|

آزادی پس از ۴۳ سال حبس اشتباه؛ این زن قاتل نیست

با رای دادگاه، محکومیت حبس زنی ۶۳‌ساله به نام «ساندرا»، مشهور به «سندی همی» لغو شد. او ۴۳ سال را درون زندان سپری کرده بود!

 آزادی پس از ۴۳ سال حبس اشتباه؛ این زن قاتل نیست
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری‌تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم.

از رژه سلطنتی به مناسبت تولد پادشاه چارلز شروع می‌کنیم. پرنسس کیت، برای نخستین بار، در انظار عمومی ظاهر شد. سپس، به پرونده لغو محکومیت حبس ابد برای یک زن آمریکایی می‌پردازیم. در آخر نیز، گاف جدید ترامپ را مرور می‌کنیم.

پرنسس کیت؛ سرطان و نخستین حضور عمومی

از دسامبر سال گذشته تا امروز، برای نخستین‌بار است که پرنسس کیت، همسر شاهزاده ویلیام، در بالکن کاخ باکینگهام حاضر می‌شود و برای جمعیت دست تکان می‌دهد.

او در ماه ژانویه عمل جراحی شکم انجام داد و سپس پس از طولانی شدن مدت دوری از انظار عمومی، مجبور شد ویدئویی منتشر کند و از ابتلا به سرطان خبر بدهد. شاهزاده کیت مشغول شیمی‌ درمانی و دیگر مسائل درمانی خود شد.

سرانجام دیروز به بالکن کاخ باکینگهام آمد تا رژه نظامیان را به مناسبت تولد رسمی پادشاه چارلز تماشا کند و تلویحی از سلامت نسبی خود خبر دهد.

سندی هِمی؛ ۴۳ سال حبس اشتباه و لغو محکومیت!

با رای دادگاه، محکومیت حبس زنی ۶۳‌ساله به نام «ساندرا»، مشهور به «سندی همی» لغو شد. او ۴۳ سال را درون زندان سپری کرده بود!

این زن اهل میسوری متهم به قتل تمام این سال‌ها، به اشتباه در زندان بوده است! قاضی در بررسی شواهد و مدارک به این نتیجه رسیده او قاتل نیست. 

او در سال ۱۹۸۰ به پلیس اعتراف کرده بود پاتریشیا جشکه یک کارمند کتابخانه را به قتل رسانده است. بنابراین به حبس ابد محکوم شده بود. در پرونده همی ابتلا به بیماری روانی درج شده است. 

آنتونی فائوچی؛ رد پیشنهاد شغل ۷ میلیون دلاری

رئیس سابق مرکز مبارزه با بیماری‌های واگیر ایالات متحده می‌گوید پیش از بازنشستگی با یک پیشنهاد کاری ۷ میلیون دلاری مواجه شده است. او آن روزها مدیریت مبارزه با کووید ۱۹ را به عهده داشته است.

نام آقای فائوچی در روزهایی که جهان درگیر شیوع کووید ۱۹ بود سر زبان‌ها افتاد. آن روزها یکی از کارخانه‌های داروسازی بزرگ شغلی ۷ میلیون دلاری به فائوچی پیشنهاد داده است. 

فائوچی می‌گوید ایالات متحده و شهروندانش به قدری برای اهمیت داشته اند که آن پیشنهاد را رد و برنامه‌هایش را برای مدیریت شیوع کرونا دنبال کرده است. او در آن مدت از سوی افراطی‌ها حتی به مرگ هم تهدید شده است.

کوین؛ بلندترین سگ جهان از جاروبرقی می‌ترسد

صاحبان «کوین» در «آیووا»ی ایالات متحده، موفق شده‌اند نام کوین را به عنوان بلندترین سگ جهان در کتاب گینس ثبت کنند. قد او به اندازه یک بچه ۳ساله است؛ کمی کمتر از یک متر.

این سگ بزرگ و بلند اما هرگز با جاروبرقی خانه کنار نمی‌آید و از آن فرار می‌کند. این سگ وقتی روی دو پا می‌ایستد از اغلب کسانی که برای خوش و بش با او جلو می‌آیند بلندتر است و معمولا با اسب اشتباه گرفته می‌شود.

قد سگی که پیش از کوین بلندترین سگ جهان نام داشت، کمی بیشتر از یک متر بود. او با سرطان استخوان مبارزه می‌کرد و سرانجام در اثر ابتلا به ذات الریه جان خود را از دست داد.

ترامپ؛ تحقیر بایدن و گاف نام پزشک

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده که مدام در حال مسخره کردن بایدن است و اختلال شناختی او را به رخ می‌کشد، نام پزشک خود را به یاد نمی‌آورد!

او که ۷۸ سال دارد و در میشیگان برای جلب رای سیاه‌پوستان و لاتین‌تبارها تلاش می‌کند، درباره پزشک خود گاف داد و نام او را اشتباه گفت.

ترامپ در این جمع مشغول مسخره کردن بایدن بود و گفت او حتی معنی تورم را هم نمی‌داند، اما در عوض من به گفته دکتر رونی جانسون که پزشک کاخ سفید بود، من سالم‌ترین رئیس‌جمهور هستم! منظور ترامپ دکتر رونی جکسون بود!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها