|

جزئیات تازه از دستگیری «بشیر بی‌آزار» مدیر سابق صداوسیما در فرانسه

آخرسین اخبار و جزئیات تازه درباره دستگیری «بشیر بی‌آزار» مدیر سابق صداوسیما در فرانسه اعلام شد.

جزئیات تازه از دستگیری «بشیر بی‌آزار» مدیر سابق صداوسیما در فرانسه

به گزارش شبکه شرق، «بشیر بی‌آزار» مدیر سابق دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیما در فرانسه توسط پلیس این کشور احضار و دستگیر شده است.

سرپرست وزارت امور خارجه در تماس با سفیر ایران در پاریس، آخرین وضعیت «بشیر بی‌آزار»، شهروند ایرانی بازداشت‌شده توسط پلیس فرانسه را مورد پیگیری قرار داد.

«علی باقری»، سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی با «محمد امین‌نژاد»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس، آخرین وضعیت «بشیر بی‌آزار»، شهروند ایرانی بازداشت‌شده توسط پلیس فرانسه را مورد پیگیری قرار داد.

باقری در این گفتگوی تلفنی، پس از شنیدن گزارش سفیر کشور در خصوص آخرین وضعیت این شهروند ایرانی و نیز وضعیت خانواده او، از تلاش‌ها و پیگیری‌های سفارت کشورمان در پاریس تشکر کرد و در ادامه توصیه‌های لازم برای اهتمام ویژه به حقوق شهروندان ایرانی در فرانسه را ارائه نمود.

باقری بر اهمیت تداوم پیگیری همه‌جانبه سفارت کشورمان از مراجع ذیربط دولت فرانسه و ارائه حمایت حقوقی و کنسولی لازم به منظور آزادی هر چه سریع‌تر این شهروند و بازگشت او به کانون خانواده‌اش تاکید کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه حمایت از حقوق شهروندان ایرانی خارج از کشور را از وظایف ذاتی و دارای اولویت دستگاه دیپلماسی دانست و گفت: «وزارت امور خارجه در انجام حمایت‌های کنسولی، حقوقی و سیاسی از شهروندان ایرانی در هر جای جهان که نیازمند چنین حمایت‌هایی باشند، دریغ نخواهد کرد.»

کاظم غریب‌آبادی خواستار آزادی «بشیر بی‌آزار» شد

دبیر ستاد حقوق بشر کشور به بازداشت «بشیر بی‌آزار» تبعه ایرانی که در فرانسه بازداشت شده است، در شبکه‌ اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) واکنش نشان داد.

کاظم غریب آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر کشور و معاون بین‌الملل قوه قضاییه، در مطلبی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «بازداشت یک تبعه ایرانی، توسط پلیس فرانسه به علت دفاع از مردم مظلوم فلسطین، رسوایی دیگری برای فرانسه در حوزه حقوق بشر است. روز گذشته، با همسر ایشان و مسئولین وزارت امور خارجه صحبت کردم. در دفاع از هموطنان خود مصمم هستیم.‌ این تبعه ایرانی باید هرچه سریع‌تر آزاد شود.»

واکنش کنعانی به بازداشت «بشیر بی‌آزار» تبعه ایرانی توسط پلیس فرانسه

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در پی انتشار خبر مربوط به دستگیری «بشیر بی‌آزار» تبعه ایرانی توسط پلیس فرانسه، اظهار کرد: «وزارت امور خارجه در راستای مسئولیت ذاتی و اهتمام جدی خود نسبت به حمایت از اتباع ایرانی، بلافاصله پس از اطلاع، پیگیری و رعایت حقوق این شهروند و آزادی هرچه سریع‌تر وی را در پاریس و تهران در دستور کار خود قرار داده و پیگیری‌ها و اقدامات لازم تا حصول نتیجه مورد انتظار ادامه خواهد داشت.»

 

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها