|

صحبت‌های مهم پزشکیان درباره حجاب و طرح نور: به سیاهی، نور می‌گویند/ ویدئو

«مسعود پزشکیان» در خصوص طرح نور و برخوردها با زنان به دلیل حجاب گفت: «این برخورد‌ها و زدن‌ها، کرامت انسانی را به خطر انداخته است. من گردنم را گرو خواهم گذاشت اگر کاری که گفتم را انجام ندهم. من مدافع زنان خواهم بود.»

صحبت‌های مهم پزشکیان درباره حجاب و طرح نور: به سیاهی، نور می‌گویند/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، مسعود پزشکیان با تاکید بر اینکه من معجزه نخواهم کرد، گفت: «دست‌به‌دست هم دهیم تا مشکلات را رفع کنیم. ما نمی‌توانیم با همه بجنگیم. وضعیت ما خوب نیست، ولی اگر با هم باشیم می‌توانیم وضعیت را بهبود باشیم.»

«مسعود پزشکیان» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: «کجای دین و اسلام گفته که باید چنین کاری انجام شود. آن‌هایی که باید کتک بخورند، ما هستیم. ما مقصر هستیم. تقصیر ما است. همه چیز دست ما است و داریم همه را از دین زده می‌کنیم.

«مسعود پزشکیان» در خصوص طرح نور و برخوردها با زنان به دلیل حجاب گفت:  «این برخورد‌ها و زدن‌ها، کرامت انسانی را به خطر انداخته است. من گردنم را گرو خواهم گذاشت اگر کاری که گفتم را انجام ندهم. من مدافع زنان خواهم بود. من پایبند تعهداتی بودم که دادم و از آن عدول نکردم. از شما می‌خواهم پای صندوق رای بیاید تا آن تمامیت‌خواهی که می‌خواهند شکسته شود.»

او با بیان اینکه هرکسی عمل درست انجام دهد پاداش آن را خواهد گرفت، گفت: «اگر حضرت خدیجه نبود، حضرت محمد نمی‌توانست به آن جایگاهی که می‌خواست برسد. زنان می‌توانند جامعه ما را اصلاح کنند اگر دست‌به‌دست دهیم، ما در خدمت شما هستیم. بگویید همه رای دهند.»

پزشکیان با تاکید بر اینکه من معجزه نخواهم کرد، تاکید کرد: «دست‌به‌دست هم دهیم تا مشکلات را رفع کنیم. ما نمی‌توانیم با همه بجنگیم. وضعیت ما خوب نیست، ولی اگر با هم باشیم می‌توانیم وضعیت را بهبود باشیم.»

او گفت: حاکمیت باید چشم‌هایی را ببینید که آن چشم‌ها دیده نمی‌شود حاکمیت باید صدای کسانی را بشوند که صدای آنان شنیده نمی‌شود. ما با بخش خصوصی کاری نداریم. ما با کسانی که پول ندارند، آشنا ندارند و کسی را ندارند کار داریم.

این نامزد انتخابات ریست جمهوری تاکید کرد: «در مورد لایحه‌هایی که بر زمین مانده‌اند، اگر نیاز به بازنگری داشته باشند، حتما بازنگری خواهیم کرد. من می‌توانم با کسی که دلش به حال ایران می‌سوزد، کار کنم؛ اگر کسی دلش به حال ایران نسوزد، نمی‌توانم با او کار کنم؛ پس بیاید دست‌به‌دست هم دهیم.»

صحبت‌های مسعود پزشکیان درباره حجاب در برنامه تبلیغاتی صداوسیما

پزشکیان گفت: «دختری که روسری ندار،د تا زمانی که کاری با او نداشته باشیم، کاری با ما ندارد. اما زمانی که با او مقابله می‌کنیم، متلک پراکنده، حرف زده و تضاد اجتماعی ایجاد می‌شود.»

مسعود پزشکیان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، در بخشی از اظهارات خود در برنامه تلویزیونی با مردم گفت: «برای آنکه بتوانیم حق و عدالت را در جامعه داشته باشیم، هر روز و هر لحظه باید در فکر این باشیم که خودمان را، رفتارمان را، افکار و علم‌مان را تغییر داده و به سمت حق ببریم. این چیزی است که بدون اصلاحات و تغییر امکان‌پذیر نیست.»

او ادامه داد: «همین روندی که دختران و پسران نسبت به ما و جامعه مشکل پیدا کردند، سرمایه اجتماعی به شدت ضعیف شده است، چرا ضعیف شده است؟ معلمش، مسجدش، مهدکودکش، اداره‌اش ما بودیم و به آنان درس می‌دهیم، آمریکایی‌ها را که بیرون کردیم، جلوی رقص و آواز را هم که بستیم، چه کاری کردیم که جوانان اینطور شدند؟»

پزشکیان افزود: «حضرت علی می‌گوید اگر می‌خواهی با علم و بصیرت عمل کنی، اول ارزیابی کن، این مداخله‌ای که می‌کنی، ببین آیا اصلاح می‌شود یا خیر. دختری که روسری ندارد تا زمانی که کاری با او نداشته باشیم کاری با ما ندارد. اما زمانی که با او مقابله می‌کنیم، متلک پراکنده، حرف زده و تضاد اجتماعی ایجاد می‌شود.»

منبع: ایلنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها