر متحرک»، «مستند»، «هنرهای سینمایی» و «انیمیشن» را اعلام کرد.

از میان 567 فیلم از سراسر جهان که در بخش مسابقه این جشنواره شرکت کردند، هشت کارگردان مقام های اول و دوم 4 بخش این جشنواره را از آن خود کردند.

لیدا فضلی کارگردان  ایرانی «این سو و آن سو» و پس از وی، علی محمد، کارگردان عراقی فیلم «اهوار العراق» برنده جایزه بخش «فیلم کوتاه و تصاویر متحرک» شدند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها