|

وداع با رمز ۱۲۳۴ در بریتانیا

شهروندان بریتانیایی باید با رمز‌های ساده مثل ۱۲۳۴۵ و مشابه آن خداحافظی کنند. دولت بریتانیا تصمیم گرفته هرگونه دستگاه که با رمزهای ساده قابل استفاده باشد را ممنوع کند.

وداع با رمز ۱۲۳۴ در بریتانیا
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهار گوشه جهان سر‌می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم. از جت لاکچری وزیر خارجه بریتانیا برای سفر به آسیای میانه شروع می‌کنیم. سپس به ماجرای عجیب استخدام نوجوانان برای کنترل بازار دخانیات در استرالیا می‌پردازیم و در آخر دردسرهای مسافر ۱۰۱ ساله خطوط هوایی آمریکا را بررسی می‌کنیم.

جت لاکچری کامرون در سفر به آسیای میانه

سفر وزیر خارجه بریتانیا به آسیای میانه سر و صدای زیادی به پا کرده است. او برای این سفر جتی لاکچری را چارتر کرده که چند صد هزار پوند پای شهروندان بریتانیایی آب خواهد خورد.

ارزش این جت امبرائر لینیج ۱۰۰۰، چیزی حدود ۴۲ میلیون پوند است؛ از منوی خاص غذا و نوشیدنی گرفته تا مبل‌‌های راحتی و محل اختصاصی استراحت و میز غذاخوری جداگانه در این هواپیما وجود دارد.

دیوید کامرون در سفر پنج روزه خود به قرقیزستان، ترکمنستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و مغولستان می‌رود. سفر مشابه وزیر خارجه سابق بریتانیا با همین جت ۳۴۸ هزار پوند آب خورد.

استخدام نوجوانان برای کنترل بازار توتون و تنباکو!

تحقیقات پارلمانی در استرالیا نشان می‌دهد باند‌ها و گروه‌های غیرقانونی واردات توتون و تنباکو برای کنترل بازار این کالاها از کودکان استفاده می‌کنند!

آنها به کودکان و نوجوانان ۵۰۰ دلار می‌دهند تا مراکز عمده‌فروشی قانونی فروش توتون و تنباکو را آتش بزنند با این هدف که خودشان دوباره بر بازار مسلط شوند.

یکی از مقامات پلیس در ویکتوریای استرالیا می‌گوید در یک ماه گذشته تعدادی از نوجوانانی را که برای آتش زدن مراکز عمده‌فروشی استخدام شده بودند، دستگیر کرده اند.

سیاه بودن در فرانسه سخت است

«عمر سای» بازیگر نقش آسانه دیوپ در سریال مشهور و محبوب لوپن می‌گوید ارزش‌هایی مثل عدالت، برابری و برادری در فرانسه از دست رفته است. او البته هنوز خوشبین و امیدوار است.

او به دردسرهایی که به تازگی برای آیا ناکامورا، خواننده محبوب سیاه‌پوست فرانسوی رخ داده اشاره می‌کند و می‌گوید بی‌راه نیست بگویم سیاه بودن در فرانسه سخت است.

آیا ناکامورا قرار است در مراسم المپیک پاریس بخواند، اما با آزارهای آنلاین و اظهارات نژادپرستانه مواجه شده است.

با رمز ۱۲۳۴ در بریتانیا خداحافظی کنید

شهروندان بریتانیایی باید با رمز‌های ساده مثل ۱۲۳۴۵ و مشابه آن خداحافظی کنند. دولت بریتانیا تصمیم گرفته هرگونه دستگاه که با رمزهای ساده قابل استفاده باشد را ممنوع کند.

وزارت فناوری بریتانیا از شرکت‌ها و کارخانه‌‌های تولیدکننده دستگاه‌های دیجیتال نیازمند رمز خواسته استاندارد امنیتی را رعایت کنند.

به این ترتیب سازندگان تلویزیون‌ها، زنگ‌ها و تلفن‌های هوشمند باید قوانین رمز‌گذاری خود را تغییر دهند تا شهروندان نتوانند از رمزهای ساده مثل ۱۲۳۴ استفاده کنند.

پاتریشیا؛ مسافر ۱۰۱ ساله‌ای که کودک فرض می‌‌شود

پاتریشا هر بار برای خرید بلیت به سیستم خطوط هوایی آمریکا مراجعه می‌کند و قصد مسافرت هوایی دارد، در فرودگاه و هواپیما با مشکل مواجه می‌شود. 

مسئولان هواپیما و فرودگاه هر بار انتظار دارند یک نوزاد مسافر تحویل بگیرند و اموراتش را انجام دهند، اما با یک خانم ۱۰۱ ساله که توان حرکتی کمی دارد، روبه‌رو می‌شوند.

سیستم ثبت بلیت خطوط هوایی آمریکا برای ثبت سال تولد خانم پاتریشیا مشکل دارد. او متولد سال ۱۹۲۲ و هم‌اکنون ۱۰۱ ساله است. این سیستم سال تولد او را تشخیص نمی‌دهد و پاتریشا را نوزاد فرض می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها