|

بیانیه جدید «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» درباره انصراف از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ اطلاعیه شماره «۷» ستاد انتخابات کشور صادر شد

اطلاعیه شماره «۷» ستاد انتخابات کشور درباره انصراف «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» درباره انصراف از انتخابات ریاست جمهوری صادر شد.

بیانیه جدید «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» درباره انصراف از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ اطلاعیه شماره «۷» ستاد انتخابات کشور صادر شد

به گزارش شبکه شرق، اطلاعیه شماره «۷» ستاد انتخابات کشور درباره انصراف «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، منتشر شد.

ستاد انتخابات کشور با صدور یک اطلاعیه اعلام کرد: «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی انصراف خود را به وزارت کشور اعلام کرد.»

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره «۷» خود اعلام کرد: «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی انصراف خود را به وزارت کشور اعلام کرده است.»

متن اطلاعیه شماره «۷» ستاد انتخابات کشور که صبح روز پنج‌شنبه «هفتم تیرماه ۱۴۰۳»، منتشر شده است، به این شرح است:

«بسمه تعالی

در راستای اجرای تبصره ماده «۵۵» قانون انتخابات ریاست جمهوری، به آگاهی ملت شریف ایران اسلامی می­ رساند، آقای «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری انصراف خویش را در تاریخ «۱۴۰۳/۴/۶» به وزارت کشور اعلام کرده­‌اند؛ لذا اسامی کاندیداهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به شرح زیر است:

آقای «مسعود پزشکیان»، فرزند محمد علی، کد نامزد ۲۲

آقای «مصطفی پورمحمدی»، فرزند حسین، کد نامزد ۳۳ 

آقای «سعید جلیلی»، فرزند محمدحسن، کد نامزد ۴۴

آقای «علیرضا زاکانی»، فرزند حسین، کد نامزد ۵۵

آقای «محمدباقر قالیباف»، فرزند حسین، کد نامزد ۷۷

امیرحسین قاضی زاده هاشمی

پیام امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی درباره انصراف از انتخابات ریاست جمهوری

«سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» با انتشار بیانیه‌ای، درباره انصراف خود از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری گفت: «در پاسخ به درخواست مکتوب شورای عالی اجماع نیرو‌های انقلاب و برخی از علمای اعلام و دلسوزان، انصراف خود را از نامزدی چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌دارم.»

متن این بیانیه امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

أَلسَّلٰام عَلَیکَ یا عَلِیّ بْنِ مُوسَی الرِّضَا الْمُرْتَضَی الْإِمَام التَّقِیّ النَّقِی وَ حُجَّتِک عَلَی مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَی

با سلام به پیشگاه ملت شریف ایران.

ملت رشید ایران! چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در پی واقعه تلخ پرواز اردیبهشت‌ماه بود که در آن جمعی از خدمتگذاران ملت از جمله رئیس‌جمهور مردمی، مغتنم و پرتلاش آیت الله ابراهیم رئیسی در راه خدمت به مردم، جان خود را تقدیم کردند.

ورودم به صحنه انتخابات براساس عمل به تکلیف شرعی بود و هدفم در درجه نخست دفاع از دست‌آورد‌های انقلاب اسلامی، به ویژه دولت سیزدهم و ادای دین به رئیسی عزیز و سپس ارائه برنامه تحولی دولت مردم، دولت خانواده که آن را در طول سالیان گذشته با جمعی از نخبگان و جوانان شایسته ایران اسلامی آماده کرده و خود را موظف به ارائه این نسخه شفابخش در ادامه راه دولت سیزدهم به پیشگاه ملت می‌دانستم.

دولت سیزدهم در عمر کمتر از سی و چهار ماه خود و در برهه‌ای حساس که جمعی از مردم متاثر از اقدامات هشت ساله دولت یازدهم و دوازدهم با ناامیدی به آینده می‌نگریستند و همه‌گیری کرونا روزانه جان ۷۰۰ نفر از هموطنانم را می‌گرفت، با همت شهیدجمهور گام‌های بلندی در مسیر خدمت به مردم در عرصه‌های داخلی و خارجی برداشت و قفل بسیاری از در‌های بسته شده را به روی ملت گشود و امید به فردای روشن را به دل‌ها برگرداند.

رئیسی عزیز ما در این مسیر با بی‌مهری‌های زیادی از سوی برخی از سیاسیون و صاحبان قلم مواجه شد و تبلیغ و تبیین دست‌آورد‌های دولت سیزدهم در صحنه انتخابات، تکلیفی بود که هم جبران بخشی از آن بی‌مهری‌ها باشد و هم موجب آگاهی افکار عمومی و روشن شدن مسیر انتخابات دولت آینده گردد؛ چرا که رسیدن به اهداف دولت شهید رئیسی همراه با رفع کاستی‌ها را حق ملت رشید ایران می‌دانم و امیدوارم با انتخابی آگاهانه و تحقق دولتی برخواسته از اندیشه‌های این شهید عزیز، اصلاح سازوکار‌های حکمرانی کشور تداوم یابد.

در ادامه مسیر انجام فریضه، علی‌رغم آنکه تا آخرین لحظه برای حضور در انتخابات مصمم و جدی بودم، اما مصالح کلان ملی را مدنظر قرار داده و به منظور حفظ انسجام نیرو‌های انقلاب و در پاسخ به درخواست مکتوب شورای عالی اجماع نیرو‌های انقلاب و برخی از علمای اعلام و دلسوزان، انصراف خود را از نامزدی چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌دارم. اجماع در جبهه انقلاب را برای نیل به اهداف ذکر شده که همان ادامه راه شهید رئیسی عزیز است، امری لازم و ضروری می‌بینم و امیدوارم با کمک سایرین، اجماع در جبهه نیرو‌های انقلاب محقق گردد.

از آحاد ملت شریف ایران، تک‌تک اعضای ستاد‌های انتخاباتی‌ام در سراسر کشور که در این عرصه بی‌دریغ همراهیم کردند و همه کسانی که دل در گروی تحقق دولت مردم، دولت خانواده بستند و ابراز لطف و محبت نمودند، تشکر می‌کنم و بابت عدم ادامه مسیر از ایشان صمیمانه عذرخواهم و خاضعانه همگان را به حمایت از جبهه انقلاب و انتخاب آگاهانه دعوت می‌کنم. به فضل الهی جمعه هشتم تیرماه با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای نشان خواهیم داد که این علم بر زمین نخواهد ماند.

در پایان سلام و درود می‌فرستم به روح بلند امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای گرانقدر پرواز اردیبهشت‌ماه و از درگاه خداوند متعال برای ملت عزیز ایران و رهبری معظم انقلاب سربلندی، اقتدار و موفقیت‌های روزافزون مسئلت می‌نمایم.

فرزند کوچک ایران

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»

امیرحسین قاضی زاده هاشمی

قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

«امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوریُ از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.

«سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» با انتشار یک پیام در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) اعلام کرد:

«خداوند بزرگ را برای توفیق خدمت در کنار شهید رئیسی عزیز به ملت بزرگ ایران سپاسگزارم و آن مدت را ذخیره آخرت خود می‌دانم.

اینجانب پس از ضایعه دردناک پرواز اردیبهشت، نیت کردم تا به منظور دفاع از سیره و کارنامه شهید رئیسی در انتخابات ثبت‌نام کرده و خود را با هدف تداوم راه آن مرد بزرگ در معرض رای ملت ایران قرار دادم و احساسم این بود که اگر نماینده‌ای از میان دولتمردان دولت سیزدهم در بین نامزد‌های انتخابات نباشد، حق شهید جمهور ادا نخواهد شد.

خداوند شاهد است که تمام توان خود را برای دفاع از خدمات سید محرومان به کار گرفتم و در این راه هیچ تلاشی فروگذار نکردم. همواره معتقد بوده و هستم که گفتمان و شیوه عمل شهید عزیزمان در قامت یک رئیس جمهور مردمی و ولایی گمشده سالیان درازی بود که محرومان و ولایتمداران در جستجوی‌اش بودند.»

امیرحسین قاضی زاده هاشمی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها