|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| بیست و هشتم اردیبهشت

انفجار بمب انتحاری بین جمعیت اسرائیلى‌ها/ هواپیمای وزیر به کوه خورد

هاشمی رفسنجانی روز بیست و هشتم اردیبهشت اخباری در مورد اسراییل و آمریکا نوشته‌ و به جزییات حادثه برای وزیر راه و رابطه ایران و اروپا اشاره کرده‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

 انفجار بمب انتحاری بین جمعیت اسرائیلى‌ها/ هواپیمای وزیر به کوه خورد

بالاخره امروز بعدازظهر اعلام شد که هواپیماى حامل وزیر راه و [ترابری] و همراهان در جنوب سارى به کوه خورده و متلاشى و همه سرنشینان ‌کشته شده‌اند. معلوم شد اطلاعیه دیشب وزارت کشور نادرست بوده. در ترکیه هم سومین هواپیماى [باری نظامی] ساکا، مونتاژ ترکیه [در اطراف آنکارا] سقوط کرده است؛ تکنولوژى آن از اسپانیا است.

در اسرائیل، یک عرب شهادت‌طلب، بمبى در بین جمعیت اسرائیلى‌ها منفجر کرده و خودش شهید شده و هفت نفر از صهیونیست‌ها را کشته و حدود چند نفر را مجروح کرده که حال چند نفر وخیم است. دولت اسرائیل، جلسه فوق‌العاده گرفته و از آمریکا تقاضا کرده که براى خاموش‌کردن خشونت‌ها دخالت کند؛ حالت استیصال به خود گرفته‌اند و فرماندهان ارتش گفته‌اند، بیش از این نمى‌توانند فلسطینى‌ها را مهار کنند.

در آمریکا، [جرج] بوش، [رئیس‌جمهور]، براى حل مشکل انرژى که فعلاً کالیفرنیا را دچار مشکل کرده، طرحى ارائه کرده که با استفاده بیشتر از زغال سنگ و نیروگاه‌هاى هسته‌اى و حفارى چاه‌هاى نفت در منطقه حفاظت‌شده آلاسکا، انرژى بیشترى تولید کنند، ولى طرفداران محیط زیست، این طرح را به استهزا گرفته‌اند و مى‌گویند، این مثل این است که وسایل منزل را آتش بزنیم، براى حل مشکل کمبود جا در خانه و طرح‌ها را فاجعه نامیده‌اند؛ گرچه صنعتگران و کارتل‌هاى نفتى، آن را تأیید کرده‌اند.

اتحادیه اروپا تصویب کرده که به تدریج روابط با ایران توسعه یابد. در رسانه‌هاى خارجى و ضدانقلاب، براى خنثى‌کردن اثر مصاحبه [علی] افشاری، تلاش زیادى مى‌کنند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها