|

تاریخ و ساعت مناظره دونفره امروز و جدول پخش ۲ مناظره انتخاباتی «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» کاندیداهای مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری/ ویدئو و عکس

نخستین مناظره انتخاباتی دونفره کاندیداهای مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امشب برگزار می‌شود.

تاریخ و ساعت مناظره دونفره امروز و جدول پخش ۲ مناظره انتخاباتی «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» کاندیداهای مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری/ ویدئو و عکس

به گزارش شبکه شرق، نخستین مناظره انتخاباتی دونفره  «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» امشب برگزار می‌شود.

امروز با آغاز مناظره‌های انتخاباتی دو کاندیدای مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، رقابت جدی «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» آغاز می‌شود.

اولین مناظره انتخاباتی «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» پس از کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری به مرحله دوم، امشب «دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۴۰۳»، ساعت «۲۱:۳۰» برگزار می‌شود. 

اولین مناظره انتخاباتی «سعید جلیلی» و «مسعود پزشکیان»، کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری امروز «دوشنبه، ۱۱ تیر» ساعت «۲۱:۳۰» برگزار می‌شود. همچنین مناظره دوم این دو کاندیدا فردا «سه‌شنبه، ۱۲ تیر»، در ساعت «۲۱:۳۰» برگزار خواهد شد.

نخستین مناظره انتخاباتی «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» پس از کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری به مرحله دوم، امشب «دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۴۰۳»، ساعت «۲۱:۳۰»، از شبکه یک سیما، پخش می‌شود. 

در این مناظره، «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی»  دو کاندیدای مرحله انتخابات ریاست جمهوری، در بازه زمانی دوساعته، پاسخگوی سوالات در چارچوب محورهای فرهنگی-سیاسی خواهند بود.

مناظره مسعود پزشکیان و سعید جلیلی

با دومرحله‌ای شدن انتخابات ریاست جمهوری و رقابت میان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی، دو مناظره دیگر با حضور این کاندیداها برای شبکه یک سیما در نظر گرفته شده است. 

درهمین راستا، روز گذشته قرعه‌کشی انجام شد که براساس آن سعید جلیلی به‌عنوان کاندیدای شماره یک و مسعود پزشکیان به‌عنوان کاندیدای شماره دو تعیین شدند.

مناظره امشب «دوشنبه، ۱۱ تیر ماه» از ساعت ۲۱:۳۰، به مدت دو ساعت، روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. 

همچنین سه‌شنبه «۱۲ تیر ماه» نیز، دومین مناظره در ساعت ۲۱:۳۰ پخش خواهد شد؛ پیش از آغاز مناظره دوم، پخش مستند کاندیدای شماره یک دو که به مسعود پزشکیان اختصاص دارد، از ساعت ۱۹ الی ۱۹ و ۳۰ دقیقه و پخش مستند کاندیدای شماره یک که به سعید جلیلی اختصاص دارد، از ساعت ۲۰ الی ۲۰ و ۳۰ دقیقه، روی آنتن می‌روند.

چهارشنبه، ۱۳ تیر نطق کاندیدای شماره یک که به سعید جلیلی اختصاص دارد، به صورت زنده از ساعت ۱۹ الی ۱۹ و ۳۰ دقیقه روی آنتن شبکه یک خواهد رفت.

گفتنی است؛ کاندیدای شماره یک دو نیز که به مسعود پزشکیان اختصاص دارد، زنده از ساعت ۲۰ الی ۲۰ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود.

تاریخ و ساعت مناظره انتخاباتی و جدول پخش برنامه‌ تبلیغاتی «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» در صداوسیما

با توجه به آغاز فعالیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در دور دوم، برنامه‌های «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» طبق برنامه اعلام‌شده و به ترتیب ذیل، در رسانه ملی پخش خواهد شد:

- دوشنبه ۱۱ تیر

مناظره اول با حضور کاندیداهای مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، از ساعت ۲۱:۳۰ الی ۲۳:۳۰

- سه‌شنبه ۱۲ تیر

مناظره دوم با حضور کاندیداهای مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، از ساعت ۲۱:۳۰ الی ۲۳:۳۰

پخش مستند کاندیدای شماره دو، از ساعت ۱۹ الی ۱۹:۳۰ 

پخش مستند کاندیدای شماره یک، از ساعت ۲۰ الی ۲۰:۳۰ 

- چهارشنبه ۱۲ تیر

نطق کاندیدای شماره یک (زنده)، از ساعت ۱۹ الی ۱۹:۳۰ 

نطق کاندیدای شماره دو (زنده)، از ساعت ۲۰ الی ۲۰:۳۰

مناظره نمایندگان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در خصوص بنزین تا واکسن کرونا

مناظره بین نمایندگان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی نامزدهای ریاست جمهوری را در خصوص بنزین و نرخ ارز تا واکسن کرونا و فساد کرسنت را در این فیلم مشاهده می‌کنید.

«محمدصالح مفتاح»، دبیر ستاد انتخابات صداوسیما گفت: «مهدی خسروی» همچنان اجرای مناظره‌ها را بر عهده دارد. در ۲ ساعت زمان مناظره، حدود ۱۰ تا ۱۲ محور را مطرح کرده و دیدگاه‌های کاندیداها را اخذ خواهیم کرد. موضوع اصلی مناظره امشب، فرهنگ و سیاست است و مهمترین مسائلی که از نظر مردم مطرح است و دیدگاه‌های کاندیداها در خصوص آن، پرسیده می‌شود. موضوع اصلی مناظره امشب، فرهنگ و سیاست است؛ محور مناظره فردا، اقتصاد است و در کنارش حکمرانی و اداره کشور هم مطرح می‌شود. این مناظره‌ها خیلی مهم است چون ۱۵ سال است که مناظره دونفره و مناظره ۲ کاندیدا را از سال ۸۸ نداشته‌ایم.

جزییات مناظره انتخاباتی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی اعلام شد

دبیر ستاد انتخابات صداوسیما تاکید کرد: مناظره‌های نامزدها در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری جدی‌تر برگزار خواهد شد.

«محمدصالح مفتاح»، دبیر ستاد انتخابات صداوسیما در ویژه‌برنامه انتخاباتی «زمانه» گفت: اگر بخواهیم درباره مناظره‌ها دقیق‌تر شویم، تلاش ما این است که فرصت‌ها را کوتاه‌تر و سوالات را مستقیم‌تر کنیم تا مردم بتوانند مقایسه بهتری داشته باشند و در فرصتی کوتاه از نامزدها بشنوند. 

او افزود: در مناظرات قبلی ۶ نامزد باید توضیحاتی می‌دادند و بعد دوباره نوبت فرد می‌رسید، اما مخاطبان مباحث و موضوعات را فراموش می‌کردند، اما در مناظره‌های دونفره نامزدها روبه‌روی هم قرار می‌گیرند و درخصوص یک موضوع با هم صحبت می‌کنند و به سوالات پاسخ می‌دهند و امکان مقایسه‌ای دو نامزد فراهم می‌شود و مردم می‌فهمند هرکدام از این نامزدها به چه سوالی، چه جوابی داده است.

محمدصالح مفتاح با بیان اینکه زمان مناظره‌های نامزدها در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری حداکثر دو ساعت خواهد بود، تصریح کرد: بخش پرسش و پاسخ نامزدها حداکثر ۹۰ دقیقه خواهد بود و از نامزدها ۱۰ سوال پرسیده می‌شود.

مفتاح افزود: ما از متن سخنرانی نامزدها می‌خواهیم بگذریم و آنها صریح به سوالات پاسخ دهند. خیلی از نامزدها در مناظره‌های قبلی به سوالات پاسخ نمی‌دادند و از آن عبور می‌کردند.

دبیر ستاد انتخابات صداوسیما ادامه داد: در مناظره‌های دور دوم انتخابات، به خاطر رو در رو بودن نامزدها وضعیت کاملا روشن و اگر کسی به سوالی پاسخ ندهد، خیلی واضح است.

او تاکید کرد: ما نگاهمان این است که در مناظره‌ها وزن نامزدها و ایده‌های آنها مشخص شود، اینکه هرکدام درعرصه‌های مختلف برای کشور چه ایده‌ای دارند.

اولین مناظره سعید جلیلی و مسعود پزشکیان نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری امروز دوشنبه ساعت «۲۱:۳۰» برگزار می‌شود. همچنین مناظره دوم این دو کاندیدا روز سه‌شنبه «۱۲ تیر»، در ساعت «۲۱:۳۰» برگزار خواهد شد.

مجری مناظره‌های دونفره انتخاباتی  مسعود پزشکیان و سعید جلیلی تغییر می‌کند؟

با کشیده شدن چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم، صداوسیما پس از گذشت ۱۵ سال، بار دیگر تولید و پخش مناظره‌های دونفره را در دستورکار دارد؛ مناظره‌هایی که حالا به لحاظ تاثیرگذاری در انتخاب فرد نهایی، از حساسیت بالاتری برخوردار است و از این‌رو انتظار می‌رود فردی متفاوت از مجری مناظره‌های ابتدایی کار را به دست بگیرد.

اجرای مناظره‌ها در دور اول را «مهدی خسروی» گوینده خبر بر عهده داشت که توانست از رضایت نسبی در کارش برخوردار باشد. با این همه با توجه به حساسیت موضوع و همچنین نزدیک شدنِ یکی از دو نامزد انتخابی به جایگاه رییس قوه مجریه، می‌توان این پیش‌بینی را داشت که یکی از مدیران ارشد صداوسیما که توانایی اداره مناظره هم دارد، اجرای این برنامه حساس را به دست بگیرد.

دبیر ستاد انتخابات سیما در گفت‌وگویی با ایسنا در پاسخ به اینکه آیا مجری مناظره‌ها تغییر می‌کند؟ این تغییر مجری را محتمل دانسته و در عین حال کرده است که هنوز مجری مشخص نشده است.

سازمان صداوسیما تاکنون برای چندین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از ساختار برنامه‌سازی مناظره بهره جسته و امسال نیز مناظرات را که از مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی نامزد‌ها به‌شمار می‌رود، با تغییراتی در ساختار و طراحی سؤالات و با اجرای مهدی خسروی پخش کرد.

آخرین مناظره‌های رودرو و دو نفره نامزد‌ها در تلویزیون به اواخر دهه ۸۰ برمی‌گردد که در آن زمان رضا پورحسین، از مدیران وقت تلویزیون توسط سید عزت الله ضرغامی ماموریت یافت که به عنوان مجری مناظره‌ها حاضر شود. او که در جریان مناظره‌های کاندیدا‌های انتخابات سال ۸۸ به چهره شناخته‌شده‌ای برای همه مردم تبدیل شد، از اجرای مجدد این مناظره‌ها در انتخابات دوره‌های بعد از ۸۸ هم استقبال کرده بود.

پورحسین درباره‌ی شاخصه‌ی اجرای موفق در مناظره این چنین گفته بود: «بهترین نقش مجری مناظره، هماهنگ و هدایت کردن بحث به سوی موضوع اصلی مناظره است. البته این مسئولیت بسیار حساس و دقیق است. مجری نباید برای هدایت بحث، روند پرشتاب مناظره را کاهش دهد و بهتر است نقش ناظر را ایفا کند و خود را طرف بحث دو دیدگاه شرکت‌کننده قرار ندهد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها