|

دور دنیا در یک دقیقه

کنگره چاقی اروپا/ کاهش وزن مردان چاق با مشوق‌های مالی!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

کنگره چاقی اروپا/ کاهش وزن مردان چاق با مشوق‌های مالی!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا به سنگاپور می‌رویم و با نخست‌وزیر جدید آشنا می‌شویم. سپس در بریتانیا از تغییر سن آموزش جنسی در مدارس خبر می‌گیریم. در آخر هم به ممنوعیت چفیه در مجلس ویکتوریا می‌پردازیم.

 

سنگاپور؛ نخست‌وزیر گیتاریست می‌آید!

پس از دو دهه سرانجام آقای لی هسین لونگ از کرسی نخست‌وزیری بلند می‌شود و کار را به معاون خود لارنس ونگ می‌سپارد. 

لارنس ونگ ۵۱ ساله اقتصاددان تحصیل‌کرده آمریکاست. گیتار می‌نوازد، نوگراست و در شبکه‌های اجتماعی حضور دارد و از همه مهم‌تر این که ربطی به خانواده بنیان‌گذار سنگاپور، لی ندارد.

ونگ در دوران پاندمی کووید ۱۹ مدیریت مقابله با این وضعیت را در سنگاپور به عهده داشت. نخست‌وزیر جدید سنگاپور در شروع کار با بحران سطح زندگی و مهاجرت روبه‌رو است. 

 

بریتانیا؛ ممنوعیت آموزش جنسی قبل از ۹ سالگی

راهنمای جدید آموزشی در مدارس بریتانیا، آموزش موضوعات جنسی را پیش از ۹ سالگی ممنوع می‌کند. همچنین آموزش برخی موضوعات مثل روش‌های پیشگیری تا ۱۳ سالگی به تعویق می‌افتد.

دولت بریتانیا تصمیم گرفته سن آموزش جنسی به کودکان را در مدارس تغییر دهد. این تصمیم بر اساس گزارش کارشناسان و متخصصان اتخاذ شده است.

در راهنمای جدید معلمان تنها اجازه دارند درباره وجود دو نوع جنس بیولوژیکی حرف بزنند. ممکن است محتوای آموزشی کلاس در اختیار والدین نیز قرار بگیرد.

 

کانادا؛ حضور زنان در تیم جراحی نتیجه بهتری دارد

مطالعات جدید نشان می‌دهد نتایج تیم‌های جراحی که از پزشکان و عوامل زن بهره می‌برند نسبت به تیم‌های کامل مردانه بهتر است. همچنین بیمار هم دوران نقاهت بهتری را پشت سر می‌گذارد.

تحقیقات در دانشگاه تورنتوی کانادا صورت گرفته است. محققان بیش از ۷۰۰ هزار عمل جراحی در ۸۸ بیمارستان را در اونتاریو طی یک دهه مطالعه کرده و متوجه شده اند حضور زنان در اتاق‌های عمل ثمربخش‌تر است. 

به نظر می‌رسد حضور زنان پزشک در اتاق‌های جراحی و روند درمان بر دقت عمل، رضایت بیمار پس از پایان کار، سرعت و روند بهبود او و به طور کل عوارض بعد از عمل تاثیر مثبت دارد.

 

استرالیا؛ ممنوعیت چفیه در مجلس ویکتوریا

چفیه پوشی نمایندگان حزب سبز در مجلس ویکتوریا سرانجام باعث شد تا موضوع منع چفیه در دستور کار قرار بگیرد. سبزها در حمایت از فلسطین چفیه‌‌های قرمز روی دوش انداخته بودند.

استرالیا موافق تشکیل کشور مستقل فلسطین است و به این ایده رای هم داده است، اما با نمادگرایی سیاسی در مجلس خود برای امری که همه آن را نمی‌پذیرند، موافق نیست.

رئیس مجلس همچنین از نماینده‌ها خواسته گوشواره‌های هندوانه‌ای را هم از گوش دربیاورند. این گوشواره‌ها هم نماد فلسطین هستند. چفیه و هندوانه به موضوعی سیاسی تبدیل شده است.

 

کنگره چاقی؛ تاثیر پول در کاهش وزن مردان!

در نشست اخیر بررسی چاقی در اروپا موضوعی مطرح شده است که می‌تواند تاثیر مثبتی بر کاهش وزن افراد به ویژه مردان داشته باشد؛ تشویق مالی!

مجموعه تحقیقات انجام شده در گلاسکو، بلفاست و بریستول که با نام «بازی سنگ‌ها» شناخته می‌شود، می‌گوید وعده واریز پول به مردان چاق برای کاهش وزن انگیزه محسوس می‌دهد. 

در این تحقیق سه گروه تشکیل شامل یک گروه متن و مشوق مالی، یک گروه تنها متن و گروه سوم گروه کنترل تشکیل شده است. مردان چاق گروه متن و مشوق‌های مالی برای کاهش وزن انگیزه بیشتری نشان داده اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها