|

دور دنیا در یک دقیقه

با حیوانات حرف بزنید و جایزه بگیرید!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

با حیوانات حرف بزنید و جایزه بگیرید!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

سری به فرانسه می‌زنیم که مثل دیگر اروپایی‌ها برای انتخابات اتحادیه اروپا آماده می‌شود. سپس پروژه مکالمه با حیوانات را بررسی می‌کنیم. در آخر هم به غوغای ترامپ در نیویورک می‌پردازیم.

 

نخست‌وزیر فرانسه: راست افراطی؟ برگزیت را نگاه کنید!

انتخابات اتحادیه اروپا سیاستمداران اروپایی را به تکاپو انداخته است. نخست‌وزیر فرانسوی‌ها هشدار می‌دهد هواداران راست افراطی بدانند چه می‌کنند و پس از آن گریه نکنند!

آقای گابریل اتال بریتانیای بعد از برگزیت را برای شهروندان فرانسه مثال می‌زند. برگزیتی که ارتباط اقتصادی و اجتماعی بریتانیا با اروپا را مختل کرد و اشک بریتانیایی‌ها را درآورد.

خطر راست افراطی بیخ گوش اروپاست. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند احتمال برنده شدن راست‌ها در انتخابات اتحادیه اروپا بالاست. دلیل هشدار سیاستمداران میانه‌رو در اروپا همین است.

 

با حیوانات حرف بزنید و جایزه بگیرید

بنیاد جرمی کلر و دانشگاه تل‌آویو یک جایزه ۱۰ میلیون دلاری راه اندازی کرده اند برای کسانی که بتوانند با حیوانات حرف بزنند و رابطه دو طرفه ایجاد کنند.

ارتباط کلامی با حیوانات رویای بشر بوده است؛ در کتاب‌های دکتر دولیتل و انواع فیلم‌ها به این موضوع اشاره شده است. حالا بنیاد جرمی می‌خواهد این رویا را محقق کند.

به نظر می‌رسد با پیشرفت هوش مصنوعی تحقق این رویا دور از دسترس نباشد. پیشتر الگوریتم‌هایی برای شناخت احساسات حیوانات نوشته شده است. 

 

بازجویی رسمی از پیکه در پرونده عربستان سعودی

آیا جرارد پیکه بازیکن سابق تیم بارسلونا و تیم ملی فوتبال اسپانیا در تعیین میزبانی عربستان برای سوپرکاپ اسپانیا نقش داشته است؟ آیا پای پول غیر قانونی در میان است؟

قاضی اسپانیایی این بازیکن سابق را فراخوانده و بازجویی رسمی از او به جا آورده است. نشانه‌هایی از تخلف در انتقال میزبانی به عربستان سعودی دیده می‌شود.

طبق توافق  سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بازی فینال سوپرکاپ اسپانیا هر ساله عربستان سعودی برگزار می‌شود. پیکه در این قرارداد۴۰ میلیون یورو پاداش گرفته است. پای رئیس‌ فدراسیون سابق هم در میان است.

 

سوء استفاده روسیه و اسرائیل از هوش مصنوعی

سرانجام مدیران هوش مصنوعی OpenAI گزارش تحقیقاتی خود را درباره نحوه استفاده از این ابزار هوشمند منتشر کردند. نام روسیه، اسرائیل، چین و ایران در این گزارش دیده می‌شود.

این مدیران می‌گویند روسیه و اسرائیل سهم عمده‌ای در گسترش جعلیات و داده‌های انحرافی در فضای مجازی با استفاده از ابزار هوش مصنوعی OpenAI داشته اند.

چین و ایران هم از این ابزار برای اهداف خود استفاده کرده اند، اما مطالعه‌کنندگان به دامنه بزرگی از مخاطبان دست پیدا نکرده اند.

 

آیا ترامپ راهی زندان می‌شود؟

پس از این که هیات منصفه دادگاه منهتن نیویورک ترامپ را در هر ۳۴ مورد اتهامی پرونده حق السکوت گناه‌کار تشخیص داد، سوالاتی مطرح می‌شود؛ ترامپ به چه مجازاتی محکوم می‌شود؟

همه چیز دست قاضی خوان مرچان است. او تا یازدهم ژوئیه این حکم را اعلام خواهد کرد. جرایم ترامپ در رده کلاس E (پایین‌ترین جرم کیفری) در نیویورک است و در نهایت ۴ سال زندان دارد. 

اما کارشناسان می‌گویند بعید است او راهی زندان شود و حداکثر به جریمه نقدی، انجام خدمات اجتماعی و یا ترکیبی از این مجازات محکوم خواهد شد. این حکم مانع فعالیت انتخاباتی ترامپ نخواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها