|

سخنگوی شورای نگهبان:

آرای تمامی افراد حاضر در شعب اخذ می‌شود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: نظارت شورای نگهبان تا شمارش آخرین رای ادامه خواهد داشت.

آرای تمامی افراد حاضر در شعب اخذ می‌شود

به گزارش شبکه شرق، هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تراکمی که در بسیاری از شعب اخذ رای وجود دارد، زمان رای‌گیری تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

وی افزود: بعد از ساعت ۲۴ نیز چنانچه عزیزانی در شعب اخذ رای حضور داشته باشند، برابر مقررات از آن‌ها رای‌گیری به عمل خواهد آمد؛ آرای تمامی افراد حاضر در شعب اخذ می‌شود.

طحان‌نظیف با بیان اینکه رای‌گیری همچنان در حال انجام است و حسب گزارش‌های دریافتی در بسیاری از شعب شاهد تراکم رای‌دهندگان عزیز هستیم، گفت: از رسانه‌ها، نامزدها و هواداران آنها درخواست می‌کنیم که از اعلام نتایج غیررسمی یا زودهنگام و مواردی از این دست خودداری کنند.

وی تاکید کرد: رای‌گیری تاکنون در آرامش انجام شده و این وضعیت باید تا انتهای فرآیند رای‌گیری حاکم باشد. اگر گزارشات این‌چنینی در خصوص نتایج غیررسمی و زودهنگام منتشر شود، از نظر ما هیچ‌کدام اعتبار قانونی ندارد.

آغاز شمارش آرا پس از پایان رای‌گیری

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: بعد از اتمام فرآیند رای‌گیری، شمارش آرا بدون وقفه انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که همکاران ما از ابتدای صبح در شعب اخذ رای بر فرآیند رای‌گیری نظارت داشتند، در شمارش آرا نیز حضور خواهند داشت و در خصوص شمارش آرا نیز نظارت خود را به صورت کامل انجام خواهند داد.

طحان‌نظیف بیان داشت: بعد از شمارش آرا صورتجلسه‌های شعب اخذ رای به امضای عوامل اجرایی و نظارتی می‌رسد و سپس گزارشات مربوطه به فرمانداری‌ها و در نهایت به وزارت کشور اعلام می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان به مردم اطمینان خاطر داد همانطور که ناظران شورای نگهبان بر فرآیند رای‌گیری نظارت کاملی داشتند، ان‌شاءالله تا شمارش آخرین رای نیز نظارت خود را خواهند داشت.

مشارکت افزایش یافته است

طحان‌نظیف در پاسخ به سوالی درباره میزان مشارکت در انتخابات تا این لحظه بیان کرد: شواهد میدانی حاکی از این است که مشارکت نسبت به هفته گذشته بیشتر بوده است. ان‌شاءالله تا یکی دو ساعت آینده که فرآیند رای‌گیری به اتمام می‌رسد، آمار و ارقام دقیق‌تر اعلام خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره چگونگی رسیدگی به تخلفات انتخاباتی خارج از شعبه‌ها عنوان کرد: دقایقی پیش گزارشی را از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات دریافت کردیم که بر اساس آن گزارش‌های واصله به این ستاد در لحظه توسط کارگروه‌های شش‌گانه این هیئت بررسی شده است.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: برابر قانون بعد از اعلام نتایج انتخابات فرصتی در اختیار مردم و نامزدها قرار می‌گیرد تا چنانچه شکایتی نسبت به فرآیندها داشته باشند، گزارش‌ها و موارد مستند خود را به ما منتقل کنند. ما این گزارش‌ها را در بررسی صحت انتخابات مدنظر قرار خواهیم داد.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان درباره زمان اعلام نتایج نهایی با بیان اینکه «اعلام نتایج برعهده وزارت کشور است»، اظهار کرد: فکر می‌کنم بنا بر همان بنای هفته گذشته باشد و به هر میزانی که گزارش تهیه شده داشته باشند امکان اعلام نتایج را خواهند داشت.

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها