|

دور دنیا در یک دقیقه

حذف عکس پرنسس کیت و فرزندان به ظن دستکاری/ آژانس‌های عکس با ولیعهد بریتانیا شوخی ندارند

چهار آژانس معتبر عکس از جمله آسوشیتدپرس، عکس پرنسس کیت و سه فرزندش را از خروجی‌های خود حذف کرده‌اند. آنها معتقدند این عکس اصالت ندارد و در آن دست‌کاری شده است.

حذف عکس پرنسس کیت و فرزندان به ظن دستکاری/ آژانس‌های عکس با ولیعهد بریتانیا شوخی ندارند

 

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. ابتدا حواشی عکس «کیت میدلتون» همسر شاهزاده ویلیام ولیعهد بریتانیا را پیگیری می‌کنیم. سپس خبری درباره رکورد‌شکنی‌های بیت‌کوین می‌خوانیم و در آخر، مورد عجیب ایالت میسوری را بررسی می‌کنیم.

هشدار بوئینگ درباره تهدید روسیه و ترامپ برای اروپا 

مدیر اجرایی یکی از بزرگترین صنایع هوافضا و دفاعی جهان، بوئینگ به اروپا و بریتانیا هشدار می‌دهد خطر روسیه و ترامپ را جدی بگیرند.

گیوم فری معتقد است اروپا به اندازه کافی برای مقابله با تهدیدات روسیه آماده نیست و حتی نمی‌تواند با ماجرای خروج احتمالی آمریکا از ناتو پس از ورود ترامپ به کاخ سفید کنار بیاید.

ترامپ درباره خروج احتمالی آمریکا از ناتو وعده‌هایی داده و حرف‌هایی زده است. مدیر بوئینگ از وابستگی ناتو به تجهیزات دفاعی آمریکا خبر دارد و از سران اروپا و بریتانیا خواسته برای استقلال دفاعی تلاش کنند.

حذف عکس کیت؛ اصالت ندارد و حاصل دستکاری است!

چهار آژانس معتبر عکس از جمله آسوشیتدپرس، عکس پرنسس کیت و سه فرزندش را از خروجی‌های خود حذف کرده‌اند. آنها معتقدند این عکس اصالت ندارد و در آن دست‌کاری شده است.

روز گذشته عکسی روی خروجی خبرگزاری‌های معتبر قرار گرفت که نخستین عکس رسمی پرنسس کیت و فرزندانش پس از عمل جراحی شکم او بود. در توضیح آن آمده بود ولیعهد بریتانیا شاهزاده ویلیام این عکس را در ویندسور ثبت کرده است.

حالا آسوشیتدپرس بیانیه داده در دست چپ شاهزاده شارلوت فرزند کیت و ویلیام ناترازی دیده می‌‌شود. این اتفاق حاصل دستکاری در عکس است و اصالت آن را مخدوش می‌کند. پس آن را حذف می‌کنیم.

خشم اوکراینی‌ها از پیشنهاد پاپ فرانسیس

پیشنهاد پاپ فرانسیس به اوکراینی‌ها برای بالا بردن پرچم سفید صلح و پایان دادن به جنگ با روسیه باعث خشم شهروندان این کشور شده است.

وزیر خارجه اوکراین می‌گوید پرچم ما زرد و آبی‌ است. پرچمی که با آن زندگی می‌کنیم، می‌میریم و پیروز می‌شویم. او همچنین از پاپ خواسته کنار ور خیر این ماجرا بایستد و اوکراین و روسیه را کنار هم قرار ندهد و نام آن را مذاکره نگذارد.

زلنسکی هم به پاپ طعنه زده است و گفته با میانجی‌گری‌های مجازی نمی‌شود کار را درست کرد. ما قدردان رهبران مذهبی هستیم که در اوکراین زندگی می‌کنند و برایمان دعا می‌‌خوانند و این وضعیت را می‌بینند.

بیت‌کوین؛ رکورد پشت رکورد 

امروز رکورد دیگری برای ارز دیجیتال بیت‌کوین در بازار ثبت شده است. در حال حاضر قیمت هر بیت‌کوین به ۷۰ هزار و ۴۰۰ دلار رسیده است! در معاملات اروپایی حتی عدد ۷۰ هزار ۴۸۸ دلار هم دیده می‌شود.

به نظر می‌رسد امیدها به کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا و سرازیر شدن پول های نقد به سمت صندوق‌های قابل معامله باعث افزایش ارزش ارزهای دیجیتال شده است.

بیت‌کوین در حال حاضر ارزشمندترین ارز دیجیتال در جهان به حساب می‌آید. این ارز هیچ نشانه‌ ای از کند شدن روند رو به رشد خود ندارد.

مورد عجیب میسوری؛ شلیک‌های مر‌گ‌بار و اشتباهی

جیلن جانسون از ایالت میسوری به قتل مادر خود متهم شده است. او می‌گوید مادرش را به جای یک مزاحم پشت در خانه اشتباه گرفته و ناگهان شلیک کرده است!

جانسون ۲۵ ساله است و دادستانی او را به قتل عمد و اقدام جنایت‌کارانه مسلحانه متهم کرده است. خود جیلن با ۹۱۱ تماس گرفته و ماجرا را شرح داده است. او پس از شلیک تلاش کرده مادرش را از مرگ نجات دهد… 

مشابه جنایت جیلن جانسون سال گذشته در ایالت میسوری اتفاق افتاده است. مردی ۸۴ ساله به ظن این که مزاحمی پشت در خانه است به نوجوانی ۱۶ ساله شلیک کرد و او را کشت. این نوجوان به اشتباه زنگ در خانه پیرمرد را به صدا درآورده بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها