|

دور دنیا در یک دقیقه

ادعاهای جنجالی نخست‌وزیر هند/ من فرستاده خدا هستم!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

ادعاهای جنجالی نخست‌وزیر هند/ من فرستاده خدا هستم!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 

ابتدا پرونده ابتلا به کرم انگلی را در یک خانواده آمریکایی بررسی می‌کنیم. سپس علت مجروحیت مسافران و خدمه پروازی از دوحه به دوبلین را جویا می‌شویم و در آخر هم به ادعاهای جنجالی نخست‌وزیر هند می‌پردازیم.

 

خطر کرم‌های انگلی؛ کباب خرس نخورید!

یک خانواده در داکوتای جنوبی آمریکا پس از خوردن کباب خرس سیاه به کرم‌های انگلی مبتلا شده اند. این اتفاق در سال ۲۰۲۲ رخ داده و حالا در گزارشی به تایید مرکز کنترل بیماری‌های واگیر آمریکا رسیده است.

در گزارش تاکید شده است شش نفر از اعضای یک خانواده با علائمی نظیر تب، درد عضلانی شدید، تورم زیر چشم و افزایش سطح گلبول‌های سفید به بیمارستان مراجعه کرده بودند.

آنها یک هفته قبل از بروز این علائم کباب گوشت خرس سیاه خورده بودند. آنها گفته اند گوشت خرس شکار شده را ۴۵ روز قبل از کباب کردن، منجمد کرده بودند.

 

کودکان در دام سوء استفاده‌های جنسی آنلاین

برآورد اولیه محققان دانشگاه ادینبورگ این است که سالانه حدود ۳۰۰ میلیون کودک در سراسر جهان قربانی سوء استفاده جنسی آنلاین می‌شوند!

نخستین مرحله این تحقیق داده‌های غافل‌گیر کننده و هولناکی پیش روی متخصصان گذاشته است؛ از هر ۹ مرد در ایالات متحده یک نفر به جرم آنلاین خود در این زمینه اعتراف کرده است!

مواردی که در این تحقیق به عنوان آزار و سوء استفاده جنسی در نظر گرفته شده است شامل ارسال پیامک‌ حاوی محتوای جنسی، تصاویر و حتی گاهی مکالمه‌ آنلاین ناخواسته که در آن به مسائل جنسی اشاره شده باشد، می‌شود.

 

پرواز دوحه به دوبلین با قطر ایرویز و ۸ مجروح

هواپیمای شرکت هواپیمایی قطر ایرویز به سلامت در فرودگاه دوبلین فرود آمد، اما شش مسافر و شش خدمه این هواپیما مجروح شده بودند. هشت نفر این افراد به بیمارستان منتقل شدند.

فرودگاه دوبلین گزارش داده این پرواز بر فراز ترکیه و متاثر از چاله‌های هوایی دچار تلاطم‌‌های ناگهانی شده است. این تلاطم‌ها به مسافران و خدمه هواپیما آسیب رسانده است.

پیش از فرود هواپیما در دوبلین همه گروه‌های امدادی در فرودگاه حاضر بودند و پیش از پیاده شدن مسافران و خدمه همه را معاینه و رصد کردند. در نهایت ۸ نفر راهی بیمارستان شدند.

 

نخست‌وزیر هند: من منتخب خدا هستم!

گفت‌و‌گوی اخیر نارندرا مودی نخست‌وزیر هند با حرف‌ها و ادعا‌های عجیب و غریب او همراه بوده است. او در ۱۰ سال حضور خود در قدرت کنفرانس خبری برگزار نکرده است. 

مودی در گفت‌وگو با شبکه خبری NDTV هند به صراحت گفته خدا او را انتخاب کرده و تنها خداست که می‌تواند مودی را وادار به انجام کاری کند. مودی اعتقاد دارد خدا او را برای هدفی فرستاده است!

انتخابات در هند به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود و معلوم نیست این اظهارات و ادعا چه نتیجه‌ای بر سرنوشت سیاسی هند خواهد گذاشت. مودی امیدوار است در روز چهارم ژوئن برای سومین بار پیروز انتخابات باشد.

 

سرمایه‌گذاری جدید در استارتاپ xAI ایلان ماسک

ارزش استارتاپ ایلان ماسک که به نام xAI شناخته می‌شود، با سرمایه‌گذاری جدید به ۲۴ میلیارد دلار رسیده است. این استارتاپ در رقابت با هوش مصنوعی OpenAI راه افتاده است.

ارزش پیشین این استارتاپ ۱۸ میلیارد دلار بوده است. به تازگی حامیان جدیدی به گروه استارتاپی ایلان ماسک پیوسته و ۶ میلیارد دلار سرمایه جدید تامین کرده اند.

ماسک در پستی در ایکس اعلام کرده خبرهای جدیدتری از این استارتاپ برای هفته آینده در راه است. او دنبال راه انداختن مارکتی بزرگ برای تامین نیازهای آنلاین همه کاربران است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها