|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| دوم خرداد

کارگزاران با بودجه ۲۰ میلیونی وارد انتخابات شد/ شمخانی نامزد مورد حمایت اعتدال و توسعه؟

هاشمی رفسنجانی روز دوم خرداد دیداری با نماینده کرمان، محمد هاشمی و جمعی از اعضای اعتدال و توسعه داشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

کارگزاران با بودجه ۲۰ میلیونی وارد انتخابات شد/ شمخانی نامزد مورد حمایت اعتدال و توسعه؟

آقاى [احمد] پیش‌بین، نماینده بافت [کرمان] آمد. از اوضاع جارى و پیش‌بینی آینده، ابراز نگرانى‌ کرد و براى ساخت دانشگاه پیام نور در بافت، استمداد نمود. آقاى [محمد] کریمیان، از نمایندگان سابق [سردشت و پیرانشهر] کردستان آمد. گفت، راننده حسین‌کامل [المجید، داماد صدام حسین و وزیر سابق صنایع نظامی] عراقى که توسط صدام اعدام شده، پیغام داده، مقدارى از اموال ارزشمند کویت را حسین‌کامل برداشته بوده و موجود است؛ اجازه خواسته که به ایران بیاورد. گفتم، احتمالاً فتنه‌اى در کار و دروغ است و اگر هم دروغ نباشد، ایران نمى‌تواند اجازۀ آوردن اموال مسروقه را بدهد، مگر اینکه برنامه‌اى براى برگرداندن به صاحبش باشد که باید بررسى شود.

اخوى محمد، [رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی] آمد. گفت، کارگزاران سازندگى که بنا نداشتند هزینه‌اى در تبلیغات انتخابات [ریاست‌جمهوری] داشته باشند، اخیراً تصمیم گرفته‌اند که ۲۰ میلیون تومان هزینه کنند و گفت، آقاى [غلامحسین] کرباسچى، [دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی] هم انتقاداتى به آقاى [سیدمحمد] خاتمى داشته و آشیخ حسین هاشمیان هم در مورد کمک‌هاى بودجه‌اى دولت به حوزه علمیه قم، اعتراض داشته است.

عصر، جمعى از اعضاى حزب اعتدال و توسعه آمدند. گفتند، نتیجه بحث‌هاى حزبى‌شان این شده که از آقای خاتمى و دیگران حمایت نکنند؛ فقط در مورد آقاى [علی] شمخانى، [نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری] تردید دارند؛ نظر صریحى ندادم و گفتم، بهتر است به شیوه دموکراتیک در حزب عمل کنید و نظر اکثریت پذیرفته شود. بحث تمدید تحریم‌هاى آمریکا علیه ایران و لیبى، در کنگره آمریکا شروع شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها