|

دور دنیا در یک دقیقه

فرود بالون زباله کره شمالی در کره جنوبی

نظامیان کره جنوبی، عکس‌هایی ثبت و منتشر کرده‌اند از بالون بادکنکی سفیدی که بسته‌های سیاه‌رنگی به آنها متصل است؛ این بادکنک‌ها، از خاک کره شمالی، در مناطق مرزی کره جنوبی فرود می‌آیند.

فرود بالون زباله کره شمالی در کره جنوبی
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهارگوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم. به ایتالیا می‌رویم که به تازگی آثار هنری سرقتی خود را از آمریکا بازپس گرفته است؛ سپس از دمای مرگ‌بار پایتخت خبر می‌گیریم و در آخر هم به راه‌کار آزاردهنده کره ‌شمالی برای دفع زباله می‌پردازیم.

ایتالیا؛ آثار باستانی را از آمریکا پس گرفت

حدود ۶۰۰ اثر هنری و باستانی متعلق به ایتالیا به این کشور بازگردانده شده است. ایتالیایی‌ها این اتفاق را جشن گرفته اند. 

طی یک فرایند تحقیق و کشف جنایی مشخص شد حدود ۶۰۰ اثر هنری و باستانی متعلق به ایتالیا به ایالات متحده منتقل شده است. این آثار شامل تعدادی مجسمه برنزی، سکه‌های طلا و کاشی‌های ارزشمند تاریخی و… می‌شود.

این آثار به صورت غیرقانونی از ایتالیا خارج و به مجموعه‌داران در آمریکا فروخته شده است. مراجع قضایی آمریکا با همکاری ایتالیایی‌ها این آثار را شناسایی و به ایتالیا بازگردانده اند.

اتحادیه اروپا؛ شرط سبزها برای «فون‌ در لاین»

خانم «اورسولا فون در لاین» ریاست کمیسیون را می‌خواهد؟ پس با افراطی‌ها و دست راستی‌ها نشست و برخاست نکند! او برای دومین بار می‌تواند بر این کرسی بنشیند.

این شرطی است که حزب سبز حامی محیط زیست آلمانی برای رئیس‌ فعلی کمیسیون اروپا گذاشته است. آنها می‌گویند توافق با افراطی‌ها، طرح اتحادیه اروپا را در زمینه بحران آب و هوایی به خطر می‌اندازد.

منظور حزب سبز آلمان از افراطی‌ها، احزاب نزدیک به جورجیا ملونی نخست‌وزیر ایتالیا در پارلمان اروپاست. آنها به صراحت درباره توافق فون در لاین با این احزاب هشدار داده اند.

کره شمالی؛ ارسال بالون زباله بر فراز کره جنوبی!

نظامیان کره جنوبی، عکس‌هایی ثبت و منتشر کرده‌اند از بالون بادکنکی سفیدی که بسته‌های سیاه‌رنگی به آنها متصل است؛ این بادکنک‌ها، از خاک کره شمالی، در مناطق مرزی کره جنوبی فرود می‌آیند.

درون کیسه‌های سیاه متصل به بالون سفید کره شمالی پر شده از بطری پلاستیک و لنگه کفش! چیزی حدود ۱۵۰ بالون از کره شمالی به این شکل در مناطق مرزی کره جنوبی فرود آمده است. ساکنان این مناطق هشدار گرفته اند.

به نظر می‌رسد کره شمالی به این ترتیب راهی برای خلاص شدن از شر زباله‌های خود پیدا کرده است. کره جنوبی به همسایه شمالی هشدار داده این رفتار نقض قوانین بین‌المللی و غیر انسانی است.

هند؛ دمای پایتخت به ۵۰ درجه سانتیگراد نزدیک شد!

سازمان هواشناسی هند هشدار جدی گرما اعلام کرده است؛ دمای هوای دهلی نو به ۵۰ درجه سانتیگراد نزدیک شده است. این عدد یک رکورد برای دهلی نو به حساب می‌آید.

دمای ۵۰ درجه، ۹ درجه بالاتر از آن چیزی است که کارشناسان سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده بودند. دهلی علاوه بر گرمای شدید با مشکل دیگری هم دست و پنجه نرم می‌کند؛ کمبود آب!

کمبود آب و افزایش بی‌سابقه دمای هوا شرایط خطرناکی را برای ساکنان پایتخت هند ایجاد کرده است. مسئولان هشدار قرمز برای دهلی اعلام کرده اند. 

بریتانیا؛ تجمع هواداران فلسطین و مجروحیت پلیس لندن

شب گذشته تجمع هواداران فلسطینی در وست‌مینستر باعث مجروحیت و مصدومیت سه نفر از اعضای پلیس لندن شده است. جراحت یکی از ماموران جدی است. معترضان با بطری به صورت او کوبیده‌اند.

در گزارش پلیس لندن آمده است که این تجمع، با درخواست گروه‌های هوادار فلسطینی در ساعت ۶ برگزار و ۸ تمام شده است. جمعیت ۱۰ هزار نفری در پایان تجمع بدون مشکل خیابان را ترک کرده و رفته‌اند، اما…

اما گروهی ۵۰۰ نفری باقی می‌مانند و به تذکرات پلیس گوش نمی‌دهند. ۴۰ نفر از آنها به دلیل بستن خیابان‌ها و مسدود کردن راه‌ها دستگیر شده اند. برخی هم به پلیس حمله کرده و باعث مجروحیت آنها شده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها