|

عکس یادگاری اعضای هیات دولت سیزدهم با رهبر انقلاب؛ رهبری امروز در آخرین دیدار با کابینه ابراهیم رئیسی چه گفت؟/ ویدئو و تصاویر

سرپرست ریاست جمهوری و اعضای هیات دولت سیزدهم پیش از ظهر امروز (یک شنبه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

عکس یادگاری اعضای هیات دولت سیزدهم با رهبر انقلاب؛ رهبری امروز در آخرین دیدار با کابینه ابراهیم رئیسی چه گفت؟/ ویدئو و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیات دولت سیزدهم گفت: «دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود.»

سرپرست ریاست جمهوری و اعضای هیات دولت سیزدهم، امروز «یکشنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۳»، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای دیدار خود با اعضای هیات دولت سیزدهم خطاب، به این اعضا گفت: «دولت مرحوم آقای رئیسی (رضوان‌الله علیه) دولت کار بود، دولت امید بود. دولت حرکت در بخش‌های داخلی و خارجی بود. اگرچه این عناوین را شاید خود ایشان و اعضای دولت به کار نمی بردند، اما عملا اینگونه دیده می‌شد. واقعا ایشان امیدوار و خوش‌بین به آینده بودند، حق هم با ایشان بود و تصمیم داشت خود را با همکاری شما به اهداف برساند.»

رهبر انقلاب همچنین افزود: «به نظر من، یکی از مهم‌ترین خصوصیات آقای رئیسی، مردمی بودن ایشان بود. این باید برای همه ما، روسای دولت‌ها و اعضای دولت‌ها الگو باشد. ایشان برای مردم احترام قائل بود و در بین مردم حضور پیدا می کرد و حقایق را لمس می‌کرد، حرف‌های مردم را می‌شنید و نیاز‌های آنها را محور برنامه‌ریزی‌های خود قرار می‌داد. محور کار‌ها و شاخص‌هایی که مورد نظر ایشان بود، حل مشکلات مردم بود. این درست همان چیزی است که مدنظر اسلام قرار دارد.»

رهبر انقلاب گفت: «ایشان به توانایی‌های داخلی واقعا اعتقاد داشت. ما در نشست و برخاست‌های خود با بسیاری از مسئولان، درباره ظرفیت‌های داخلی صحبت می‌کنیم. هیچ‌کس هم مخالفتی در این‌باره ندارد. اما می‌فهمیم که چه کسی عمیقا به این توانایی‌ها باور دارد و چه کسی باور ندارد. ایشان باور داشت که همه مشکلات کشور را می‌توان با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی حل کرد، لذا به دنبال این امر بود.»

ایشان گفت: «یک نقطه برجسته دیگر ایشان صراحت در اعلام مواضع انقلابی و دینی بود. دو پهلو حرف زدن و ملاحظه این را کردن که اگرمواضع انقلابی خود را بیان کنیم برخی ممکن است ناراحت شوند در ایشان وجود نداشت. همان چیزی که به آن پایبند بود را صریحا اعلام می کرد. در اولین مصاحبه از ایشان پرسیدند که آیا با فلان کشور ارتباط برقرار خواهید کرد و ایشان صراحتا اعلام کرد «خیر». در تمام موارد همینگونه بود.»

رهبر انقلاب بیان کرد: «من مکرر به ایشان توصیه می کردم که قدری استراحت کن. مثال می‌زدم که در مواردی استراحت نکردند و دچار مشکل شدند. می‌گفتم که برای آینده کاری خود هم که شده قدری استراحت کنید وگرنه از پای می‌افتید و نمی‌توانید کار کنید. ایشان در جواب می گفتند که من از کار خسته نمی‌شوم. واقعا هم خسته نمی‌شد و باعث تعجب بود. نیمه‌های شب از سفر خارجی می‌رسید و صبح در نقاط کشور، مانند کرج با مردم دیدار عمومی داشت. اینها اقدامات مهمی بود. برای مثال جلسه گذاشتن برای مسائل مختلف.»

ایشان گفت: «نقطه برجسته ایشان، مایوس نشدن از زخم زبان‌ها بود. این نقطه ضعف بسیاری از ماهاست که تا کسی زبانش به انتقاد از ما می چرخد یا دلمان می شکند و یا اوقاتمان تلخ می‌شود که چرا از ما ناسپاسی شد و از کار باز می‌مانیم. مدام دلمان می‌خواهد که از ما تعریف کنند. ایشان اینگونه نبود. البته نمی شود گفت رنج نمی کشید. رنج می کشید و گاه به بنده شکایت هم می‌رد. اما مایوس نمی شد. سرد نمی شد از کار کردن.»

رهبر انقلاب همچنین گفت: «در سیاست خارجی دو خصوصیت را ایشان در کنار هم دنبال می‌کرد؛ ابتدا تعامل و دیگری عزت‌مندی. ایشان اهل تعامل بود. با برخی از روسای جمهور کشور‌های اروپایی یک ساعت یا یک ساعت و نیم صحبت می‌کردند. اما از موضع عزت. نه آنچنان تند و دور کننده که روابط قطع شود. نه امتیازات بیهوده دادن و دست پایین را گرفتن بلکه از موضع عزت و تعامل. ایشان اهل مدارا بود. با کسانی که اختلاف نظر داشتند. چه اختلافات نظری صرف و چه اختلافات نظری که منتهی می‌شد به اختلافات عملی در عرصه اداره کشور. در اداره کشور این موارد وجود دارد. ایشان برخی موارد را به بنده ذکر می کرد و اوقاتش هم تلخ می شد، اما در عین حال، با طرف‌های مورد نظر مدارا می کرد. در یک مورد اختلافی با یک جایی داشتند که من به ایشان گفتم شما اصلا عکس‌العمل نشان ندهید، خیلی برایشان سخت بود، اما اصلا عکس‌العمل نشان نداد و مدارا کرد. اگر این صبر را ایشان نداشت ممکن بود یک دعوای بزرگی در کشور ایجاد شود. من این موارد را گفتم برای اینکه اینها ثبت شود به عنوان یک الگو تا معلوم شود فردی که رئیس قوه مجریه یک کشور است می تواند مجموعه این خصوصیات عملی، فکری و قلبی را با هم داشته باشد. ایشان الحمدالله این خصوصیات را داشتند.»

رهبری گفت: «در پایان، یک بار دیگر از مردم به خاطر انتخابات تشکر می کنم. از مسئولان دولتی، وزارت کشور، صداوسیما، نیرو‌های انتظامی و امنیتی به خاطر برگزاری خوب این انتخابات صمیمانه متشکرم که همه کار کردند. الحمدالله محصول تلاش این شد که یک انتخابات سراسری بی‌حادثه رخ داد و این بسیار مهم است. در اغلب جا‌های دنیا انتخابات با اختلافات سیاسی و نظری که وجود دارد غالبا با دعوا همراه است. اینجا الحمدالله با امنیت برگزار شد. این هنر شما‌ها بود که توانستید این انتخابات را به بهترین وجه به پایان برسانید.»

دیدار رهبر با اعضای هیات دولت ابراهیم رئیسی

دیدار رهبر با اعضای هیات دولت ابراهیم رئیسی

دیدار رهبر با اعضای هیات دولت ابراهیم رئیسی

مهم‌ترین محور بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح زیر است:

-دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود.

-یکی از مهم‌ترین خصوصیات آقای رئیسی، مردمی بودن بود. این باید برای همه مسئولان دولت‌ها، الگو باشد.

-حضرت امیر(ع) در عهدنامه مالک اشتر، بر توجه به توده مردم و دوری از نورچشمی‌ها و ویژه‌خواران تاکید دارند. شهید رئیسی در این مسیر حرکت می‌کرد.

- شهید رئیسی در بیان مواضع انقلابی و دینی کاملاً صریح بود و دوپهلو سخن نمی‌گفت.

-یکی از خصوصیات بارز شهید رئیسی، خستگی‌ناپذیری و کار و تلاش شبانه‌روزی بود.

-شهید رئیسی هیچ‌گاه از زخم‌زبان‌ها مایوس نمی‌شد. رنج می‌کشید اما مایوس نمی‌شد.

-شهید رئیسی در سیاست خارجی هم اهل تعامل بود و هم اهل رعایت عزتمندی کشور و ملت.

-شهید رئیسی جداً صبور و اهل مدارا بود.

-خصوصیات شهید رئیسی می‌تواند الگوی مدیریتی کشور باشد.

-تشکر مجدد رهبر انقلاب از مردم و مسئولان دولتی به سبب برگزاری یک انتخابات سراسری خوب.

دیدار رهبر با اعضای هیات دولت ابراهیم رئیسی

عکس یادگاری اعضای هیات دولت سیزدهم با رهبر انقلاب

اعضای هیات دولت سیزدهم با رهبر انقلاب عکس یادگاری گرفتند.

سرپرست ریاست جمهوری و اعضای هیات دولت سیزدهم، پیش از ظهر امروز (یک‌شنبه)، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

اعضای دولت سیزدهم در پایان آخرین دیدار اعضای این دولت با آیت‌الله خامنه‌ای، با ایشان عکس یادگاری گرفتند.

دیدار رهبر با اعضای هیات دولت ابراهیم رئیسی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها