|

هشدار دادستان کل کشور درباره اخبار مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری

دادستان کل کشور در خصوص انتشار اخبار و اظهارات مربوط به مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری هشدار داد.

هشدار دادستان کل کشور درباره اخبار مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش شبکه شرق، دادستان کل کشور به چهره‌های سیاسی، ستادهای انتخاباتی و رسانه‌ها هشدار داد که از انتشار اخبار، اظهارات بی‌مبنا و غیرمستند درباره انتخابات مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، خودداری کنند.

دادستان کل کشور ضمن دعوت از مردم برای مشارکت حداکثری در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، به چهره‌های سیاسی، ستادهای انتخاباتی و رسانه‌ها هشدار داد و درخواست کرد که نسبت به رعایت قانون تا پایان فرآیند انتخابات، تمکین داشته باشند و از بیان اخبار، اظهارات بی‌مبنا، غیرمستند و همچنین هرگونه اعلام غیررسمی و زودهنگام نتایج انتخابات خودداری کنند.

خبرگزاری «میزان» مرکز رسانه قوه قضاییه از هشدار دادستان کل کشور در خصوص انتشار اخبار، اظهارات بی‌مبنا و غیرمستند درباره مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، به چهره‌های سیاسی، ستادهای انتخاباتی و رسانه‌ها خبر داد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، «محمد موحدی آزاد» دادستان کل کشور، ضمن دعوت از مردم برای مشارکت حداکثری در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، از چهره‌های سیاسی، ستادهای انتخاباتی و رسانه‌ها خواست تا نسبت به رعایت قانون، تا پایان فرآیند انتخابات تمکین داشته باشند و از بیان اخبار، اظهارات بی‌مبنا و غیرمستند و همچنین، از هرگونه اعلام غیررسمی و زودهنگام نتایج انتخابات خودداری کنند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: «قبل از اعلام نتایج از سوی وزارت کشور و تایید آن توسط شورای نگهبان، هرگونه اقدام رسانه‌ای که موجب تشویش اذهان عمومی و القای پیروزی زودهنگام یک کاندیدا شود، تحت پیگرد خواهد گرفت.»

دادستان کل کشور تاکید کرد: «با این وجود، ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادستانی کل کشور و سایر مراجع ذی‌صلاح نظارتی، آماده دریافت هرگونه اخبار در زمینه انتخابات و عملکرد دستگاه‌های اجرایی در انتخابات هستند.»

منبع: میزان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها