|

دور دنیا در یک دقیقه

رقابت انسان و ماشین ادامه دارد/ عکاسی که هوش مصنوعی را شکست داد

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنین و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

رقابت انسان و ماشین ادامه دارد/ عکاسی که هوش مصنوعی را شکست داد
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا به ایرلند می‌رویم و از پشت پرده سی ساله فیلم نیل جردن می‌خوانیم. سپس به چین می‌رویم و از سرکوب خبرنگاران خبر می‌گیریم. در آخر هم سری به یونان درگیر موج گرما می‌زنیم.

 

فیلم مایکل کالینز؛ نخست‌وزیر پول می‌خواست!

نیل جردن کارگردان ایرلندی ۳۰ سال پس از ساخت فیلم بیوگرافی مایکل کالینز رازهایی جالب برملا کرده است. مایکل کالینز رهبر شورشیان ایرلند بود و ساخت فیلمی درباره او اعتراض سیاستمداران را در پی داشت.

اما کارگردان می‌گوید آقای گرت فیتزجرالد، نخست‌وزیر وقت پس از این که فیلم مایکل کالینز موفقیت‌هایی دست پیدا کرد، توقع داشت تهیه‌کننده مبلغی را به او بدهد!

فرزندش این ادعا را تکذیب کرده است. فیتزجرالد در سال ۱۹۹۶ مقاله‌ای در تایید فیلم مایکل کالینز در آیریش تایمز ایرلند نوشت و تاکید کرد این فیلم از هر نظر برای ما پیروزی محسوب می‌شود.

 

می‌تو در چین؛ محکومیت ۵ ساله روزنامه‌نگار

حامیان خانم سوفیا هوانگ ژوکین می‌گویند این روزنامه‌نگار برجسته و مشهور چینی به دلیل گزارش در زمینه جنبش می‌تو و همچنین حمایت از حرکت آزادی‌خواهی در هنگ‌کنگ به زندان محکوم شده است.

دادگاه چین برای این روزنامه‌نگار حبس ۵ ساله در نظر گرفته است. وانگ جیان‌بینگ فعال کارگری هم باید به مدت سه سال و نیم در زندان بماند.

حامیان و هواداران این دو فعال آزادی‌خواه و کارگری چینی می‌گویند انتظار نداشته اند دادگاه چنین حکمی داده باشد. ۵ سال و سه سال زندان سنگین است.

 

فلامینگوی گمشده؛ عکاسی که حریف هوش مصنوعی شد

مایلز آستری اجازه نداشت در رقابت عکس‌هایی که محصول هوش مصنوعی هستند شرکت کند. نه تنها آستری که هیچ‌ عکاس دیگر. اما انگیزه رقابت انسان و الگوریتم هوشمند همواره پابرجاست.

این انگیزه باعث شد مایلز آستری سرانجام به هر شکلی که شده یکی از عکس‌هایش را با نام فلامینگوی گمشده به این رقابت‌ها بفرستد. عکس او در این رقابت سوم شد و کسی هم تشخیص نداد محصول انسان است نه هوش مصنوعی!

این عکاس حالا عکس خود را در فضای عمومی منتشر کرده و از این که موفق شده در رقابت با هوش مصنوعی او را شکست دهد، بسیار خوشحال است.

 

به یونان سفر می‌کنید؟ حواستان به گرما باشد!

گردشگرانی که این روزها راهی یونان می‌شوند از شدت گرما و دمای بالا غافلگیر می‌شوند. گرمایی که سلامت گردشگران را به خطر می‌اندازد و آنها را اذیت می‌کند.

امدادگران یونانی هشدار می‌دهند هنگام پیاده‌روی در سطح شهرها و مکان‌های گردشگری به تابلوهای راهنما برای کمک‌های اولیه و همچنین انتخاب مسیر‌های بهتر برای حرکت توجه کنند.

آنها تذکر می‌دهند گردشگران از رفتن به مناطق پرخطر برای پیاده‌روی پرهیز کنند. جسد مایکل مازلی مجری مشهور تلویزیونی در جزیره سیمی پیدا شده است. گفته شده گرمای هوا عامل اصلی مرگ او بوده است.

 

گروه هفت؛ دخالت روسیه در انتخابات مولداوی

مولداوی در اکتبر امسال هم انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌کند و هم رفراندوم پیوستن به اتحادیه اروپا. رئیس‌جمهور حال حاضر مولداوی خانم ساندو متحد غرب است. اما روسیه برای تضعیف پایگاه او تلاش می‌کند. 

یکی از مهم‌ترین مبحث‌های مورد توجه در نشست اخیر گروه هفت در ایتالیا فعالیت‌های روسیه و کرملین است. سران سه کشور آمریکا، بریتانیا و کانادا درباره این موضوع واکنش نشان داده اند.

سران این سه کشور در بیانیه مشترکی که منتشر کرده اند، به صراحت روسیه را به دخالت و دستکاری در انتخابات در مولداوی متهم کرده اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها