|

طرح دعوای نژادپرستانه علیه امریکن ایرلاینز

سیاه‌پوست هستید؟ از هواپیما پیاده شوید!

سه مرد سیاه‌پوست مسافر «آمریکن ایرلاینز»، علیه این شرکت طرح دعوا کرده‌اند. آنها در سفر ماه ژانویه خود از «فینیکس» به «نیویورک» مجبور شده‌اند هواپیما را ترک کنند! پای رفتارهای نژادپرستانه در میان است؟

سیاه‌پوست هستید؟ از هواپیما پیاده شوید!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری‌تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم. ابتدا، به مالزی می‌رویم که قرار است پایگاه جدیدی برای گوگل در آسیای جنوب شرقی باشد. سپس، سری به حراجی جولیانز می‌زنیم که گیتار تاریخی «جان لنون» را چکش زده است. در آخر ماجرای مفت‌خوری یک زوج ولزی را بررسی می‌کنیم.

سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری گوگل در مالزی

گوگل با هدف توسعه تکنولوژی جهانی در شرق آسیا تصمیم گرفته نخستین مرکز داده‌‌های آلفابت خود را در مالزی راه‌اندازی کند و گوگل کلود را گسترش دهد.

ارزش این سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلار است. دولت مالزی می‌گوید سرمایه‌گذاری گوگل می‌تواند جاه‌طلبی‌های کشورش را ارتقا دهد و ظرفیت‌های هوش مصنوعی به صنایع محلی کمک کند.

منطقه آسیای جنوب شرقی با جمعیت جوان ۶۷۰ میلیون نفری یکی از مناطق جذاب برای غول‌های فناوری و جلب سرمایه آنهاست. مالزی در این منطقه چشم گوگل را گرفته است.

گیتار «جان لنون» رکورد حراجی بیتل‌ها را زد

گیتار خاطره‌انگیز جان لنون در حراجی جولیانز نیویورک با قیمت ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار به فروش رسید. این عدد در تاریخ حراج وسایل بیتل‌ها بی‌سابقه و رکورد جدید است. 

این گیتار ۱۲ سیمی هوتنانی جان لنون در آلبوم و فیلم «کمک» مورد استفاده قرار گرفته و به مدت ۵۰ سال از دیده‌ها پنهان بوده است.

گیتار هوتنانی جان لنون در طول چند دهه چندین بار دست به دست شده است تا این که سرانجام در حراجی اخیر به فروش رسید. این گیتار میراث ماندگار جان لنون و یک تکه از تاریخ موسیقی است.

حمایت سلبریتی‌ها از نسخه ارزان داروی HIV

تعدادی از چهره‌‌های مشهور و همچنین برندگان نوبل علم که در فرایند کشف ویروس HIV و درمان بیماری ایدز دست داشته اند کمپینی برای حمایت از کشورهای فقیر راه انداخته اند. نام آلن کامینگ هم در این کمپین دیده می‌شود.

این چهره‌ها از یک شرکت دارویی که نسخه ارزان‌تر داروی HIV را تولید می‌کند، درخواست کرده اند این دارو در دسترس کشورهای فقیرتر جهان قرار بگیرد و عادلانه‌‌تر توزیع شود.

یک شرکت داروسازی آمریکایی دارویی برای درمان ایدز تولید کرده که با تزریق دو بار در سال بیمار از مرگ نجات می‌یابد. داروهای HIV اغلب در دسترس کشورهای ثروتمند است.

طرح دعوای نژادپرستانه علیه امریکن ایرلاینز

سه مرد سیاه‌پوست مسافر «آمریکن ایرلاینز»، علیه این شرکت طرح دعوا کرده‌اند. آنها در سفر ماه ژانویه خود از «فینیکس» به «نیویورک» مجبور شده‌اند هواپیما را ترک کنند! پای رفتارهای نژادپرستانه در میان است؟

نماینده امریکن ایرلاینز به آنها گفته مهماندار از بوی بد بدن آنها شکایت دارد، پس باید هواپیما را ترک کنند. این سه نفر در هواپیما پیش هم نبوده اند. آنها پس از این اتفاق متوجه شده اند پنج مرد سیاه‌پوست دیگر هم به همین دلیل پرواز را از دست داده اند. 

شاکیان ادعا می‌کنند بوی بد بهانه است و تنها پای رفتارهای نژادپرستانه در میان است. نکته عجیب این که هیچ کس دیگر درباره بوی بدن این افراد شکایت یا گزارشی نداشته است. 

حکم زندان برای زوج مفت‌خور ولزی

آنا و برنارد مک‌‌دانا، به معنای واقعی کلمه مفت‌خور هستند! آنها غذای خود را درون رستوران‌ها می‌خورند، اما پولی بابت آن نمی‌پردازند! 

جالب این‌که این زوج ۳۹ و ۴۱ ساله، اغلب دسرها و غذاهایی گران‌قیمت نظیر استیک تی‌بون و یا غذاهایی بیش از ظرفیت سفارش می‌داده و پس از صرف آن بی‌آن‌که هزینه‌ای بپردازند، رستوران را ترک می‌کرده‌اند.

قاضی دادگاه منطقه سوانسی «آنا مک‌دانا» را به ۱۲ ماه زندان و برنارد مک‌دانا را به ۸ ماه حبس محکوم کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد آنها مواردی از دزدی از مغازه‌ها و خسارت به اموال هم در سابقه خود داشته‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها