|

سخنرانی مهم رهبر انقلاب در عید غدیر/ ویدئو

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم پنج استان کشور، در سالروز عید سعید غدیر و در آستانه‌ انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، گفت: «چهلم شهدای خدمت و روزهای پرشوروشوق انتخاباتی، مصادف با روز غدیر شده است.»

سخنرانی مهم رهبر انقلاب در عید غدیر/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار هزاران نفر از مردم پنج استان کشور، در سالروز عید سعید غدیر گفت: «عید غدیر متعلق به همه مسلمانان است.»

دیدار هزاران نفر از مردم پنج استان کشور با رهبر انقلاب، در سالروز عید سعید غدیر و در آستانه‌ انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، انجام شد.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در روز عید غدیر و در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، سخنرانی کردند.

مراسم جشن «ولایت و اخوت» هم‌اکنون به صورت زنده، از رسانه «KHAMENEI.IR» و شبکه «اول سیما» در حال پخش است.

ایشان در ابتدای این دیدار گفت: «این روزها از طرفی، حدود چهلم شهیدان خدمت است که طبعا یاد این عزیزان را برای ملت ایران تازه می‌کند. از طرفی هم شور و شوق انتخاباتی در بین مردم مطرح است. ایام حساسی است که مصادف شده است با عید سعید غدیر و باید از خداوند متعال همگی توفیق بخواهیم که بر طبق وظیفه بتوانیم کار خود را انجام دهیم.»

رهبری در ادامه بیان کرد: «عید غدیر، اعلام خلافت امیر المومنین(ع) است. در تعبیر قرآنی آمده است که روز هجده ذی‌الحجه سال ده هجری، روز مایوس شدن کفار است. چرا کفار مایوس شدند؟ این به دلیل تداوم حاکمیت سیاسی اسلام است که موجب یاس کفار میشود.مقام امامت برای پیغمبران از مقام رسالت بالاتر است.»

رهبر انقلاب یادآور شد: «خداوند متعال بعد از امتحانات سخت در آخر عمر حضرت ابراهیم ایشان را به مقام امامت رساند. این امامت را پیامبر اکرم(ص) به دستور خداوند ادامه می‌دهند، اما استمرار این امامت باید با حاکمیت سیاسی همراه باشد؛ لذا اعلام ولایت میکنند. وقتی امامت در جامعه حاکمیت داشته باشد، زیست جامعه شکل اسلامی پیدا می‌کند.»

ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: «تلاش ائمه معصومین در طول زندگی ۲۵۰ ساله در جهت حاکمیت اسلام، برای گسترش زیست اسلامی بوده است. حاکم جامعه اسلامی رنج مردم را با تمام وجود خود حس می‌کند و مردم هم همراهی و دنباله‌روی از او دارند. غدیر برای ادامه تاریخ اسلام سوغات زیست اسلامی را ارائه می‌کند. غدیر را بهانه‌ای برای دعوای شیعه و سنی قرار ندهیم.»

رهبر انقلاب بیان کرد: «اگر کسی بخواهد بنشیند درباره فضایل امیر المومنین(ع) صحبت کند، شاید سال‌ها طول بکشید. نهج‌البلاغه برای همه مسلمین است. با وجود کتمان فضائل توسط دوستان و دشمنان، امیرالمومنین همه عالم را پرکرده است. جمال معنوی و رتبه عرشی امیرالمومنین(ع) را ما نمی‌شناسیم.»

مهمترین محور بیانات رهبر انقلاب در این دیدار و در عید سعید غدیر، به شرح زیر است:

-چهلم شهدای خدمت و روزهای پرشوروشوق انتخاباتی، مصادف با روز غدیر شده است.

-روز هجده ذی‌الحجه سال ده هجری، روز مایوس شدن کفار است.

-از اینکه مردم ایران غدیر را به شکل مردمی برگزار می‌کنند و در خیابان‌ها و در مسیرهای طولانی جشن می‌گیرند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

-مقام امامت برای پیغمبران از مقام رسالت بالاتر است.

-خداوند متعال بعد از امتحانات سخت در آخر عمر حضرت ابراهیم ایشان را به مقام امامت رساند.

-حدیث غدیر، متواتر بین شیعه و سنی است.

-وقتی امامت در جامعه حاکمیت داشته باشد، زیست جامعه شکل اسلامی پیدا می‌کند.

-تلاش ائمه معصومین در طول زندگی ۲۵۰ ساله در جهت حاکمیت اسلام، برای گسترش زیست اسلامی بوده است.

گرامی‌داشت شهدای اردیبهشت در مدیحه سرایی آقای مثیم مطیعی قبل از آغاز سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم ۵ استان کشور.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها