|

محمدعلی وکیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم ثبت نام کرد

آمده‌ام تا رییس‌جمهور تمام مردم، آنگونه که هستند باشم نه آنگونه که می‌پسندیم باشند

محمدعلی وکیلی نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی برای نام‌نویسی در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ساختمان وزارت کشور شد.

آمده‌ام تا رییس‌جمهور تمام مردم، آنگونه که هستند باشم نه آنگونه که می‌پسندیم باشند

محمدعلی وکیلی نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی برای نام‌نویسی در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ساختمان وزارت کشور شد.

متن اظهارات او در جمع خبرنگاران حاضر در سالن ستاد انتخابات به شرح زیر است: 
«درود میفرستم برروان پاک امام راحل و ارواح طیبه شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و گرامی میدارم یاد و و خاطره  شهدای غزه و رفح و شهدای خدمت را

مردم عزیز ایران!

همه می‌دانیم که تا کجا غرق در مسئله‌ایم و مسائل تا کجا گریبان ایران را گرفته است. افق نامعلومِ حل مسئله نیز امید را دُرّ نایاب ساخته است.

نرخ استهلاک از نرخ سرمایه گذاری پیشی گرفته و کشور روز به روز کلنگی تر می شود.

اما چه باید کرد؟ مگر از سیاست، خلق امکان در شرایط امتناع را انتظار نداریم‌؟

مردم عزیز ایران!

میدانم خسته از تقلای اصلاح و تمنای تغییر هستیم. درگذشته منابع تصمیم سازبودند اما امروز تصمیمها منابع سازهستند. بدیهی است که روزنه اصلاح صرفا با چند تصمیم خردمندانه گشوده می شود. تصمیم درست یعنی انتخاب درست، تصمیم درست یعنی درس گرفتن ازگذشته و دورشدن ازشعار، تصمیم درست یعنی نه گفتن به همه مسیرهای امتحان شده و بی نتیجه.

این کشور نیاز به شعار عدالت‌خواهی و رفتار نمایشی برای در کنار مردم بودن ندارد؛ بلکه نیاز به شنیدن، فهمیدن و دخیل کردن آن‌ها در امور با هر طرز تفکری و به معنای واقعی دارد.

باید با انقلاب در نظام اداری از وضعیت هزینه ساز  عبور کرد. باید ایران را از خطر نابود شدن زیست پذیری اش نجات داد. باید علم و عالِم را با سیاست و قدرت آشتی داد و زمینه واگذاری قدرت به متخصصان را تامین کرد. اداره غیرتخصصی و توسط غیرمتخصصان باعث تحمیل هزینه های گزاف حکمرانی به این کشور شده است. باید نشاط سیاسی به کشور برگردد تا انگیزه مشارکت در اداره کشور ایجاد شود که دیگرشعرا نسرایند که "دیریست طفلی بنام شادی گم شده است". مسائل کشور در حدی است که جز با مشارکت همه گروه ها حل شدنی نیست.

بر این اساس، پا به عرصه رقابت گذاشتم، نه با شعار خاصی - که سال‌هاست مردم گوششان از شعار پر شده است.

تا منابع ملی و ظرفیت‌های موجود نه به دست عده‌ای خاص که برای همه مردم باشد و ایران برای همه ایرانیان باشد.

آمده‌ام تا در سیاست خارجی عقلانیت حاکم باشد و توازن دیپلماسی و میدان در جهت منافع ملی و اقتصادی برقرار شود.

آمده ام تا رییس جمهور تمام مردم آنگونه که هستند باشم نه آنگونه که می پسندیم باشند. کشورگرفتارناترازی های زیادی ازجمله آب، بنزین، گاز، برق شده است ولی مهمترین ناترازی که عامل همه ناترازیها وعدم تعادلهاست، موضوع ناترازی درمدیریت کشورمیباشد.

تناسب شغل با شاغل را درتخصیص مدیریت به مدیران موفق را رعایت نکردیم وقتی کشورگرفتارچالش ویاابرچالش میباشد بایدابرمدیراعم ازمردیازن برای آن چالش انتخاب شود.نظام تصمیم سازوتصمیم گیردرکشورتابع کیفیت چینش مدیران ومنابع انسانی است بدلیل بی توجهی به این مهم مطابق سندچشم اندازکه کمترازیکسال آن باقی است بنابودبه نرخ رشد۸درصد وتورم کمترازهشت درصدونرخ بیکاری به کمترازهشت درصدبرسیم اهدافی که برغم امکان تحقق ولی همچنان روی کاغذ باقی است آمده ام تا با رفع ناترازی میان شغل وشاغل و تخصص، گام اول در حل سایر ناترازی ها و ابرچالش ها را برداریم. آمده ام تا با تقویت قدرتِ جامعه، میان قدرت و جامعه توازن ایجاد کنیم. توازنی که عامل تنظیم رفتار حاکمان است. آمده ام تا با تشکیل دولت نخبگان زمینه تولید راه حل باشیم و با احیای دولت قانون، زمینه ساز تنظیم و تادیب قدرت شویم.آمده ام تاجوانان دیارم بااتکابه نیروی پرقدرت خودجوانی کنندوحدیث جوانی ازدیگران نشنیده باشند»

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها