|

دور دنیا در یک دقیقه

اعضای BTS دور هم جمع می‌شوند/ پایان خدمت سربازی جین

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

اعضای BTS دور هم جمع می‌شوند/ پایان خدمت سربازی جین
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

به دانمارک می‌رویم. نخست‌وزیر پس از حمله اوضاع جسمی خوبی دارد، اما هنوز شوکه است. از کره جنوبی هم می‌شنویم دوره سربازی جین از BTS تمام شده است. همچنین تندیس ولتر به پاریس بازگشته است.

 

دانمارک؛ نخست‌وزیر هنوز خودش نشده است

خانم مته فردریکسن پس از گذشت چند روز تلاش می‌کند به زندگی روزمره بازگردد، اما می‌گوید هنوز خودش نشده و اوضاع عالی نیست. او نخست‌وزیر دانمارک است.

هفته گذشته در میدان مرکزی کپنهاگ مردی ۳۹ ساله و لهستانی تبار به او حمله کرد. حمله فیزیکی چندان جدی نبود، اما نخست‌وزیر شوکه و در بیمارستان بستری شد. 

پلیس می‌گوید ضارب انگیزه‌های سیاسی نداشته است. دادگاه چند روز دیگر برگزار می‌شود. فردریکسن می‌گوید هیچ شکلی از خشونت در دانمارک جایی ندارد و نخست‌وزیر باید بتواند سوار بر دوچرخه سر کار برود.

 

کوین اسپیسی؛ ستاره هالیوود اعلام ورشکستگی می‌کند؟

مصاحبه‌ای جدید از کوین اسپیسی سر و صدا کرده است. او می‌گوید در گذشته بسیار آدم «تماسی» بوده است؛ با دستهایش دیگران را لمس می‌کرده برای ارتباط گرفتن و محبت کردن. 

او معتقد است اگر کسی این رفتار را دوست نداشته باید نشان می‌داده و فکر نمی‌کرده برای لمس افراد باید از آنها اجازه بگیرد. اسپیسی مدت‌ها گرفتار پرونده‌های تجاوز جنسی بود که از اغلب آنها تبرئه شد. 

این اتفاقات در نهایت او را گرفتار مسائل مالی کرده و مارکت بازیگری را از او گرفته در این حد که مجبور شود برای پرداخت قبوض خانه‌اش را بفروشد. او می‌گوید بارها خواسته اعلام ورشکستگی کند، اما تا به حال از آن طفره رفته است.

 

کره جنوبی؛ پایان سربازی جین از گروه BTS

سرانجام خدمت سربازی قدیمی‌ترین عضو گروه موسیقی BTS به پایان رسید. جین دسامبر سال ۲۰۲۲ وارد ارتش کره جنوبی و پس از ۱۸ ماه خدمت از آن خارج شد.

دوستان و طرفداران جین با دسته گلی بزرگ بیرون پادگان محل خدمت جین منتظر او بودند و از او استقبال کردند. همچنین RM دیگر عضو گروه BTS ملودی آهنگ داینامیک را با ساکسیفون نواخت.

انتظار هواداران BTS به سر رسیده است؟ نه. هنوز دوره سربازی دیگر اعضای گروه به پایان نرسیده و تشکیل دوباره BTS نیازمند بازگشت آنهاست. BTS در سال ۲۰۲۵ کامل می‌شود.

 

فرانسه؛ بازگشت تندیس ولتر به پاریس

پس از چهار سال غیبت، تندیس ولتر، فیلسوف و نویسنده قرن هجدهمی فرانسه به پاریس بازگشت و همان جای همیشگی در منطقه شش قرار گرفت. 

معلوم نیست تندیس ولتر چرا ناپدید شد. این اتفاق خشم شهروندان پاریس را در پی داشت. برخی گفتند ممکن است مجسمه آسیب دیده باشد. ولتر در فرانسه نماد روشنگری است. 

به نظر می‌رسد تندیس قبلی به دلیل جنس سنگی خود در تقابل با شرایط جوی آسیب‌پذیر ارزیابی و حذف شده است. تندیس جدید از جنس رزین و یک کپی درجه یک از نمونه سنگی است.

 

نیوزیلند؛ هزینه بالای زندگی و مهاجرت به استرالیا!

گزارش‌ها و آمارها می‌گویند بسیاری از شهروندان نیوزیلندی مشغول ترک کشور هستند. از آوریل سال پیش تا امسال بیش از ۱۳۰ هزار نیوزیلندی از کشور خارج شده اند. 

این عدد رکورد بی‌سابقه‌ای در زمینه مهاجرت از نیوزیلند است. بیش از نیمی از این افراد راهی استرالیا شده اند. 

مهاجران به امید دریافت دستمزد بیشتر و زندگی راحت‌تر نیوزیلند را ترک کرده اند. آنها می‌گویند از پس هزینه‌های زندگی در کشور خود بر نمی‌آیند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها