|

انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیک برگزار می‌شود؟/ ویدئو

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی توضیحاتی ارائه کرد.

انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیک برگزار می‌شود؟/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی شورای نگهبان در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی گفت: اگر به این جمع‌بندی برسیم که این امکان وجود دارد، حتما در اولین فرصت اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

«هادی طحان نظیف»، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: اگر به این جمع‌بندی برسیم که این امکان وجود دارد، حتما در اولین فرصت اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح اصلاح مواد ۱۹ و ۲۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. بر اساس طرح اصلاح مواد ۱۹ و ۲۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی که در شورای نگهبان تایید شد، احراز هویت در انتخابات پیش‌رو علاوه بر شناسنامه با کارت ملی هم انجام خواهد شد.

طحان نظیف درباره همکاری قوه قضاییه با شورای نگهبان و برخورد با تخلفات انتخاباتی گفت: یکی از کارهای ما تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی است که این ستاد در تهران و مراکز استان‌ها تشکیل شده‌است. نکته دیگر آموزش ناظران شورای نگهبان است که این کار انجام شده و در ادامه هم انجام خواهد شد که با تخلفات چگونه برخورد کنند.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: موضوع دیگر مربوط به کمیسیون بررسی تبلیغات است که درباره تبلیغات کاندیداها و مشخصاً تبلیغات تلویزیونی مقررات را باید مدنظر داشته باشد. اخیراً انتخابات مجلس شورای اسلامی را داشتیم که همکاری خوبی با قوه قضائیه داشتیم و امیدواریم در انتخابات پیش رو نیز همین همکاری را داشته باشیم.

طحان نظیف درباره شرط سنی داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مبنای ما مصوبه‌ای است که در آن سن، سابقه و مدرک مشخص شده است‌. با توجه به اینکه در این مصوبه این موارد آمده و تصمیم نهایی با شورای نگهبان است، اگر اعتراضی در این زمینه باشد، مورد رسیدگی قرار خواهیم داد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره برگزاری انتخابات الکترونیک در روز انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: با توجه به شرایط پیش‌آمده و با توجه به اینکه زمان زیادی تا برگزاری انتخابات نداریم و باید دستگاه‌ها و امکانات این نوع انتخابات آماده‌سازی شود، تاکنون جلساتی با وزارت کشور داشتیم و این جلسات ادامه دارد؛ به محض رسیدن به نتیجه، در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها