|

ناگهان رئیس‌جمهور زن برای مکزیکی‌ها

شهردار سابق مکزیکو‌سیتی موفق شد نزدیک ۶۰ درصد از آرا را به‌دست بیاورد و لقب نخستین رئیس‌جمهور زن را در مکزیک بگیرد. او «کلودیا شین‌بام» نام دارد و به پوپولیست‌ها نزدیک است.

ناگهان رئیس‌جمهور زن برای مکزیکی‌ها
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری‌تلینگ، به چهارگوشه جهان سر‌می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم. ابتدا برای شرکت در یک مراسم حراج آنلاین نامه کافکا آماده می‌شویم. سپس پرونده یک کوالای خرابکار را بررسی می‌کنیم. در آخر هم خبر انتخاب نخستین رئیس‌جمهور زن را در مکزیک پی‌ می‌گیریم.

حراج نامه‌ کافکا به ارنشتاین ناشر

به زودی نامه‌‌ای از نویسنده مشهور «فرانتس کافکا» به حراج گذاشته می‌شود که جزییاتی از اوضاع جسمی و روحی و روانی او را نمایان می‌‌کند. این نامه بین آوریل تا ژوئن ۱۹۲۰ نوشته شده است.

کافکا در این نامه که به دوست ناشر خود یعنی «آلبرت ارنشتاین» نوشته است، شرح می‌دهد چگونه مواجهه با بیماری سل و مبارزه با آن او را در امر نوشتن ناتوان و فلج کرده و ذهنش را مسدود کرده است.

محققان می‌گویند کافکا این نامه را در کلینیکی درمانی در شمال ایتالیا نوشته است. کافکا در همه عمر نویسندگی خود دچار «سد نویسندگی» بود، اما بیماری سل آن را تشدید کرده بود.

مربی تیم ملی آلمان علیه پرسش نژادپرستانه

ناگلزمان، سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان از سوال مطرح شده در یک برنامه نه تنها غافلگیر شده که خشمگین هم شده است. 

در این برنامه از شرکت‌کنندگان پرسیده شده تیم ملی فوتبال آلمان به قدر کافی بازیکن سفید دارد یا نه! پیش از ناگلزمان جاشوا کیمیچ بازیکن این تیم واکنش نشان داده است.

مربی و بازیکن می‌گویند از شنیدن این برنامه رادیویی و رفتار شرکت‌کنندگان که به راحتی به سوال مطرح شده جواب داده اند، شوکه شده اند. سوال به وضوح نژادپرستانه بود و مردم هم به راحتی جواب می‌دادند!

این کوالا دزد و خرابکار است

یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های این روزها در نیوساوت‌ ولز استرالیا کوالایی به نام «کلود» است. او یک خرابکار به تمام معناست و دزدی می‌کند.

کلود هر روز سری به نهالستانی در نیوساوت ولز می‌زند و برگ‌های تازه‌ نهال‌های اکالیپتوس را می‌خورد. او در روز روشن از نهالستان ایسترن فارست دزدی می‌کند. کلود پیش از این فقط شب‌ها برای دزدی می‌آمد!

با این‌که رفتارهای کلود بامزه است و دل از دنبال‌کنندگان تصاویر ویدئویی او برده است، اما کارشناسان و حامیان محیط زیست معتقدند باید مانع از ورود کلود به نهالستان شد.

انتخاب نخستین رئیس‌جمهور زن در مکزیک

سرانجام شهردار سابق مکزیکو‌سیتی موفق شد نزدیک ۶۰ درصد از آرا را به‌دست بیاورد و لقب نخستین رئیس‌جمهور زن را در مکزیک بگیرد. او «کلودیا شین‌بام» نام دارد و به پوپولیست‌ها نزدیک است.

او در مسیر انتخابات با یک زن دیگر به نام خوشیتل گالبس شهردار سابق هیدالگو همراه رقابت می‌کرد. گالبس نزدیک به ۲۷ درصد رای آورده است. نامزد سوم خورخه ماینز با کمتر از ۱۰ درصد رای است.

با توجه به این که مکزیک یکی از کشورهای دچار خشونت علیه زنان و اقلیت‌های جنسی و جنسیتی است، شاید این اتفاق زمینه‌ساز تحول بزرگی در این کشور شود.

روستای ایتالیایی، ۴۶ ساکن و ۳۰ کاندیدا!

نام روستای «اینگریا» در نزدیکی «تورین» ایتالیا این روزها سر زبان‌ها افتاده است. در این روستا تنها ۴۶ نفر سکونت دارند، اما دو سوم این جمعیت برای انتخابات شورای محلی کاندیدا شده‌اند!

نکته جالب در رقابت‌های اخیر این روستا برای تعیین نمایندگان محلی خود این است که اعضای یک خانواده عضو احزاب مخالف هم هستند و اختلاف نظرهای آنچنانی دارند!

«اینگریا» در ایتالیا، یکی از کوچک‌ترین روستاهای این کشور به شمار می‌آید. اینگریا با کمبود جمعیت، صعب‌العبور بودن جاده‌‌ها در زمستان و عدم توسعه‌یافتگی مواجه است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها