|

دور دنیا در یک دقیقه

فرانسه و انتخابات زودهنگام/ لوپن و دوستان در کمین تلویزیون ملی

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

فرانسه و انتخابات زودهنگام/ لوپن و دوستان در کمین تلویزیون ملی
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

سری به پاریس می‌زنیم که برای المپیک تابستانی آماده می‌شود. سپس ماجرای آتش‌سوزی هتل صد ساله کالیفرنیایی را می‌‌خوانیم و در آخر هم راهی مکزیک می‌شویم و از علت توقف صادرات انبه و آووکادو می‌پرسیم.

 

المپیک پاریس؛ داغ‌ترین المپیک در راه است

دمای متوسط سالانه پاریس از سال ۱۹۲۴ تا کنون حدود ۲ درجه سانتیگراد افزایش یافته است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند المپیک پاریس گرم‌ترین المپیک تا امروز باشد.

این کارشناسان به ورزشکاران خاصه آن دست از ورزشکارانی که برای ثبت رکورد تلاش می‌کنند هشدار می‌دهند گرمای هوا و گرمای رقابت مبادا منجر به مرگ و اتفاقات ناگوار شود.

پیش از این ورزشکاران المپیک توکیو را به عنوان یکی از گرم‌ترین دوران بازی‌های تابستانی توصیف کرده بودند؛ دمای توکیو ۳۴ درجه سانتیگراد و رطوبت حدود ۷۰ درصد بود.

 

استرالیا؛ انفجار موتور هواپیما و فرود اضطراری

برخورد احتمالی یک پرنده با هواپیمای شرکت ویرجین استرالیا و آتش گرفتن موتور باعث شد این پرواز در نیوزیلند فرود‌ اضطراری داشته باشد. هنوز علت قطعی حادثه مشخص نشده است.

مقصد این هواپیما غرب و ملبورن بود و ۶۷ مسافر و ۶ خدمه پروازی داشت. این هواپیما پس از ۵۰ دقیقه پرواز مجبور شد بنشیند. این فرود سلامت و امن بود.

برخی مسافران می‌گویند هنگام پرواز ناگهان شعله‌های آتش را که از موتور هواپیما بلند شده بود، دیده اند. آنها همچنین صدای یک انفجار هم شنیده اند. 

 

انتخابات فرانسه؛ ناسیونال ببرد تلویزیون خصوصی می‌شود

اگر حزب راست افراطی ناسیونال رالی فرانسه در انتخابات زودهنگام اکثریت را به دست بیاورد، رادیو و تلویزیون ملی این کشور خصوصی خواهد شد!

رئیس این حزب جردن باردیا معتقد است خصوصی‌سازی رادیو و تلویزیون باعث صرفه‌جویی ۳ میلیارد یورو بودجه می‌شود. این هزینه در دیگر بخش‌ها هزینه خواهد شد.

معاون حزب راست افراطی فرانسه پیشتر گفته بود رادیو و تلویزیون این کشور بیش از اندازه به ایده‌ها و برنامه‌های چپ‌ متمایل است. این رسانه‌‌ها به مقداری آزادی و اکسیژن نیاز دارند.

 

آمریکا؛ هتل صد ساله کالیفرنیا سوخت

بسیاری از آمریکایی‌ها هتل ماریس‌ویل کالیفرنیا را بابت استیج رقص شناور می‌شناسند. هتلی که روزگاری میزبان ستارگانی مثل بیب روت و بینگ کرازبی بوده است. 

از این هتل با قدمت صد ساله حالا دیگر چیزی جز دیوارهای آجری سوخته باقی نمانده است. آتش‌سوزی دخل آن را درآورده است؛ البته هتل خالی از سکنه بوده و تنها خدمه از آن مراقبت می‌کرده اند.

کارشناسان هنوز علت آتش‌سوزی را مشخص نکرده اند. آتش‌سوزی به نمای آجری هتل ماریس‌ویل آسیب شدید رسانده است. هتل ماریس‌ویل همیشه یکی از مکان‌های دیدنی کالیفرنیا بوده است.

 

مکزیک؛ خشونت محلی و توقف صادرات آووکادو!

اگر خشونت‌های محلی و عدم امنیت در میچواکان مکزیک برطرف نشود کارمندان وزارت کشاورزی ایالات متحده فعالیت‌های خود را از سر نمی‌گیرند. 

انواع تنش‌های محلی و عدم امنیت باعث شده بازرسان آمریکایی محصولات انبه و آووکادو فعالیت خود را متوقف کنند. این توقف آسیب فراوانی به صادرات محصولات کشاورزی مکزیک می‌زند.

آمریکا یکی از بزرگترین واردکننده‌های انبه و آووکادوی مکزیک است و تعلیق طولانی‌مدت صادرات این کشور را از پا در می‌آورد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها