|

دور دنیا در یک دقیقه

چرا پوتین دخترانش را به رسمیت نمی‌شناسد؟/ امپراتوری «این زنان» در داووس روسیه

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

چرا پوتین دخترانش را به رسمیت نمی‌شناسد؟/ امپراتوری «این زنان» در داووس روسیه
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

از آمریکا شروع می‌کنیم که سگی برای نجات جان صاحبش ۶ کیلومتر دویده است. سپس به دانمارک می‌رویم و حواشی حمله به نخست‌وزیر را پی می‌گیریم. در آخر هم جنگ بادکنکی دو کره را دنبال می‌کنیم.

 

آمریکا؛ سگی که برای نجات صاحبش ۶ کیلومتر دوید

براندون گرت همراه سگ‌هایش در مسیر رسیدن به مقصد کمپینگ خانواده‌اش بود که تصادف کرد و آسیب دید و نتوانست بقیه راه را بپیماید.

یکی از سگ‌های همراه گرت ۶ کیلومتر راه را طی کرد تا به خانواده او برسد. خانواده گرت از رفتار سگ متوجه شدند اتفاقی افتاده است. آنها سگ را دنبال کردند تا به خودروی گرت رسیدند.

مسیر سخت و دره‌ای که گرت درون آن افتاده بود اجازه نمی‌داد خانواده به تنهایی او را نجات دهند. تماس با گروه امداد در نهایت باعث نجات گرت و انتقال او به بیمارستان شد.

 

هند؛ بازگشت تندیس ۵۰۰ ساله قدیس هندو

دانشگاه آکسفورد سرانجام اعلام کرد تندیس برنزی تیرومانکار آلوار را به هند باز گردانده است. به نظر می‌رسد این تندیس از جمله آثار هنری غارت شده هند باشد.

این تندیس برنزی قدیمیت ۵۰۰ ساله است و ۶۰ سانتی متر طول آن است. هند ادعا کرده بود تندیس این شاعر و قدیس هندو از معبدی در هند غارت شده و سر از موزه آکسفورد درآورده است.

ماه می سال گذشته ملکه همسر کامیلا در مراسم تاج‌گذاری پادشاه چارلز، تاج ملکه مری را به سر گذاشت که با الماس مشهور کوه نور تزیین شده بود. هند درباره این الماس نیز مدعی است.

 

روسیه؛ حکومت دختران پوتین در نشست سنت پترزبورگ

نشست اقتصادی امسال سنت‌پترزبورگ که از آن به عنوان داووس روسیه هم نام می‌برند با حضور پررنگ دو سخنران زن برگزار شده است؛ ماریا ورونتسوا و کاترینا تیخونوا!

ورونتسوا متخصص علم‌‌ ژنتیک است و دومی هنرمند عرصه رقص و موسیقی. آنها دختران پوتین هستند، اما نام‌شان در شجره‌نامه رئیس‌جمهور رسمی نیست؛ شاید به دلیل آشکار نشدن تبار فرودست رئیس‌جمهور.

این دو زن نقش بسیار مهمی در برگزاری نشست سنت‌پترزبورگ دارند و نفوذشان در لایه‌های بالایی قدرت در روسیه مسجل است. اما پوتین هرگز آنها را فرزند خود نمی‌داند و با عنوان «این زنان» درباره آنها حرف می‌زند. 

 

دانمارک؛ دستگیری ضارب نخست‌وزیر 

مردی ۳۹ ساله و لهستانی عصر جمعه پس از حمله به نخست‌وزیر دانمارک بازداشت شده است. او خانم مته فردریکسون را در مرکز شهر کپنهاگ زخمی کرده است؛ شدت مجروحیت کم است.

با توجه به این که این اتفاق در آستانه انتخابات اتحادیه اروپا رخ داد و پیشتر نیز چندین سیاستمدار اروپایی دیگر نظیر نخست‌وزیر اسلواکی و یا یکی از نمایندگان آلمانی هدف حمله بوده اند، گمانه‌زنی‌هایی شده است.

مقامات دانمارکی می‌گویند بعید است ضارب انگیزه‌های سیاسی داشته باشد. ضارب تا روز ۲۰ ژوئن در بازداشت می‌ماند تا دادگاه برایش تشکیل شود. نخست‌وزیر دانمارک شوکه شده است.

 

کره جنوبی؛ بلندگو در تقابل با بالون زباله!

مسئولان کره جنوبی از ادامه ارسال بادکنک‌های حامل زباله و مدفوع و کالاهای تحقیرآمیز از سوی کره شمالی خسته شده اند. آنها تصمیم گرفته اند به شکلی دیگر این رفتار را تلافی کنند.

بلندگوهای تبلیغاتی از نظر همسایه جنوبی بهترین روش انتقام‌گیری است. آنها می‌خواهند بلندگوهای تبلیغاتی خود را روشن کنند و به سمت مرز همسایه شمالی بگیرند. 

تنش میان همسایه شمالی و جنوبی موضوعی ریشه‌دار است، اما مدتی است رنگ و بوی دیگری گرفته و جدی‌تر شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها