|

وزیر کشور: مسئولین در کنار داوطلبی، وظایف خود را انجام دهند/ استعفا لازم نیست

وزیر کشور گفت: قانون درباره افرادی که مسئولیتی دارند و داوطلب انتخابات ریاست جمهوری هم می شوند، پیش بینی خاصی ندارد و نیاز به استعفا ندیده لذا باید در عین اینکه داوطلب هستند، کارهای اداری و مسئولیت های دیگر خود را هم انجام دهند.

وزیر کشور: مسئولین در کنار داوطلبی، وظایف خود را انجام دهند/ استعفا لازم نیست

به گزارش شبکه شرق، وزیر کشور گفت: قانون درباره افرادی که مسئولیتی دارند و داوطلب انتخابات ریاست جمهوری هم می شوند، پیش بینی خاصی ندارد و نیاز به استعفا ندیده، این افراد در کنار داوطلب شدن باید مسئولیت های خود را نیز انجام دهند.

احمد وحیدی در پاسخ به این پرسش که «با توجه به کاندیدا شدن برخی از اعضای دولت برای این که فعالیت کاری این اعضا با فضای انتخابات گره نخورد، چه تدابیری اندیشیده اید؟» بیان کرد: از نظر قانونی هیچ منعی برای ثبت نام اعضای کابینه دولت در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد بلکه از نظر قانون فقط ناظرین و مجریان هستند که بایستی قبل از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری استعفا می دادند، ولی مابقی افراد نیازی نبود که از سمت و شغل خود کناره گیری کنند لذا در عین اینکه نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند باید مسئولیت های خودشان را هم انجام دهند.

وی اضافه کرد: قانون درباره افرادی که مسئولیتی دارند و داوطلب انتخابات ریاست جمهوری هم می شوند، پیش بینی خاصی ندارد و نیاز به استعفا ندیده لذا باید در عین اینکه داوطلب هستند، کارهای اداری و مسئولیت های دیگر خود را هم انجام دهند.

وحیدی درباره آخرین نظرسنجی در خصوص پیش بینی از مشارکت گفت: نظرسنجی هایی که تاکنون درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات انجام شده، وضعیت مناسبی را نشان می دهد البته هنوز وارد فرایند تبلیغات داوطلبان نشدیم و طبیعتاً انتظار می رود که حضور گسترده مردم را شاهد باشیم.

منبع: شفقنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها