|

«فاضل میبدی» کارشناس و فعال سیاسی:

پزشکیان نه پرونده فساد دارد، نه مشکلاتی که آقایان دیگر دارند/ مسعود پزشکیان می‌تواند کشور را از بحران نجات دهد

در مقایسه با کسانی که امروز هستند، «مسعود پزشکیان» هم توان اجرایی بالایی دارد و هم برخی از مشکلاتی را که آقایان دیگر دارند، ندارد؛ نه پرونده مالی دارد، نه فسادی که دیگران بخواهند علیه‌اش صحبت کنند. انسان بسیار پاکی است و سال‌ها در دولت و‌ دستگاه‌های اجرایی حضور داشته است، به نظرم، در مقایسه با دیگر کاندیداها، توانایی بیشتری دارد.

پزشکیان نه پرونده فساد دارد، نه مشکلاتی که آقایان دیگر دارند/ مسعود پزشکیان می‌تواند کشور را از بحران نجات دهد

به گزارش شبکه شرق، کارشناس و فعال سیاسی با برجسته خواندن شخصیت «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست جمهوری گفت: «مسعود پزشکیان تاییدصلاحیت شده و کاندیدای مورد نظر بسیاری از اصلاح‌طلبان نیز است. او به لحاظ فکری و اعتقادی، شخصیت بسیار برجسته‌ای دارد و بسیار فرد شایسته‌ای است.»

فاضل میبدی، کارشناس و فعال سیاسی با اشاره به تاییدصلاحیت کاندیداهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید: از اینکه شورای نگهبان همان محدودیت‌ها را اعمال کرد و صلاحیت‌ بسیاری از افرا را رد کرد، اصلا قابل چشم‌پوشی نیست و نباید چنین برخوردهایی با آقایان اسحاق جهانگیری، علی لاریجانی و امثالهم می‌شد.

او ادامه داد: به هرحال، الان مسعود پزشکیان تاییدصلاحیت شده و کاندیدای مورد نظر بسیاری از اصلاح‌طلبان نیز است. ایشان به لحاظ فکری و اعتقادی یک شخصیت بسیار برجسته‌ای دارند و بسیار فرد شایسته‌ای هستند.

فاضلی میبدی با بیان این نکته که الان بهتر است دوستان اختلاف نظرها را کنار بگذارند و برای موفقیت پزشکیان تلاش کنند، گفت: به نظرم اگر پزشکیان رای بیاورد، می‌تواند برای مشکلات و بحران‌هایی که در آن قرار داریم، قدم‌های مثبتی بردارد.

این فعال سیاسی در ادامه می‌گوید: در دنیای سیاست همه چیز نسبی است. در مقایسه با کسانی که امروز هستند، مسعود پزشکیان هم توان اجرایی بالایی دارد و هم برخی از مشکلاتی را که آقایان دیگر دارند، ندارد؛ نه پرونده مالی دارد، نه فسادی که دیگران بخواهند علیه‌اش صحبت کنند. انسان بسیار پاکی است و سال‌ها در دولت و‌ دستگاه‌های اجرایی حضور داشته است، به نظرم، در مقایسه با دیگر کاندیداها، توانایی بیشتری دارد.

میبدی در پاسخ به این سوال که پزشکیان چقدر توانایی بیدار کردن آرای خاکستری را دارد، گفت: بستگی دارد به تا چه اندازه بتواند برنامه و توانایی‌های‌اش را در مناظرات بیان کند. از سوی دیگر، مشکلاتی که در کشور وجود دارد، مردم را خسته کرده‌اند؛ از مذاکرات گرفته تا تورم. اگر پزشکیان بتواند با دید بازی که دارد، یک موجی را به راه بیندازد و این آرای خاکستری را به سمت خود جذب کند، بسیار خوب است. البته همکاری دوستان هم اهمیت بالایی دارد، از روحانیون گرفته تا غیرروحانیون. همه باید همت کنند تا آرای خاکستری را به سمت صندوق بکشانند.

میبدی می‌گوید: من این توانایی را در پزشکیان می‌بینم؛ هم مسلط بر ادبیات دینی است، هم مسلط بر مسائل کشور. یعنی اصلا در این موضوعات چیزی از دیگران کم نمی‌آورد. همچنین او سخنران بسیار خوبی هم است و بر این باور هستم که بتواند شرایط را تغییر دهد.

او در پاسخ به این سوال که آیا پزشکیان در کف جامعه اقبالی دارد یا نه، گفت: پیش‌بینی این موضوع برای من سخت است. درصدی از جامعه با صندوق رای قهر هستند و پای صندوق رای نمی آیند اما انتخابات این دوره بسیار حساس و مهم است و قهر با صندوق رای می‌‌تواند منجر به برنده شدن افرادی شود که هیچ اهمیتی برای منافع ملی قائل نیستند و حامیان تحریم هستند.

منبع: اصلاحات نیوز
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها