|

دور دنیا در یک دقیقه

مدال شجاعت برای دختری که با کروکودیل‌ درگیر شد!

نام خانم «جورجیا لوری» هم در فهرست افرادی که از پادشاه بریتانیا مدال شجاعت دریافت می‌کنند، دیده می‌شود. او به عنوان یک غیرنظامی شجاع، صاحب مدال گالانتری می‌شود.

مدال شجاعت برای دختری که با کروکودیل‌ درگیر شد!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم. ابتدا، به بریتانیا می‌رویم و از برندگان مدال شجاعت خبر می‌گیریم؛ سپس به انتصاب وزیر دفاع جدید روسیه می‌پردازیم. در آخر هم حاشیه‌ها و جنجال‌های فرماندار داکوتای جنوبی را بررسی می‌کنیم.

مدال شجاعت برای دختری که با کروکودیل‌ درگیر شد!

نام خانم «جورجیا لوری» هم در فهرست افرادی که از پادشاه بریتانیا مدال شجاعت دریافت می‌کنند، دیده می‌شود. او به عنوان یک غیرنظامی شجاع، صاحب مدال گالانتری می‌شود.

جورجیا و خواهرش، اهل سندهرست در «برکشایر» بریتانیا هستند. آنها سال ۲۰۲۱، حادثه هولناکی را تجربه کرده‌اند؛ در حال شنا در مردابی در مکزیک، با تمساحی مهاجم روبه‌رو می‌شوند.

جورجیا برای کمک به خواهرش با تمساح درگیر می‌شود و به پوزه‌اش ضربه می‌زند. با این‌که این دو خواهر دوقلو آسیب می‌بینند، اما در نهایت از معرکه جان به‌در می‌برند.

قانون جدید تسکو و چالش خیریه‌ها

خیریه‌های بریتانیا در جمع‌آوری غذاها و میوه‌های خارج از سبد فروش فروشگاه‌های زنجیره‌ای تسکو دچار چالش شده اند. تسکو زمان جمع‌آوری را تغییر داده است.

مراکز خیریه پیش از تغییرات، غذاها و میوه‌های خارج از سبد فروش را صبح از تسکو تحویل می‌گرفتند و در اختیار نیازمندان قرار می‌دادند، اما حالا فقط عصر و شب باید اقدام کنند.

برخی از مراکز خیریه فریزر و وسایل سرمایشی کافی برای نگهداری ندارند و برخی دیگر نیروی داوطلب شب برای توزیع. آنها برای غذا رسانی به نیازمندان دچار چالش شده اند.

لباس وزیر دفاع بر تن اقتصاد‌دان وفادار پوتین

رئیس‌جمهور روسیه پس از برکنار سرگی شویگو از وزارت دفاع، یک تکنوکرات و اقتصاددان وفادار به خود را جایگزین او کرده است؛ آندری بلوسوف.

بلوسوف در همه این سال‌‌ها مشاور پوتین بوده و همواره به رئیس‌جمهور روسیه دلداری داده که آسیب‌های اقتصادی قابل جبران و ترمیم است! از جمله پس از حمله سال ۲۰۱۴ روسیه به کریمه و تحریم‌های ویرانگر اقتصادی پس از آن.

تحلیلگران علت انتخاب بلوسوف را نقش اقتصاد در جنگ فرسایشی ارزیابی می‌کنند. آنها معتقدند پوتین جنگ اوکراین را جنگی فرسایشی می‌بیند. در جنگ‌های فرسایشی با اقتصاد قوی می‌توان برنده شد. 

پلیس سوئد علیه شرکت‌کننده هلندی یوروویژن

خواننده هلندی یوست کلین تنها چند ساعت مانده به مسابقه فینال یوروویژن مجبور شد مالموی سوئیس را ترک کند. به عبارت دقیق‌تر این که او از این مسابقات اخراج شد.

پلیس می‌گوید شکایت یکی از زنان یکی از گروه‌های شرکت‌کننده در این مسابقات از کلین باعث دخالت آن‌ها و در نهایت اخراج او از مالمو شده است. تحقیقات پلیس تمام شده است. 

انتظار می‌رود طی دو هفته آینده حکم یوست کلین صادر شود. او به تهدید دیگر شرکت‌کنندگان متهم شده است. شاید این شهروند هلند جریمه نقدی شود. جزییات بیشتری از این ماجرا منتشر نشده است.

خط و نشان سران قبایل برای فرماندار داکوتای جنوبی

سرانجام اظهارات خانم کریستی نوئم فرماندار داکوتای جنوبی آمریکا برایش گران تمام شد. روسای دو قبیله بومی داکوتا ورود او را به زمین‌های خود ممنوع کرده اند!

کریستی نوئم سران برخی قبایل را به همکاری با کارتل‌های مواد مخدر متهم کرده است. زمین‌های ممنوعه برای نوئم یک پنجم کل مساحت ایالت داکوتای جنوبی است. 

کریستی نوئم زمانی یکی از نامزدهای مورد علاقه ترامپ برای احراز پست معاونت اولی در کاخ سفید بوده است. انتشار کتاب خانم کریستی و برخی ادعاهای مطرح شده در این کتاب هم جنجالی شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها