|

عالم فی 60 ثانیة

از چالش‌های اقتصاد مصر تا مذاکرات غول نفتی عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،روسیا الیوم، الشرق ، الخلیج اونلاین، الصباح و البیان امارات.

از چالش‌های اقتصاد مصر تا مذاکرات غول نفتی عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان: 

مرکز کالاهای دبی 2692 شرکت جدید را در سال 2023 جذب خواهد کرد

DMCC، منطقه آزاد پیشرو در جهان و مرجع دولت دبی که مسئولیت تجارت و تجارت کالا را بر عهده دارد، امروز گزارش سالانه خود را برای سال 2023 منتشر کرد و دومین سال بهترین سال خود را با پیوستن شرکت‌های بیشتر به منطقه تجاری آن با 2692 شرکت جدید ثبت کرد. در سال گذشته تعداد کل شرکت های ثبت شده به بیش از 24000 شرکت رسید.

این مرکز 11 درصد از کل جریان سرمایه‌گذاری خارجی به دبی را به خود اختصاص می‌دهد و موقعیت امارات را به عنوان مرکز جهانی تجارت کالاهای متنوعی مانند الماس، سنگ‌های قیمتی، طلا، انرژی تقویت می‌کند. 

 

الشرق: 

چالش های اقتصاد مصر در آستانه بازسازی ساختاری

مصر در آستانه فصل جدیدی در تاریخ اقتصادی خود ایستاده است، در میان چالش های اقتصادی بی سابقه ای که این کشور با آن مواجه است، قرارداد «رأس الحکمه» با امارات و اقدامات جسورانه پس از آن، از جمله افزایش 6 درصدی نرخ بهره و شناورسازی نرخ ارز، نشان‌دهنده چیزی فراتر از یک تحول اقتصادی مقطعی است و از بازسازی ساختاری اقتصاد مصر خبر می‌دهد.

تصمیمات اخیر توسط موسسات مالی مصر تنها آغاز سیاست‌هایی با هدف بهبود وضعیت کلی اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی است، اما در مقابل آنها چالش‌هایی را تحمیل می‌کنند که تأثیر مستقیم آنها بر زندگی روزمره شهروندان مصری موجب اختلاف نظر می‌شود.

 

الخلیج اونلاین: 

مذاکرات غول نفتی عربستان برای سرمایه گذاری در پروژه استخراج گاز در امریکا

شرکت عربستانی «آرامکو» از مذاکرات با برخی شرکت ها برای ورود به پروژه های تولید گاز طبیعی مایع در امریکا خبر داد.

امین الناصر مدیر اجرایی شرکت آرامکو گفت این شرکت بزرگترین صادرکننده نفت خام به جهان است و گفت وگوهایی با برخی از موسسات در امریکا و دیگر مناطق داشته است.

الناصر افزود شرکت آرامکو بر صادرات گاز طبیعی مایع به سراسر جهان تمرکز خواهد کرد و از تولیدات گاز خود برای تولید هیدروژن آبی و برق استفاده می کند.

وی اعلام کرد که شرکتش در حال حاضر منتظر توافقات نهایی معامله ها است.

 

الصباح: 

افزایش 10 میلیارد متر مکعبی ذخایر راهبردی آب عراق

زوزان کوجر، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و تالاب ها در پارلمان عراق گفت بارش باران و برف در اغلب مناطق کشور از جمله بخش اقلیم کردستان عراق موجب افزایش 10 میلیارد متر مکعبی ذخایر استراتژیک آب شده است.کوجر خاطرنشان کرد این حم از افزایش ذخایر مطلوب است و برای نیازهای آبی در فصل تابستان کفایت می کند.

وی از وجود پروژه های پیشنهاد شده به وزارت منابع آبی کشور برای اجرا در فصول بارندگی و محل اجرای پروژه ها و حجم آب های ذخیره شده تالاب ها برای مقابله با خشک شدن و مسائل آلودگی آب اشاره کرد. این مقام مسئول تاکید کرد وزارت منابع آبی کشور برای اجرای پروژه ها که در راستای منافع کشور است، به حمایت دولت نیاز دارد.

 

روسیا الیوم: 

جذب 20 میلیون بازدیدکننده در جشنواره «موسم الریاض»

 ترکی آل شیخ، رئیس هیئت مدیره اداره کل تفریح عربستان گفت که تعداد بازدیدکنندگان جشنواره موسم الریاض به 20 میلیون نفر رسید.

وی درباره جشنواره «موسم الریاض 2023» افزود که بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از تمامی مناطق و رویدادهای این جشنواره استقبال کرده اند که تعداد آنها 20 میلیون بازدیدکننده شمارش شده است.

موسم الریاض با میزبانی بسیاری از رویدادها و فعالیت های بزرگ و هیجان انگیز از جمله سه مبارزه بین المللی بوکس، مسابقه هنرهای رزمی، جام تنیس، اسنوکر، پدل، اسکی، جام فوتبال و جام مصر توانست دستاوردها و گردشگران بسیاری علاوه بر افتتاحیه ورزشگاه کینگدام آرنا جذب کند.

همچنین بسیاری از تئاترها، کنسرت های هنری و جشن تکریم تفریح سازان با وجود ستارگان مختلف جهان برگزار شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها